Kan bestanden niet schrappen

DRIESSEN Michel

Kan bestanden niet schrappen
Hallo,

Op mijn laptop met Vista Home Premium staan in een map een aantal kleine
bestandjes (achtergebleven van Cisco VPN software die ik verwijderd heb) die
ik met geen middel geschrap krijg.

De beveiliging is als volgt ingesteld :

"Iedereen" kan enkel lezen.
"Systeem" heeft volledig beheer.

Zelfs als ik als administrator ingelogd ben, kan ik deze bestandjes niet
schrappen.

Hoe krijg ik deze als nog van mijn systeem af ?

Dank bij voorbaat.

Michel D.
Genk (Belgium)

Re: Kan bestanden niet schrappen
DRIESSEN Michel schreef op 26-12-2007 12:13:
> [...]
> schrappen.
>
> Hoe krijg ik deze als nog van mijn systeem af ?

UAC (tijdelijk uitschakelen) *en* jezelf bij Beveiliging van de map met
voldoende rechten toevoegen ?

DRIESSEN Michel

Re: Kan bestanden niet schrappen
Beste Karel,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb UAC al uitgeschakeld en geprobeerd om mezelf toe te voegen bij de
beveiliging. Helaas zonder succes.

Wat nu ?

Mvg,

Michel D.

DRIESSEN Michel schreef op 26-12-2007 13:18:
> Beste Karel,
>
> Bedankt voor je antwoord.
>
> Ik heb UAC al uitgeschakeld en geprobeerd om mezelf toe te voegen bij de
> [...]

- In welke (sub-)map staan die bestanden ?
- Veilige modus geprobeerd?

DRIESSEN Michel

Re: Kan bestanden niet schrappen
Karel,

Ik heb al die bestanden wel kunnen hernoemen.

Ze heten nu gewoon "A", "B", ... t.e.m. "J", 10 in totaal.

Ik heb ook al geprobeerd om deze in veilige modus te schrappen, doch zonder
succes.

Michel.

> - In welke (sub-)map staan die bestanden ?
> - Veilige modus geprobeerd?

DRIESSEN Michel

Re: Kan bestanden niet schrappen
Karel,

Nog iets.

Ik kan deze map probleemloos verplaatsen.

Ik heb ze ook al geprobeerd in de map "$recycle.bin" te plaatsen, in de hoop
dat ze dan via de prullenbak zouden verdwijnen.

Jammer, maar helaas, maar ook dat lukt niet.

DRIESSEN Michel schreef op 26-12-2007 18:43:
> Karel,
>
> Nog iets.
>
> Ik kan deze map probleemloos verplaatsen.

*Welke* map? Zit die onder c:\windows of onder c:\program files ??

Waag eens een poging met unlocker:
http://www.computertotaal.nl/web/Art...cker-1.8.5.htm

Wim Hekken ;-)

DRIESSEN Michel schreef:
> [...]
> schrappen.
>
> Hoe krijg ik deze als nog van mijn systeem af ?

Maak de mappen eerst leeg en verwijder daarna de lege mappen.
Het kan zijn dat je de eigenschappen van die bestanden eerst moet
veranderen (vinkje/blokje weghalen bij "alleen-lezen"
--

Suc^6,
Wim Hekken ;-)
DRIESSEN Michel

Re: Kan bestanden niet schrappen
Karel,

Bedankt voor je tip, maar helaas ook dat helpt niet. De bestanden zijn nog
steeds niet te schrappen.

Mvg,

Michel

> *Welke* map? Zit die onder c:\windows of onder c:\program files ??

> [...]

Wim,

Bedankt voor je tip.

Ik heb die instellingen allemaal nagekeken en uitgetest, doch geen
resultaat. Ik krijg die bestanden niet weg.

Mvg,

Michel