Kan Wireless niet connecten

Willem

Kan Wireless niet connecten
Ik heb 3 PC's waarvan 2 x met Windows XP en 1 x met Windows Vista Home Premium.
Heb een Speedtouch Wireless Gateway.
Ik kan de PC met Vista niet connecten terwijl de router wel wordt gezien.
Gebruik de ingebouwde tool van Vista.
PC is door mij gebouwd en geinstalleerd voor een klant en komt bij mij op de
testbank zonder problemen in een Experiabox met WPA personal key.
Echter bij de klant thuis wil hij maar niet connecten. Ook daar wordt een
WPA personal key gebruikt.
Heb er al heel wat tijd inzitten maar wil met beveiliging niet lukken.
Zonder beveiliging loopt de Vista PC zonder problemen mee in het netwerk en
Internet.
Heeft iemand een verklaring voor mij.

Re: Kan Wireless niet connecten
Willem schreef op 28-12-2007 11:05:
> [...]
> Zonder beveiliging loopt de Vista PC zonder problemen mee in het netwerk en

Firmware upgrade van die Speedtouch Wireless Gateway ?
http://www.speedtouch.nl/drivers.html

CounterstrikeFreak«

Re: Kan Wireless niet connecten
Willem was zeer hard aan het denken :

> Ik heb 3 PC's waarvan 2 x met Windows XP en 1 x met Windows Vista Home
> Premium. Heb een Speedtouch Wireless Gateway.
> Ik kan de PC met Vista niet connecten terwijl de router wel wordt gezien.

Klinkt als extra beveiliging van de router ( mac adress controle/Enable
Access Control )

> Gebruik de ingebouwde tool van Vista.
> PC is door mij gebouwd en geinstalleerd voor een klant en komt bij mij op de
> testbank zonder problemen in een Experiabox met WPA personal key.

Staat bij jouw hoogstwaarschijnlijk niet aan

> Echter bij de klant thuis wil hij maar niet connecten. Ook daar wordt een
> WPA personal key gebruikt.
> Heb er al heel wat tijd inzitten maar wil met beveiliging niet lukken.

Hier staat hij dus hoogstwaarschijnlijk wel aan.

> Zonder beveiliging loopt de Vista PC zonder problemen mee in het netwerk en
> Internet.

Dan staat hij weer uit .

> Heeft iemand een verklaring voor mij.

Dus kijk eens of er een mac adress filter aanstaat en voeg de nieuwe
mac adress toe of schakel deze optie uit in de router.
Dan zou je met je wpa key gewoon draadloos internet hebben.

Cs-Freak

Willem

"CounterstrikeFreak®" wrote:

> [...]

> mac adress toe of schakel deze optie uit in de router.
> Dan zou je met je wpa key gewoon draadloos internet hebben.

Ik begrijp dit verhaal niet helemaal.
Zie ik het verkeerd of niet ik bedoel de Windows XP PC's 2 stuks connecten
zonder probleem op het adres waar ze staan.
De Vista PC heeft er daar echter problemen mee terwijl dat hier op de bank
dus niet zo is.
Als Access Control in modem niet aan zou staan zouden de Windows XP PC's
volgens mij ook niet moeten connecten.
Ik ga natuurlijk kijken wat jou tips mij opleveren maar denk dat Karel V het
eerder bij het rechte eind heeft.

CounterstrikeFreak«

Re: Kan Wireless niet connecten
Willem beweerde :

> Ik begrijp dit verhaal niet helemaal.
> Zie ik het verkeerd of niet ik bedoel de Windows XP PC's 2 stuks connecten
> zonder probleem op het adres waar ze staan.

Nou lees dit verhaal dan eens ( helaas engels )

http://compnetworking.about.com/cs/w...macaddress.htm
of
http://www.uwm.edu/People/aaronil2/Subpage3C.html

> [...]
> dus niet zo is.
> Als Access Control in modem niet aan zou staan zouden de Windows XP PC's

Uuuhhhh volgens mij haal je dingen door elkaar.
Staat de Access Control ( MAC Address Filtering ) dan zal hij *juist*
de mac adressen controleren wie er *wel* en *niet* erop mogen na
controle van de wpa key.
Staat deze *uit* dan zal hij alleen naar het wpa key kijken.

> Ik ga natuurlijk kijken wat jou tips mij opleveren maar denk dat Karel V het
> eerder bij het rechte eind heeft.

Nou laat het eens horen hoe het uitpakte

Cs-Freak

Ps zeg eens welke modem/router het precies is

Willem

Re: Kan Wireless niet connecten
Ik ga het de verhalen zeker lezen. Bedankt voor de links

Het betreft een Speedtouch 716i