USB onder Vista

Henk

USB onder Vista

Ik heb twee USB-apparaten die niet onder mijn Vista Home Premium willen
werken.
De ene is een nieuwe USB-stick van 1 Gb, de andere is een SanDisk MicroMate
met een 4 Gb SD-kaartje.
Beiden worden geleverd zonder driver, ook op de desbetreffende sites zijn
geen drivers beschikbaar.
Ze zouden allebei zonder installatie van een driver behoren te werken.
De USB-poorten zijn OK, een andere USB-stick werkt zonder problemen.

Ik heb al een keer de raad gehad om het bestand INFCACHE.1 te verwijderen
uit \windows\inf
Wat dit doet weet ik niet, maar ik krijg het bestand er niet uit.

Wie weet raad?

Re: USB onder Vista
Henk schreef op 27-11-2007 12:59:

> [...]
> verwijderen uit \windows\inf
> Wat dit doet weet ik niet, maar ik krijg het bestand er niet uit.

Ook niet op deze manier te verwijderen?:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2081609

Iets anders: staan in \windows\inf wl de bestanden usbstor.inf en
usbstor.pnf ?

Henk

Re: USB onder Vista

news:b9d67$474c07df$5353d4bc$15367@cache110.multik abel.net...

> Ook niet op deze manier te verwijderen?:
> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2081609
>
> Iets anders: staan in \windows\inf wl de bestanden usbstor.inf en
> usbstor.pnf ?

Ook op deze wijze krijg ik het bestand niet verwijderd!

De bestanden usbstor.inf en usbstor.pnf staan niet in \windows\inf!

(Even ter aanvulling mijn externe USB HDD werkt prima, USB stick van
DataTraveller werkt prima)

Henk

Henk

Re: USB onder Vista

"Henk" <henkbestaatniet@noway.nl> schreef in bericht

> [...]

> De bestanden usbstor.inf en usbstor.pnf staan niet in \windows\inf!
>
> (Even ter aanvulling mijn externe USB HDD werkt prima, USB stick van

Inmiddels is het gelukt om het file INFCACHE.1 te verwijderen, hetgeen
verder dus niet geholpen heeft.

Henk schreef op 27-11-2007 16:58:

> De bestanden usbstor.inf en usbstor.pnf staan niet in \windows\inf !

Hmmm, dat zouden ze wel moeten ....

In de map hieronder hoort de laatste usbstor.inf te staan. Copieer die
naar \windows\inf. Vervolgens rechts erop klikken en kiezen voor
'installeren'. Dan "piept" hij wel dat dat niet kan, maar er is wl een
usbstor.pnf aangemaakt. Wie weet helpt het.

c:\windows\system32\driverstore\filerepository\usb stor.inf<nummer>
[bij mij zijn er 2 van zulk soort mappen, neem de laatste qua datum]

Henk

Re: USB onder Vista

news:98cbd$474c6b6e$5353d4bc$1538@cache120.multika bel.net...

> [...]
>
> c:\windows\system32\driverstore\filerepository\usb stor.inf<nummer>
> [bij mij zijn er 2 van zulk soort mappen, neem de laatste qua datum]

BINGO !!!!!!!

Beste Karel,

Ik ben enorm happy! Als jij weet dat ik al ongeveer drie maanden probeer om
dit voor elkaar te krijgen, enorm bedankt.

Henk

Re: USB onder Vista
Henk schreef op 27-11-2007 22:19:

> BINGO !!!!!!!

Da's leuk te horen! Die tip las ik toevallig gisteren via google.
De vraag is wel hoe het kan dat die bestanden 'zomaar' verdwijnen.

Henk

Re: USB onder Vista

news:b7b1e$474c9304$5353d4bc$23768@cache120.multik abel.net...

> Da's leuk te horen! Die tip las ik toevallig gisteren via google.
> De vraag is wel hoe het kan dat die bestanden 'zomaar' verdwijnen.

Hallo Karel,

Ik help ook erg veel mensen met computerproblemen, maar als je dan zelf een
probleempje hebt weet je niet tot wie je je moet wenden.
Maandenlang zal deze storing in mijn PC. Alles is nu weer OK, daar ben ik je
echt dankbaar voor.
En waarschijnlijk wel meer mensen die door deze nieuwsgroep struinen.

groetjes, Henk

Michel

> [...]

> Da's leuk te horen! Die tip las ik toevallig gisteren via google.
> De vraag is wel hoe het kan dat die bestanden 'zomaar' verdwijnen.

Als ik even mag?
Ik zit hier al weken met een onbruikbare USB-microfoon opgezadeld die niet
wil werken onder mijn Vista. In de winkel doet-ie het echter wel. Zou dat
verzoorzaakt kunnen worden door hetzelfde probleem als dat waarvoor de OP
zich geplaatst zag? Alle overige USB-apparaten werken naar behoren.
dank

--
Michel

Re: USB onder Vista
Michel schreef op 28-11-2007 22:08:
> [...]

> verzoorzaakt kunnen worden door hetzelfde probleem als dat waarvoor de OP
> zich geplaatst zag? Alle overige USB-apparaten werken naar behoren.

Wie weet. Info over (o.a.) microfoons zit in ks.inf / ks.pnf .
Die komt op dezelfde manier voor in de filerepository.