Vista verwijderen?

Jenna

Vista verwijderen?
Hallo

Ik heb Win Vista Premium staan en heb 1 HD met 2 partities.

Ik wil xp installeren en Vista eraf zwieren, maar dat gaat hier zomaar niet.

Als ik start op de cd van xp, begint hij zoals gewoonlijk met :"De
hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd........"

Daarna krijg ik melding dat hij mijn HD niet kent.....

Tijdens het opstarten kan ik ook F6 drukken om " Een niet Microsoft
stuurprogramma SCSI:RAID-stuurprogramma te installeren...

Ik doe dat en dan krijg ik de melding dat ik géén diskette station heb of
cd-rom station....

Ik denk dat ik mijn bios moet aanpassen. Ik heb wel alle drivers op cd rom
staan.

Als ik start op de cd Van Vista en wil xp dan installeren op een aparte
partitie ....bij het inlezen van de XP cd melding van
compatibiliteitsproblemen.....en ik kan niet verder dan setup afsluiten.

Hoe te werk gaan?

Mvg,
Jenna

KeesC

Re: Vista verwijderen?

"Jenna" <tarzan1@telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> partitie ....bij het inlezen van de XP cd melding van
> compatibiliteitsproblemen.....en ik kan niet verder dan setup afsluiten.

Als de PC met Vista is geleverd, zou ik maar eens op de site van de
leverancier gaan zoeken of dit wel kan.

Ik heb geprobeerd op een HP laptop, die standaard met Vista geleverd was, XP
te installeren en dat gaf na installatie een hoop gele vraagtekens in
apparaatbeheer, dus dat XP voor veel aparaten geen drivers had. Na wat
zoeken kwam ik bij HP op de informatiepagina, die inging op het downgraden
naar XP en dat werd in alle toonaarden afgeraden. Veel aparaten waren voor
Vista ontworpen en HP leverde geen XP drivers en na wat zoekwerk kon ik ook
bij de leverancier van de hardware geen XP drivers vinden. HP waarschuwde
verder dat als ik al XP drivers kon vinden, de aparaten waarschijnlijk weer
problemen zouden geven met andere aparaten die voor Vista ontworpen waren.

Kortom, afgezien van het feit dat HP geen support op de laptop leverde, heb
ik niet de XP drivers voor een flink aantal aparaten bij elkaar kunnen
vinden en alles bij elkaar ben ik tot de conclusie gekomen, dat het niet te
doen is.

Kees.

Jenna

Re: Vista verwijderen?

"KeesC" <ik@home.com> schreef in bericht

> [...]

> vinden en alles bij elkaar ben ik tot de conclusie gekomen, dat het niet

Ik heb wel de drivers voor xp op een cdrom staan. Maar het probleem is dat
wanneer ik boot met een winxp cd op een bepaald ogenblik na controle van de
hardware de melding doet dat hij bepaalde hardware nier kent. Ik denk dan
aan het cd-staion en de HD.
Als ik tijdens het booten F6 druk om niet windows stuurprogramma's te
installeren zegt hij dat ik géén a-station heb ( en dat is waar), maar hij
kent het cd-rom station niet;
Hoe te werk gaan?
Mvg,
Jenna>

Wim Hekken ;-)

Re: Vista verwijderen?
Jenna schreef:

> [...]

> Als ik tijdens het booten F6 druk om niet windows stuurprogramma's te
> installeren zegt hij dat ik géén a-station heb ( en dat is waar), maar

Dat gaat zonder floppy disk en drive NIET lukken :-(
--

Wim Hekken ;-)
Han

Re: Vista verwijderen?

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> Dat gaat zonder floppy disk en drive NIET lukken :-(
> --
>
> Wim Hekken ;-)

Hallo allemaal,

Alternatief is in bios setup hardeschijf te configureren als IDE-ATA dan
kun je wel opstarten van met de xp disk xp herkend namelijk zonder de
juiste driver sata niet en dan krijg je deze melding. ik had namelijk
hetzelfde probleem met een asus labtop. Kijk wel even van te voren op de
site van leverancier dat alle drivers voor geluid, lan en video voor xp te
krijgen zijn, anders heb je weer een probleem.

M.v.g Han