Map Openbaar verplaatsen naar partitie voor Documenten?

Peter van Lamoen

Map Openbaar verplaatsen naar partitie voor Documenten?
Heb altijd de gewoonte gehad om alle documenten op een andere partitie dan
c:\ op te slaan, zodat ze veilig zijn als Windows opnieuw geïnstalleerd moet
worden. Werk met 6 accounts op 1 PC. Tot nog toe bij XP redelijk gemakkelijk
gelukt.
Net over op Vista en voor de accounts zelf is het bijna hetzelfde als bij
XP. Het probleem ontstaat alleen bij de map Openbaar (Gedeelde documenten bij
XP). Hiervoor werkte ik bij XP in het register de verwijzingen bij in Shell
Folders en User Shell Folder (HKLM). Dit is ook mogelijk bij Vista, maar het
zijn dan alleen onderliggende mappen. In de mappenbalk in Verkenner wordt de
hoofdmap Openbaar aangegeven, die maar blijft verwijzen naar C:\users\....
Weet iemand waar dit aan te passen is.
Snap eigenlijk niet dat MS hier nog geen gemakkelijke oplossing voor heeft,
is volgens mij één van de basisstappen om je documenten veilig te hebben
staan!
GJ.Oomens

Re: Map Openbaar verplaatsen naar partitie voor Documenten?

Dit werkt niet?
http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/

--
Gérard
Peter van Lamoen

Re: Map Openbaar verplaatsen naar partitie voor Documenten?
Ga ik zeker proberen, de titel ziet er heel belovend uit.
Bedankt voor de tip, laat je het resultaat weten.

"GJ.Oomens" wrote:

> Dit werkt niet?
> http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/
>
> --
> Gérard

Peter van Lamoen

Re: Map Openbaar verplaatsen naar partitie voor Documenten?
Nogmaals hartstikke bedankt!!
Deze tip werkt perfect. Ik kon in regedit de verwijzing naar Public niet
gevonden krijgen. Stom genoeg heb ik naar %Public% gezocht en vond niets.
het vreemde in Vista is wel dat Engelse en Nederlandse benamingen door
elkaar gebruikt worden. Links verwijzen naar Public, in Verkenner heet de map
Openbaar??!! Hoe ze dat doen snap ik niet helemaal, maar het werkt wel.

In de registerwijziging heb ik de term Public aangehouden, ook al heet de
map zelf D:\Gebruikers\Openbaar. En het werkt!!