media center en zien van video

l.s.
na veel zoeken kan ik in het media center de foto's etc weer zien.
Nu is het nog steeds niet mogelijk om video bestanden als .avi, .wma etc te
zien in het media center.
We heeft voor mij een oplossing.

vr groet s.k

Re: media center en zien van video
skoolman2@kpnplanet.nl schreef op 29-12-2007 19:21:
> [...]
> na veel zoeken kan ik in het media center de foto's etc weer zien.
> Nu is het nog steeds niet mogelijk om video bestanden als .avi, .wma etc

Codecs (her)installeren?
K-lite codec pack, meestal is de standard version genoeg.
Hier te downloaden:
http://www.free-codecs.com/K_Lite_Co...k_download.htm

> Codecs (her)installeren?
> K-lite codec pack, meestal is de standard version genoeg.
> Hier te downloaden:
> http://www.free-codecs.com/K_Lite_Co...k_download.htm

beste Karel
tot zover bedankt maar het heeft niets geholpen.
De video bestanden zijn wel door middel van de windows media player te zien
maar nog steeds niet
vanuit het media center.
Ik zie nl ook geen thumbnails van de betreffende videos.
Ik denk zelf dat er iets mis is gegaan in het register.
Maar ik weet niet hoe dit op te lossen

Siko schreef op 30-12-2007 18:56:

> [...]
> Ik zie nl ook geen thumbnails van de betreffende videos.
> Ik denk zelf dat er iets mis is gegaan in het register.

Sorry, ik weet het niet. Bij mij spelen .wmv en .avi ook niet in media
center, maar dat zal wel liggen aan de beperkte video-'kaart' (VMware).

Happy Live

Siko zei het volgende op 30-12-2007 18:56:

> [...]

knip, knip

> Ik zie nl ook geen thumbnails van de betreffende videos.
> Ik denk zelf dat er iets mis is gegaan in het register.
> Maar ik weet niet hoe dit op te lossen
>
> groet SK

Probeer eens Vista codecs te installeren. Schakel tijdens de installatie
tijdelijk UAC uit. Alles zal dan werken.

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Don't shoot the messenger.

Re: media center en zien van video

"Happy Live" <happlive@xxxxx.nl.invalid> schreef in bericht

> [...]

> Probeer eens Vista codecs te installeren. Schakel tijdens de installatie
> tijdelijk UAC uit. Alles zal dan werken.

Happy,
Vista Codecs gedownload maar instaleren lukt niet.
Stopt halverwegen wegens een of andere beveiliging in Vista.
Heefgt dit te maken dat i UAC niet uitgeschakeld heb.
En wat bedoel je met "tijdelijk UAC uitschakelen"??

groet SK

> Don't shoot the messenger.

Happy Live

Siko zei het volgende op 4-1-2008 20:10:

> [...]

> Heefgt dit te maken dat i UAC niet uitgeschakeld heb.
> En wat bedoel je met "tijdelijk UAC uitschakelen"??

Precies wat je zegt UAC even uitschakelen.

> Precies wat je zegt UAC even uitschakelen.
>
> --
> Met vriendelijke groeten,
>
> Happy Life gkbnews at xs4all dot nl
>
> Don't shoot the messenger.

Happy,
UAC uitgeschakeld,
de nieuwe Vista Codecs geinstaleerd ,
maar vwb het Media center heeft dit niet geholpen.
*.avi, *.wma etc worden niet gezien en kunnen vandaaruit niet worden
opgestart.

Zijn er nog meer mogelijkheden?
Een (1) weet ik wel en dat is media center niet gebruiken om de video op de
tv of computer te bekijken.

Maar is er nog eventueel een andere oplossing??

mvrgr SK

> [...]

> Precies wat je zegt UAC even uitschakelen.
>
> --
> Na even zoeken bgrijp ik wat je bedoeld met UAC uitschakelen.

Dit gedaan hebbende en de codecs geinstallerd heeft dit niet geholpen.
Misschien dat het weer goed komt met SP 1 voor Vista.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

groeten Siko