Internet Gateway Device

Rijk

Internet Gateway Device
Hallo Allemaal,
Het netwerkje hier, bestaat uit een Experia box (Planet Internet Plus
Bellen) met daarop aangesloten met een kabel: 2 desktops, 1 fax-telefoon
en 1 gewone telefoon.
Draadloos zijn aangesloten 1 laptop, 1 Philips music manager (om de mp3 tjes
op mijn stereo install. af te spelen) en 1 Siemens basisstation voor
2 draadloze telefoons. Als ik overdag, 1 desktop aan heb staan en ik wil
hiermee contact maken, klik ik op de netwerk snelkoppeling.
De groene zoekbalk bovenin het venster gaat lopen en vervolgens verschijnen
de pictogrammen van Notebook (mijn laptop) en PC1 (een desktop).

Als ik dit 's avonds doe (vanaf 11.30 uur ongeveer) verschijnen er nog 2
pictogrammen, namelijk nog één van mijn laptop met een afbeelding van een
muzieknoot erbij; en één afbeelding van een soort modem: "Internet Gateway
Device" staat er onder.
Voor alle duidelijkheid, ik heb dus nog steeds maar 1 desktop aanstaan.
Als ik op het pictogram met muzieknoot klik, opent Windows Media Player. Als
ik op de Internet Gateway Device klik opent het venster met eigenschappen.
Daarin staat : fabrikant: Microsoft, met daaronder een link:
www.microsoft.com, model: Internet Connection Sharing, modelnr. en
webpagina van apparaat zijn niet beschikbaar. Daaronder staat nog : info
voor probleemoplossing: serienr. en mac.adres niet beschikbaar. Uniek ID.nr.
(heel lang nummer) en IP adres: ::1.

Mijn vragen; Waarom heb ik dit alleen 's avonds.
En waar komt dan ineens dat Notebook met muzieknoot
vandaan.
Is die Gateway Device mijn Experiabox? Volgens mij niet
want die is toch niet van Microsoft. Het lijkt wel iets software-matigs.
Is die Gateway iets van een buitenstaander die op mijn
netwerk zit te klooien?? Mijn net werk is beveiligd met wep-sleutel en
volgens de testen op 2 verschillende sites full-stealth,
dus onzichtbaar.

Al met al weer een vreemde vraag natuurlijk, maar ik voel mij niet geheel
gerust.
Rijk

GJ.Oomens

Re: Internet Gateway Device
Rijk wrote:
> [...]
> dus onzichtbaar.
>
> Al met al weer een vreemde vraag natuurlijk, maar ik voel mij niet geheel

Lijkt mij niets verontrustends, Windows lijkt bepaalde zaken te
verwarren. Maar als je hier kijkt wat zie je dan?
Control Panel\Network and Sharing Center en eventueel full map....

--
Gérard
Rijk

Re: Internet Gateway Device

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht
news:7b4af$4776affb$9163a566$18527@news2.tudelft.n l...

> [...]
> Maar als je hier kijkt wat zie je dan?
> Control Panel\Network and Sharing Center en eventueel full map....

In het netwerkcentrum zie ik natuurlijk mijn eigen verbinding staan, dus de
pictogrammen van mijn notebook, mijn netwerk, en internet.
En daaronder bij delen en verkennen staat alles aangevinkt behalve printers,
omdat er géén aangesloten zijn.
Maar netwerkdetectie, bestanden delen, openbare mappen delen, met wachtwoord
beveiligd delen en media delen zijn aangevinkt.
Rijk

GJ.Oomens

Re: Internet Gateway Device
Rijk wrote:
> [...]

> Maar netwerkdetectie, bestanden delen, openbare mappen delen, met wachtwoord
> beveiligd delen en media delen zijn aangevinkt.

Gewoon toch, aangenomen dat je dit zo wilt hebben.

En View Full Map/Volledig overzicht weergeven, rechts bovenin dat venster?

news:bca3$4776c642$9163a566$27720@news2.tudelft.nl ...

> Gewoon toch, aangenomen dat je dit zo wilt hebben.
>
> En View Full Map/Volledig overzicht weergeven, rechts bovenin dat venster?
>
> --
> Gérard

Ja dat is zoals het ik het moet zijn veronderstel ik met mijn beperkte
kennis.
Als ik dat volledig overzicht aanklik en vervolgens alle apparaten
weergeven, zie ik weer die snelkoppeling
naar mijn mediaplayer staan, maar (momenteel) niet die Internet Gateway
Device.
Verder mijn Notebook mijn desktop en die music manager (die is nu opgestart
op mijn desktop).
Ik blijf mij dus afvragen wat die Gateway Device nou is.

GJ.Oomens

Re: Internet Gateway Device
Rijk wrote:
> [...]

> op mijn desktop).
> Ik blijf mij dus afvragen wat die Gateway Device nou is.

Gewoon je modem neem ik aan, heet bij mij Gateway. Of heeft dat bij jou
een andere naam?
Vergelijk:
http://www.microsoft.com/windows/pro...etworking.mspx

De weergave is bij mij ook niet altijd even consistent...

news:38e9d$4776e24a$9163a566$6266@news2.tudelft.nl ...

> [...]
> http://www.microsoft.com/windows/pro...etworking.mspx
>
> De weergave is bij mij ook niet altijd even consistent...

Nee, zoals gezegs heb ik een Experiabox. Zou Gateway een softwarematige
modem kunnen zijn om vanuit mediaplayer bestanden te delen met andere Vista
computers in mijn netwerk (die er dus niet zijn, want die anderer 2 desktops
draaien op XP).
Het is ook allemaal zo ingewikkeld als je er niet in thuis bent, ik ga eerst
die site maar bestuderen.
Bedankt voor het meedenken.
R.

GJ.Oomens

Re: Internet Gateway Device
Rijk wrote:

> [...]
> draaien op XP).
> Het is ook allemaal zo ingewikkeld als je er niet in thuis bent, ik ga eerst

De Experiabox is toch ook het modem? Wellicht heeft Vista problemen om
dat als dusdanig te herkennen?

Bij mij ziet de verbinding van de pc waarop ik nu type (Network Map) er
zo uit:

Naam PC -> Switch -> Gateway(het modem) -> Internet

En een (draadloze) tablet PC die ook in het netwerk zit:

Naam PC -> accesspoint(Switch) -> Gateway(het modem) -> Internet

--
Gérard