Onbruikbare drivers in WindowsXP en WindowsViesda

PogMoHon

Onbruikbare drivers in WindowsXP en WindowsViesda
Nog zoiets waar je ernstige hoofdpijn kunt van krijgen:
de drivers van bepaalde hardware die in WindowsXP na
verloop van tijd ineens niet meer werken en in WindowsVista
helemaal niet.

Ik neem als voorbeeld de Colorado 2400u PrimaScan scanner.
Het is niet omdat hij ondertussen een paar jaartjes telt, dat hij geen
zeer bevredigende scanner zou zijn.
Op de PC werkte die scanner eerst een hele tijd uitstekend onder
WindowsXP. Dan, plots, van dag A op dag B, nougatbollen.
Herhaaldelijk deïnstalleren, herinstalleren van scanner en software
- geen kik.
Tenslotte, na grondig internet-zoekwerk, vond ik de juiste/nieuwere drivers
ergens verborgen op de site van de scanner-verdeler onder de noemer
'PrimaScanColorado_42bitdrivers.zip', eigenlijk bedoeld voor de Colorado
2600 uit de serie. De drivers blijken niet alleen goed te
werken voor de Colorado2600 maar ook voor de Colorado2400.
Je moet het allemaal telkens weer gaan uitzoeken.
Je tijd ermee verprutsen.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn oudere drivers van iets oudere
hardware blijvend compatibel te doen zijn?
Onderliggend blijft Windows toch ook ongeveer hetzelfde?

Daarbij komt nog de bedenking dat deze compabiliteitsproblemen
(die voor de rest in Windows nog goed meevallen) er zeker niet
zullen toe bijdragen dat minder fortuinlijke werelddelen met hun
niet-zo-up-to-date computersystemen/hardware makkelijk mee
kunnen evolueren met de rush van de westerse technologische evolutie.
Om de haverklap goedwerkende apparatuur, waarvan de drivers, bijv.
in Windows, ineens niet meer werken, of waarop de drivers sowieso niet
werken, buiten moeten gooien, kan bovendien niet goed zijn voor
ons milieu.

--
PMH
Hans Schuts

Re: Onbruikbare drivers in WindowsXP en WindowsViesda
Op Sun, 30 Dec 2007 11:39:31 GMT, PogMoHon <PogMoHon@somewhere.net>
schreef:

>Nog zoiets waar je ernstige hoofdpijn kunt van krijgen:
>de drivers van bepaalde hardware die in WindowsXP na
>verloop van tijd ineens niet meer werken en in WindowsVista
>helemaal niet.

<gejammer geknipt>

Doe je zelf een plezier en stop met het werken met computers. Of ga
klagen bij de heren hardwarefabrikanten waarvan je de hardware
gebruikt, of zoek _goede_ hardware op. Kost natuurlijk iets meer, maar
dat verdien je terug door het minder hoeven kopen van pijnstillers.
--

Hans Schuts
PogMoHon

Re: Onbruikbare drivers in WindowsXP en WindowsViesda
Hans Schuts <me@privacy.net.invalid> schreef in
news:vr2fn3pvt0l9o7srkfhgln8njro55ul3id@4ax.com op zo 30 dec 2007 01:15:36p

> [...]
> gebruikt, of zoek _goede_ hardware op. Kost natuurlijk iets meer, maar
> dat verdien je terug door het minder hoeven kopen van pijnstillers.

Na, als je al zo lang met een computer werkt als ik...
Uit mijn vage, kritische opmerkingen zullen er waarschijnlijk toch een
paar verstandige mensen het nuttige hebben kunnen halen.
Je gaat mij niet wijsmaken dat er in WindowsViesda of -XP hoegenaamd
geen probleem is met drivers.
Het vinden van de moeilijk te vinden gratis drivers voor vermelde goede
scanner PrimaScan Colorado 2400u, heeft er dan toch voor gezorgd dat ik hem
kan blijven gebruiken. Het kan het milieu en mijn beurs alleen maar
ten goede komen.

<Je mag ook dit gejammer altijd knippen. Geen probleem.>

--
PMH
Wim Hekken ;-)

Re: Onbruikbare drivers in WindowsXP en WindowsViesda
PogMoHon zeverde maar weer door in:

<MEGAKNIP>

Installeer één van de Linuxvarianten.
--

Wim Hekken ;-)
Happy Live

PogMoHon zei het volgende op 30-12-2007 13:27:
> Hans Schuts <me@privacy.net.invalid> schreef in
> news:vr2fn3pvt0l9o7srkfhgln8njro55ul3id@4ax.com op zo 30 dec 2007 01:15:36p

Bij gerenommeerde merken zijn ook de drivers van oude (10 jaar)
apparatuur nog up to date. De drivers voor mijn Laserjet 5P zitten
gewoon standaard in Vista. Als jouw drivers plotseling niet meer werken
dan ligt dit niet aan het OS o.i.d. maar meestal aan geklungel met de PC,

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Don't shoot the messenger.
Happy Live

Wim Hekken ;-) zei het volgende op 30-12-2007 14:43:
> PogMoHon zeverde maar weer door in:

> <MEGAKNIP>
>
> Installeer één van de Linuxvarianten.

Mijn stille vermoeden is, dat hij daartoe niet in staat is :-)

Happy Live schreef:

> Mijn stille vermoeden is, dat hij daartoe niet in staat is :-)

Maar dan gaat hij in een Linux nieuwsgroep zitten zeveren en wij zijn
hem kwijt :-)
Ik heb nog een portret van hem gevonden:
http://blogs.zdnet.com/open-source/images/troll.jpg
--

Wim Hekken ;-)
Happy Live

Wim Hekken ;-) zei het volgende op 30-12-2007 17:55:

> Maar dan gaat hij in een Linux nieuwsgroep zitten zeveren en wij zijn
> hem kwijt :-)
> Ik heb nog een portret van hem gevonden:
> http://blogs.zdnet.com/open-source/images/troll.jpg

Heel mooi!

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Don't shoot the messenger.
Steven

"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> wrote in message

> [...]
> gebruikt, of zoek _goede_ hardware op. Kost natuurlijk iets meer, maar
> dat verdien je terug door het minder hoeven kopen van pijnstillers.

Wat ben je toch een eng onuitstaanbaar manneke, je schijnt helemaal op te
gaan in sarcasme.

Wim Hekken ;-)

Steven schreef:

> "Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> wrote in message

> Wat ben je toch een eng onuitstaanbaar manneke, je schijnt helemaal op
> te gaan in sarcasme.

Je weet toch wel hoe je een berichtregel moet instellen?
--

Wim Hekken ;-)