Backup van recovery partition maken

ramses

Backup van recovery partition maken
Hallo allen,
ik heb een pre-installed OEM Vista Ultimate met een Recovery Partition op
D:\
Mijn vraag is hoe ik hiervan een backup kan maken; de map met daarin de
recovery files is namelijk niet zichtbaar
Hoe kan ik de properties van die map wijzigen om te kunnen backuppen en de
originele properties na de backup ook weer terugzetten (zodat ik geen
problenen ondervind bij een eventuele recovery)
AUB geen antwoorden met advies over backup-pakketten of met vragen waarom ik
dit wil doen.
Dank bij voorbaat voor alle relevante antwoorden

MVG

Ramses

~~ G.C ~~

Re: Backup van recovery partition maken

"ramses" <fc019761@SKYNET.BE> schreef in bericht
> [...]
> ik dit wil doen.
> Dank bij voorbaat voor alle relevante antwoorden

Deze bestanden zijn beveiligd en alleen te gebruiken via de bijgeleverde
recovery cd / dvd die te gebruiken zijn ingeval van herinstallatie.

Ghost

> [...]

> AUB geen antwoorden met advies over backup-pakketten of met
> vragen waarom ik dit wil doen.
> Dank bij voorbaat voor alle relevante antwoorden

Sorry, maar bij mijn computer staat dat in de gebruiksaanwijzing
( die ook nog op de hd staat).
Ghost

Johnny T

"ramses" wrote:

> [...]
> dit wil doen.
> Dank bij voorbaat voor alle relevante antwoorden

Heb je een HP pc????(is niet relevant,maar in HP plaatst men ook een extra
partitie met Recovery Partition voor herstel naar fabriekinstellingen).
Als je pc door een virus wordt gecrasht en het onherstelbaar is
beschadigd,kan je met de recovery Partition je pc weer herstellen zoals je
hem toen hebt gekocht.
Normaal hoef je voor deze partitie geen backup te maken,maar als je het
persé wilt kan je zo doen : Start---Configuratiescherm---Back up Centrum
Hierin kan je de partitie ook apart backuppen op en dvd of externe
schijf(met usb aansluiting)

Huib

> [...]

> ik dit wil doen.
> Dank bij voorbaat voor alle relevante antwoorden

Hallo,
Ik heb ook een HP met een Herstel Recovery Partitie.
Die Partie heb ik onlangs met succes gebruikt via de herstelmanager.

Die heb ik zelf aangemaakt en op hetzelfde moment ook een CD-gebrandt.
Die CD is nodig in het geval je totale disk stuk zou zijn, anders heb je
niets meer.

CD is aan te maken met "aanmaken van een herstelschijf" , best een DVD nemen
anders heb je een 10-tal CD's nodig.

Groeten
Huib

ramses

"Huib" wrote:

> [...]

> niets meer.
>
> CD is aan te maken met "aanmaken van een herstelschijf" , best een DVD nemen

Klopt, maar het probleem is dat de recovery-set op de D: onzichtbaar is en
volgend probleem is dat Vista weigert een DVD te beschrijven (hij gaat de DVD
formatteren) en "hangt"" dan.
Branden in Nero en alle andere programma's gaat wel goed dus het ligt niet
aan de brander.
Ook het maken van een systeembackup met Backupcentreum op DVD gaat niet
goed; wel op een externe harde schijf

ramses