HDMI - beeld doch geen geluid?

Huib

HDMI - beeld doch geen geluid?
Hallo,
Mijn laptop HP - DV9285ea heeft een HDMI - uitgang.

Ik heb een HDMI-kabel verbonden naar de TV en het beeld komt mooi over doch
geen geluid.

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of mijn video kaart dit aan kan doch
daar er een HDMI-uitgang is zou ik zeggen van ja.

Wie heeft hier ervaring mee of moet ik toch nog een instelling doen op de
laptop?

Groeten
Huib

Re: HDMI - beeld doch geen geluid?
Huib schreef op 1-12-2007 12:00:
> [...]
> doch daar er een HDMI-uitgang is zou ik zeggen van ja.
>
> Wie heeft hier ervaring mee of moet ik toch nog een instelling doen op

Samsung TV ??
Vergelijkbaar:?
http://www.helpmij.nl/forum/archive/.../t-260538.html

Berry

Re: HDMI - beeld doch geen geluid?
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Philips tv.
Het geluid werkt wel als ik een dvd speler via HDMI aansluit. Beiden
Philips.

Zou het probleem niet aan de Nootbook liggen?

Berry

news:a0a1f$47514095$5353d4bc$332@cache90.multikabe l.net...

> Samsung TV ??
> Vergelijkbaar:?
> http://www.helpmij.nl/forum/archive/.../t-260538.html

Karel

Re: HDMI - beeld doch geen geluid?

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> daar er een HDMI-uitgang is zou ik zeggen van ja.
>
> Wie heeft hier ervaring mee of moet ik toch nog een instelling doen op de

De HDMI uitgang van een laptop ondersteunen geen audio, je moet een
audiokabel naar je tv trekken. Zo doen wij het ook en het werkt goed.

Berry

Re: HDMI - beeld doch geen geluid?
OkÚ,

Weer wat geleerd.

Berry

"Karel" <karel01@gmail.com> schreef in bericht
news:75254$475163ae$5469384d$14214@textcache10.mul tikabel.net...

> [...]

> De HDMI uitgang van een laptop ondersteunen geen audio, je moet een
> audiokabel naar je tv trekken. Zo doen wij het ook en het werkt goed.

Dag Karel,
Voor mij is HDMI geen DVI en dus moet het geluid kunnen overgedragen worden
anders mogen dit zo niet noemen.
Ik heb het probleem tevens voorgelegd aan HP en tenminste voor mijn laptop
moet het kunnen werken.
Zojuist de proef gedaan met hun info en het werkt prima.

In configuratiescherm/ geluid / SPDIF als standaard instellen en alles is
ok.

Dan is men wel het geluid op de PC kwijt doch dat is uiteraard van minder
belang.

Hopelijk werkt dit ook bij u en andere ook.

Groeten
Huib

Massimo

Re: HDMI - beeld doch geen geluid?
Hallo huib,

On Sun, 2 Dec 2007 10:20:04 +0100, "Huib"
<anonymous@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]

>Dag Karel,
>Voor mij is HDMI geen DVI en dus moet het geluid kunnen overgedragen worden

Ja hoor. Dat mag wel zo genoemd worden. Alleen zijn er -het zal weer
niet- in het oorspronkelijke hdmi later wijzigingen aangebracht. Je
hebt versie 1.1 en 1.2 en die schelen niet veel van elkaar. In die
versies werd alleen beeld en geen geluid doorgegeven.
Later is er versie 1.3 gekomen en die geeft ook het geluid door.
Blijkbaar heeft jouw laptop een versie 1.3 hdmi-aansluiting.

> [...]
>belang.
>
>Hopelijk werkt dit ook bij u en andere ook.

Vriendelijke groet,
Massimo

"Massimo" <och@'tisnietwaar.nl> schreef in bericht
> [...]

> Later is er versie 1.3 gekomen en die geeft ook het geluid door.
> Blijkbaar heeft jouw laptop een versie 1.3 hdmi-aansluiting.

Hallo Massimo,
Bedankt voor de technische toelichting.
Ik had me al afgevraagd waarom de TV-verkoper de aandacht trok op het feit
dat het een HDMI 1.3 aansluiting was.
Ik had wat opzoekingswerk gedaan en toelichtingen gevraagd op het forum doch
die 1.3 was me niet duidelijk en overal vond ik beeld en geluid....
en dan is er wellicht nog de kabel die ook de 1.3 moet aankunnen (een Eagle
kabel van 5 meter voor 45 euro, wat denk ik schappelijk is als ik al die
andere woekerprijzen zie).

Nu begrijp ik het en ik heb dus geluk met mijn laptop en misschien ook met
de kabel?

Nogmaals dank
Groeten
Huib

Zaphod

Re: HDMI - beeld doch geen geluid?
Haha ik lach me een ongeluk...
Heb net vorige week een plasmatv gekocht, vandaag hdmi kabel.
En idd, ook geen geluid, en raad eens, ook nog precies dezelfde hp laptop
haha.
Ik moest wel even de soundriver updaten, maar toen had ik nog geen geluid.
De tip om geluid std op spdif te zetten deed t voor mij
Jaartje na de 1e post, maar toch bedankt als je t nog leest

"Huib" wrote:

> [...]

> andere woekerprijzen zie).
>
> Nu begrijp ik het en ik heb dus geluk met mijn laptop en misschien ook met

yoyo

Re: HDMI - beeld doch geen geluid?
oke ik heb dit probleem ook met mijn tv het beeld van de pc komt perfect over
maar geen geluid, nou lees ik dat je ergens iets op spdif moet instellen waar
en hoe doe je dat?