Windows Update werkt niet meer.

G. Sanders

Windows Update werkt niet meer.
Krijg bij windowsupdate de foutmelding 80246008. En er staat zo te zien een
heel nuttige update voor me klaar.
Volgens microsoft moet ik dan in Services de BITS en de Event Log
controleren.
Bits is goed.
Maar Event Log geeft niet de status "Starten". En de knop om dat te doen is
grijs. Kan ik dus niks mee.
Wat blijkt? Op tabblad Aanmelden staat niet Local System-account aangevinkt,
maar Deze account, nl Local Service.
Ook dit scherm is helemaal grijs. Hier kan ik niets veranderen.
Ik ben de enige gebruiker van de laptop, zonder wachtwoord.
Ik heb WindowsVista Home Premium.
Hoe los ik dit op?

Hans Schuts

Re: Windows Update werkt niet meer.
Op Sun, 30 Dec 2007 12:49:01 +0100, " G. Sanders" <a@b.nl> schreef:

> [...]
>Ook dit scherm is helemaal grijs. Hier kan ik niets veranderen.
>Ik ben de enige gebruiker van de laptop, zonder wachtwoord.

Blijkbaar heb je niet gekeken naar de link die MS je aanbiedt in geval
de eerste oplossing niet helpt:

http://support.microsoft.com/?kbid=910337

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl

G. Sanders schreef op 30-12-2007 12:49:
> [...]
> Ook dit scherm is helemaal grijs. Hier kan ik niets veranderen.
> Ik ben de enige gebruiker van de laptop, zonder wachtwoord.

Ik lees van iemand die hiermee succes had, baat het niet dan schaadt het
niet ;-)

Start - cmd - rechtsklik 'uitvoeren als administrator'
In het cmd-venster typen (enter na elke opdracht)

regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 vbscript.dll
regsvr32 msxml.dll

regsvr32 softpub.dll
regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 cryptdlg.dll

G. Sanders

> [...]
> niet ;-)
>
> Start - cmd - rechtsklik 'uitvoeren als administrator'
> In het cmd-venster typen (enter na elke opdracht)

Bedankt voor de reacties.
Heb de door Karel genoemde regsvr32 xxxx.dll gedraaid. Echter twee lukten
niet. Foutmelding:"Kan het opgegeven bestand niet laden." Betreft msxml.dll
en initpki.dll.
Heb op internet gezocht, maar zag al zoveel msxml.dll-bestanden, dat ik niet
weet welke.
Wie kan me zeggen ,waar ik deze bestanden kan downloaden voor Vista Home
Premium 32 en in welke map ik ze moet plaatsen.
Dank alvast,
Gerard

G. Sanders schreef op 30-12-2007 18:38:

> [...]
> msxml.dll en initpki.dll.
> Heb op internet gezocht, maar zag al zoveel msxml.dll-bestanden, dat ik

Eerlijk gezegd: die tip ging over WinXP en ik hoopte stilletjes dat in
Vista dezelfde .dll's zitten. Maar (net gechecked) dat is niet zo. Die 2
.dll's die jij noemt bestaan in Vista niet.

Voor wat betreft die Services: Windows Event Log heeft inderdaad 'Local
Service' als Aanmelder. Dat is dus OK. Hij hoort wl 'gestart' te zijn
(met opstarttype 'automatisch').

karelV schreef op 30-12-2007 20:32:

> Voor wat betreft die Services: Windows Event Log heeft inderdaad 'Local
> Service' als Aanmelder. Dat is dus OK. Hij hoort wl 'gestart' te zijn
> (met opstarttype 'automatisch').

Misschien dat de instructie van MS die "kyliebrook" beschrijft in deze
discussie de boel weer op gang brengt:
http://groups.google.nl/group/micros...d60036b4330cd1

G. Sanders

> [...]
>
> Voor wat betreft die Services: Windows Event Log heeft inderdaad 'Local
> Service' als Aanmelder. Dat is dus OK. Hij hoort wl 'gestart' te zijn

Bedankt Karel. Dan is er dus niets aan de hand. Weet jij ook of msxml2.dll
in Vista hoort voor te komen? Die mis ook. Msxml3.dll heb ik wel. Ook de
Windows Event Log is ingesteld, zoals jij schrijft. Dan zoek ik verder.
Nogmaals dank.
Gerard.

G. Sanders schreef op 30-12-2007 22:36:

> [...]
> msxml2.dll in Vista hoort voor te komen? Die mis ook. Msxml3.dll heb ik
> wel. Ook de Windows Event Log is ingesteld, zoals jij schrijft. Dan zoek

Nee, die is er ook niet. Wl msxml3.dll, msxml3r.dll, msxml6.dll en
msxml6r.dll