Waar telt Vista de mappen + bestanden?

Gerard Peet

Waar telt Vista de mappen + bestanden?
Als je in Windows Me via Mijn Computer of de Verkenner op een station of map
klikte, kreeg je links onderin o.a. het aantal objecten (mappen plus
bestanden) dat in het venster werd weergegeven.

Ik maakte daar veel gebruik van. In Windows Vista kan ik dat aantal objecten
nergens meer vinden. (Trouwens als ik af en toe eens ergens met Windows XP
moest werken, was ik die aantallen ook al kwijt.)

Via Eigenschappen kan ik wel van alles vinden over de grootte van de mappen
en bestanden, maar hoe of waar waar kan ik Windows Vista het AANTAL objecten
vinden?

Gerard Peet

Re: Waar telt Vista de mappen + bestanden?
Gerard Peet schreef op 27-11-2007 17:13:
> [...]
>
> Via Eigenschappen kan ik wel van alles vinden over de grootte van de
> mappen en bestanden, maar hoe of waar waar kan ik Windows Vista het

Als je zorgt dat er geen 1 bestand geselecteerd is (door op een lege
plaats in het verkenner-scherm te klikken) zegt hij onderaan '<aantal>
items' .
[werk jij trouwens nooit met Total Commander? Die zou dze vraag en ook
vragen die je al eerder stelde overbodig gemaakt hebben ;-) ]

Gerard Peet

Re: Waar telt Vista de mappen + bestanden?
1. Dank,
2. Werkt bij mij niet. Ik kan op het witte schermdeel klikken wat ik wil,
beneden verschijnt helemaal niets.
3. Wel kan ik op het scherm een kolom bijplaatsen getiteld "aantal
bestanden", maar onder dat kopje verschijnt vervolgens nooit iets.
4. Wat is in vredesnaam Total Commander en hoe had ik van het bestaan
daarvan moeten weten?
Groet,
Gerard Peet

> [...]
> [werk jij trouwens nooit met Total Commander? Die zou dze vraag en ook
> vragen die je al eerder stelde overbodig gemaakt hebben ;-) ]

Huib

Re: Waar telt Vista de mappen + bestanden?
hallo,
Gewoon in de map verkenner onder organiseren / indeling en daar kan je
instellen wat je wenst dus geen tghird-party SW nodig.

Groeten
Huib

Gerard Peet schreef op 27-11-2007 23:04:
> 1. Dank,
> 2. Werkt bij mij niet. Ik kan op het witte schermdeel klikken wat ik
> wil, beneden verschijnt helemaal niets.

Organiseren - Indeling - 'detailvenster' aanklikken. Dan wl!
Wat ook vertrouwd kan voorkomen:
Organiseren - Indeling - Menubalk aanklikken. Als je dan in menu beeld -
'statusbalk' aanvinkt, lijkt het ng meer op vroegere verkenners.

> 3. Wel kan ik op het scherm een kolom bijplaatsen getiteld "aantal
> bestanden", maar onder dat kopje verschijnt vervolgens nooit iets.

Bij mij ook niet. Ik vraag me af hoe dat moet werken.

TC is de ultieme filemanager. www.ghisler.com

Gerard Peet

Re: Waar telt Vista de mappen + bestanden?
Hartstikke bedankt allebei!
De "Menubalk" in de verkenner had ik al wel ontdekt maar de nadere details
daaronder nog niet. Ik heb inderdaad gekozen voor het ouderwetse smalle
balkje met het aantal items, en daarna de Menubalk (als vanaf nu zijnde
overbodig) weer weggehaald van het scherm... !!
Groet,
Gerard Peet

news:1224a$474c9de3$5353d4bc$26889@cache100.multik abel.net...