Fileserver kun je wel zien maar niet op komen

Leen

Re: Fileserver kun je wel zien maar niet op komen
Geen idee waar je naartoe wilt met deze tekst.

Leen schreef op 27-12-2007 22:46:
> [...]
> De fileserver kun je wel zien de mapen/dir kunj ook zien.
> Maar de Mappen kun je niet in komen, dus bij de files: word, exel, mp3

Zet eerst je klok eens een dagje terug en vertel daarna wat er nou
eigenlijk aan de hand is :-(

Leen

Re: Fileserver kun je wel zien maar niet op komen
Bedankt voor de tijd.

Ik heb een hardeschijf die via een netwerk kabel berijkbaar.
Dat werk heel goed via andere computers in huis.
Maar dat werk niet goed via Windows Vista.
Ik kan de Harde schijf ( fileserver via ipadres ) wel zien op de Vista.
IK kan ook wel de Directory op de harde schijf zien maar als ik in de
Directory wil lukt dat niet.
En loop het vast.

Hoop dat begrijpbaar is

leen

johan

Re: Fileserver kun je wel zien maar niet op komen

"Leen" <leendertpomper@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Ik kan de Harde schijf ( fileserver via ipadres ) wel zien op de Vista.
> IK kan ook wel de Directory op de harde schijf zien maar als ik in de

wat wil je dan grijpen????

Leen schreef op 26-12-2007 23:28:

> IK kan ook wel de Directory op de harde schijf zien maar als ik in de
> Directory wil lukt dat niet.
> En loop het vast.

"lukt dat niet" ? Geen foutmelding, 'toegang geweigerd' of 'access
denied' of zoiets ??
"En loopT het vast" betekent dat de hele pc vast zit en herstart moet
worden? Of bedoel je eigenlijk wat anders ??????????

johan

> [...]
> "En loopT het vast" betekent dat de hele pc vast zit en herstart moet
> worden? Of bedoel je eigenlijk wat anders ??????????

Had dat niet iets te maken met Mappen Delen in Vista?

De Aubergine

Re: Fileserver kun je wel zien maar niet op komen
johan a écrit

> Had dat niet iets te maken met Mappen Delen in Vista?

dat heet een NAS-schijf in netwerk

graag wat voor merk bij enkel moet je een update doen

--
aubergine1.no-ip.info
port 21

koze

> [...]

> Ik kan de Harde schijf ( fileserver via ipadres ) wel zien op de Vista.
> IK kan ook wel de Directory op de harde schijf zien maar als ik in de

Bij de fabrikant van de externe (netwerkschijf) kijken of er een firmware
update is. De firmware is waarschijnlijk niet compatible met de nieuwe
netwerkstructuur van Vista. Een aan Vista aangepaste firmware zou dat
kunnen oplossen.
Is een bekend probleem, staat ook een mogelijke oplossing op de MS website
met betrekking tot de NDL. settings Vista gebruikt NDL. V en de externe VHD
waarschijnlijk NDL. V dus moet dat in Vista ook toegevoegd worden, even
opzoeken in de KNowledgebase van Microsoft:

1. Start Register Vedior (Reegeit.exe).
2. Locate and click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contro l
3. Create an LSA registry key in the registry key listed above.
4. On the Edit menu, click Add Value, and then add the following
registry value:
Value Name: LMCompatibility
Data Type: REG_DWORD
Value: 3
Valid Range: 0,3
session security to be used for network logons. It does not affect
interactive logons.
. Level 0 - Send LM and NTLM response; never use NTLM 2 session
security. Clients will use LM and NTLM authentication, and never use NTLM 2
session security; domain controllers accept LM, NTLM, and NTLM 2
authentication.
. Level 3 - Send NTLM 2 response only. Clients will use NTLM 2
authentication and use NTLM 2 session security if the server supports it;
domain controllers accept LM, NTLM, and NTLM 2 authentication.
Note To enable NTLM 2 for Windows 95 Clients, install Distributed File
System (DFS) Client, WinSock 2.0 Update, and Microsoft DUN 1.3 for Windows
2000.

5. Quit Registry Editor.

In jouw geval moet je in Vista level 0 instellen, vergeet niet eerst een
back-up van de registry te maken.

Ko