Internetsnelkoppeling op bureaublad

Rijk

Internetsnelkoppeling op bureaublad
Hallo Allemaal,
Waarom verdwijnt de afbeelding van een internetsnelkoppeling op het
bureaublad na opnieuw opstarten ?
Ik heb bijvoorbeeld een internetsnelkoppeling naar de Postbank en naar de
Telegraaf en ook naar Google,
als ik er rechts op klik zie je bij eigenschappen wl het blauwe
leeuwenkopje vd PB (of G van Google, of T van Telegr.) staan.
Maar op het bureablad staat het vierkantje met de "e" van Explorer erin. Ik
heb deze vraag al eerder gesteld en er ook al veel naar gezocht
met Google maar ik heb nog nooit een oplossing gevonden. Ook het programma
FavOrg heb ik gebruikt en Icons from file.
Ik kan niet geloven dat er geen oplossing voor is, vandaar dat ik het nog
maar eens vraag.
Ik dacht zelf al om de betreffende afbeeldingen op te slaan in het bestandje
waar de andere pictogrammen in staan, SHELL 32 dll.
Maar dat is te simpel gedacht want dat lukt dus helemaal niet. Het probleem
lijkt mij dat de genoemde afbeeldingen geen echte
pictogrammen zijn, of heb ik dat mis? Wie kan mij er meer over vertellen of
heeft misschien zelfs een oplossing?
Bvd
Rijk
p.s. desktop met XP-pro en notebook met Vista home premium

Re: Internetsnelkoppeling op bureaublad
Rijk schreef op 25-12-2007 22:37:
> [...]
> Bvd
> Rijk
> p.s. desktop met XP-pro en notebook met Vista home premium

Ik krijg die iconen alleen maar stabiel als ik het volgende doe:
1. extra - tab beveiliging - tijdelijk vinkje weghalen voor 'Beveiligde
modus inschakelen' . IE opnieuw opstarten.
2. Snelkoppelingen maken
3. en de bureaubladpictogrammen niet te groot laten zijn. Dat kies je
door CTRLtoets+scrollwieltje . Bij te grote pictogrammen worden het E's
van IE.
4. vinkje voor 'Beveiligde modus inschakelen' weer terugzetten.

Het *moet* eleganter kunnen, maar hoe ??? [ ja, UAC uitschakelen, dan
zijn 1. en 4. niet meer nodig, maar *dat* is helemaal een slechte manier]

Rijk

> [...]
>
> Het *moet* eleganter kunnen, maar hoe ??? [ ja, UAC uitschakelen, dan zijn
> 1. en 4. niet meer nodig, maar *dat* is helemaal een slechte manier]

Inderdaad als ik het zo doe blijven ze (tot nu toe) staan.
Toch is het gek dat de originele pictogrammen wel behouden blijven,
k als je ze groter maakt. Je zou toch zelf van die pictogrammen moeten
kunnen maken lijkt mij.

johan

Re: Internetsnelkoppeling op bureaublad

"Rijk" <zweerus@planet.nl> schreef in bericht
> [...]

> maar eens vraag.

> Rijk
> p.s. desktop met XP-pro en notebook met Vista home premium

Rechts klik icon>alleen lezen aanvinken bij eigenschappen>algemeen

\NachtWacht\

> [...]

> Bvd
> Rijk
> p.s. desktop met XP-pro en notebook met Vista home premium

Je kan de icon files uit de map Temporary Internet Files vissen
(sorteren op type) en in een eigen map zetten. Verwijs daarheen
in de eigenschappen van de snelkoppelingen en je hebt altijd
het gewenste ikoon.

--
____________________

Rijk

Re: Internetsnelkoppeling op bureaublad

"johan" <nomilk@today.nl> schreef in bericht

> "Rijk" <zweerus@planet.nl> schreef in bericht

> Rechts klik icon>alleen lezen aanvinken bij eigenschappen>algemeen

Hallo Johan,
Dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd, maar klik maar eens 1 maal met links
op een pictogram, druk Crtl in en draai gelijktijdig
het scrolwieltje van je muis naar je toe. Ja zal zien dat de pictogrammen
allemaal groter worden en de internetkoppelingen veranderen
in de Explorer-e, tenminste, zo gaat dat bij mij. Met de tip van KarelV
zijn ze weliswaar niet al te groot mr het blijven wel de beoogde
plaatjes.
Bedankt voor de reactie.
Rijk

Rijk schreef op 26-12-2007 0:42:

> [...]
> Toch is het gek dat de originele pictogrammen wel behouden blijven,
> k als je ze groter maakt. Je zou toch zelf van die pictogrammen moeten

Dit is een nuttig artikel over iconen in vista:
http://www.vistax64.com/tutorials/88...c-ie-icon.html

Rijk

Re: Internetsnelkoppeling op bureaublad

""NachtWacht"" <rembrandt@van.ryn> schreef in bericht
> [...]

> (sorteren op type) en in een eigen map zetten. Verwijs daarheen
> in de eigenschappen van de snelkoppelingen en je hebt altijd

Ja, deze oplossing heb ik ook al eens gelezen maar nooit zo goed begrepen.
Zou je dat nog eens wat nader willen uitleggen N.?
Ik heb bijvoorbeeld het icoon (leeuwenkopje) van de Postbank opgeslagen in
de map C://gebruikers/Rob/Favorieten/Bankieren.
Nu heb ik een internetsnelkoppeling op mijn bureaublad staan, ik klik daar
rechts op
en dan op eigenschappen, dan zie ik daar bij tabblad webdocument de URL
staan,
daar staat het internet adres ingevuld van de Postbanksite. Moet ik dr een
verwijzing
maken? Kan je een voorbeeld geven met deze gegevens, wat daar dan in moet
staan?
Bvd
Rijk

Rijk

> Dit is een nuttig artikel over iconen in vista:
> http://www.vistax64.com/tutorials/88...c-ie-icon.html

Inderdaad een interessante site, hier staat ook dat Vista de iconen niet
groter laat zien als dat ze in werkelijkheid zijn.
Ik zal het er dus mee moeten doen of andere iconen zoeken. Eerlijk gezegd
verwachtte ik al zoiets, omdat jij ook al geen
panklare oplossing hebt.
Rijk