WindowsViesda versnellen

PogMoHon

WindowsViesda versnellen
Ik werk soms met een (krachtige) PC met WindowsXP-SP2, soms
met een (niet-onkrachtige) laptop met WindowsViesda.

Op beide computers heb ik (ongeveer) dezelfde instellingen verricht
om ze te versnellen, nl:
- Menu-layouts beperkt (schaduw/thema's enzo, maar zo dat je amper
iets ziet aan het uitzicht van vensters. Het default-thema voor
de laptop is Vista Basic. Maar ook Windows Klassiek uitgeprobeerd -
zelfde irritaties.)
- Schijf-indexering op de schijven uitgeschakeld
- De opstartprogramma's tot het noodzakelijke minimum beperkt (op
beide computers dezelfde opstartprogramma's)
- Netwerkdetectie bij opstarten uitgeschakeld.
- Opstarten van desktopkalender (in WindowsViesda uitgeschakeld).
- Muissnelheid verhoogd. Tiksnelheid verhoogd.
- Sneller opstarten vanuit bios, sneller afsluiten.

Dit soort instellingen, al dan niet via het Windows-register, hebben van de
PC met WindowsXP een razendsnelle computer gemaakt. Echt een computer zoals
hij voor mij hoort te functioneren. Vensters, menu's, ze zoeven erdoor.

Op de (Acer-)laptop met WindowsViesda is het al een stukje beter
dan voor de configuraties, maar blijft het allemaal eigenlijk nogal
stroef verlopen (lichte vertragingen van de muis, maar ook van
het openenen van vensters en menu's). Natuurlijk is het nu ook wel
zo dat fabrikanten naast Windows ook eigen configuratie- en andere
software op hun computers plaatsen.

Is dat bij jullie ook zo of heeft er iemand bijkomende performantietips
voor het WindowsVista platform?

Eigenlijk ben ik er niet erg over te spreken dat ik bij
elke aanschaf van een nieuwe computer met Windows erop over moet
gaan tot tamelijk uitgebreide wijzigingen aan de standaardinstallatie
met het oog op het sneller en efficiënter werken.
Iets wat soms onnodig veel nuttige arbeidstijd vergt.

--
PMH
johan

Re: WindowsViesda versnellen

"PogMoHon" <PogMoHon@somewhere.net> schreef in bericht
> Is dat bij jullie ook zo of heeft er iemand bijkomende performantietips
> voor het WindowsVista platform?
> --
> PMH

niet te veel zeuren of meegaan met die anti-Viesda (?????) hype, en een
beetje flink aan Vista werken, het is echt beter, veiliger, stabieler,
mooier.

PogMoHon

Re: WindowsViesda versnellen
"johan" <nomilk@today.nl> schreef in news:efR4YhtSIHA.4768
@TK2MSFTNGP02.phx.gbl op zo 30 dec 2007 12:37:25p

> [...]

> niet te veel zeuren of meegaan met die anti-Viesda (?????) hype, en een
> beetje flink aan Vista werken, het is echt beter, veiliger, stabieler,

Heeft er iemand bijkomde performantietips, vroeg ik.
Ik zei (alsnog) niet tegen Windows-'Viesda'(!!!!!inderdaad) te zijn.
Ik vroeg om concrete tips ter verbetering ervan.
Een kenner als jij moet daar zeker toe kunnen bijdragen i.p.v. te
krentenneuken over het gezeur van anderen?

--
PMH
~PC-freak©~

Re: WindowsViesda versnellen
Op Sun, 30 Dec 2007 12:07:23 GMT, schreef PogMoHon
<PogMoHon@somewhere.net> het volgende.

>Heeft er iemand bijkomde performantietips, vroeg ik.
>Ik zei (alsnog) niet tegen Windows-'Viesda'(!!!!!inderdaad) te zijn.

Wat is in hemelsnaam "Viesda"?
Zelf verzonnen zeker.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Hans Schuts

Re: WindowsViesda versnellen
Op Sun, 30 Dec 2007 10:57:44 GMT, PogMoHon <PogMoHon@somewhere.net>
schreef:

>Ik werk soms met een (krachtige) PC met WindowsXP-SP2, soms
>met een (niet-onkrachtige) laptop met WindowsViesda.

<rest gezever geknipt>

doe asjeblieft normaal...
--

Hans Schuts
PogMoHon

Re: WindowsViesda versnellen
~PC-freak©~ <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in
news:vn2fn351e9bm9covgdg8rc61q17tng9d9r@4ax.com op zo 30 dec 2007 01:12:43p

> Op Sun, 30 Dec 2007 12:07:23 GMT, schreef PogMoHon
> <PogMoHon@somewhere.net> het volgende.

> Wat is in hemelsnaam "Viesda"?
> Zelf verzonnen zeker.
>
> groetjes Henk

Een inversie van: "Da's Vies".
Beikes.
Toch zoals de zaken er hier en daar voorstaan wat WindowsVIESDA betreft.
(Of anders moet ik die laptop eens tegen de muur keilen

--
PMH
~PC-freak©~

Re: Windows Vista versnellen
Op Sun, 30 Dec 2007 12:18:22 GMT, schreef PogMoHon
> [...]

>Toch zoals de zaken er hier en daar voorstaan wat WindowsVIESDA betreft.
>(Of anders moet ik die laptop eens tegen de muur keilen

Ik denk dat ik jou maar eens laat verdwijnen.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
PogMoHon

Re: WindowsViesda versnellen
Hans Schuts <me@privacy.net.invalid> schreef in
news:2q2fn3hme0vu9k730m7fnujfb59d56aq8h@4ax.com op zo 30 dec 2007 01:13:29p

> <rest gezever geknipt>
>
> doe asjeblieft normaal...

Ik doe hoogst-normaal.
Hoogst.
Doe jij nu ook eens normaal en verkondig eens iets concreets?

--
PMH
PogMoHon

news:j83fn3la11b4iuj4d2o2qragemcdim4p8o@4ax.com op zo 30 dec 2007 01:21:59p

> Op Sun, 30 Dec 2007 12:18:22 GMT, schreef PogMoHon
> <PogMoHon@somewhere.net> het volgende.

> Ik denk dat ik jou maar eens laat verdwijnen.
>
> groetjes Henk

Oeioeioei, je moet hier niet veel zeggen om ze op hun paard te krijgen :-)

--
PMH
Bird

Re: WindowsViesda versnellen
On Sun, 30 Dec 2007 12:18:22 GMT, PogMoHon <PogMoHon@somewhere.net>
wrote:

> [...]

>Toch zoals de zaken er hier en daar voorstaan wat WindowsVIESDA betreft.
>(Of anders moet ik die laptop eens tegen de muur keilen

Als Vista zo'n groot probleem voor jou is, waarom ga je dan niet
(terug) naar XP?

Gr,
Arne Vogel.