automatisch bepaalde user aanmelden

A.Translator

automatisch bepaalde user aanmelden
Bij XP had ik twee gebruikers, beide met volle beheerdersrechten (dit was me
aangeraden om in geval van nood via de andere gebruiker naar binnen te kunnen).

In Vista heb ik nu ook twee gebruikers aangemaakt, ook met volle rechten, beide
zonder wachtwoord.

Bij het opstarten wordt me telkens gevraagd welke van de twee gebruikers ik
wil, wat uiteraard logisch is. Maar kan ik ergens aangeven dat ik wil dat
standaard de ene gebruiker wordt opgestart, zonder dat ik ervoor hoef te
kiezen? Googlen leerde me dat het met één gebruiker zonder wachtwoord kan, maar
met twee lukt het me niet.

--
Groet,
Adriana

Re: automatisch bepaalde user aanmelden
A.Translator schreef op 27-11-2007 11:35:
> [...]
> hoef te kiezen? Googlen leerde me dat het met één gebruiker zonder
> wachtwoord kan, maar met twee lukt het me niet.

Start - in zoekvak typen control userpasswords2
Op tabblad Algemeen het vinkje weghalen (gebruikers moeten ... enz).
Daarna komt de vraag welke user automatisch mag inloggen.

maxi

Re: automatisch bepaalde user aanmelden
karel de redder in nood

karel,

je kent ook geen oplossing voor dit probleempje?

""we hebben een externe harde schijf die twee aansluitmogelijkheden heeft:
firewire en usb.
Usb is herkenbaar, maar als ik de firewire aansluiting gebruik is de schijf
niet zichtbaar""

"A.Translator" <transVUILlatoria@yaNIShoo.com> schreef in bericht
> [...]
> Groet,
> Adriana
> [ gooi de vuilnis weg als je me wilt mailen ]

A.Translator

Re: automatisch bepaalde user aanmelden
karelV schreef op 27-11-2007
> Start - in zoekvak typen control userpasswords2

zoeken naar "control userpasswords2" levert niets op. Ik heb het ook zonder dat
'2'tje geprobeerd, met user en passwords los, etc. en ook in het Nederlands,
maar er wordt niets gevonden. Ik heb bij maptopties aangevinkt dat verborgen en
systeembestanden gevonden mogen worden.

Nog een idee?

--
Groet,
Adriana
[ gooi de vuilnis weg als je me wilt mailen ]
www.spinsister.nl

Jetze Mellema

"A.Translator" <transVUILlatoria@yaNIShoo.com> wrote in message
> [...]

> het Nederlands, maar er wordt niets gevonden. Ik heb bij maptopties
> aangevinkt dat verborgen en systeembestanden gevonden mogen worden.

Heb je het startmenu toevallig op de 'oude' layout gezet? Kies dan Start,
Run en type vervolgens control userpasswords2 en druk op enter.

Jetze Mellema (MS MVP)

A.Translator schreef op 27-11-2007 11:51:
> [...]

> het Nederlands, maar er wordt niets gevonden. Ik heb bij maptopties
> aangevinkt dat verborgen en systeembestanden gevonden mogen worden.

Gewoon typen in het vakje boven de Start(Orb) knop, daar waar staat
'Zoekopdracht starten'. Geen <enter> geven, gewoon een fractie van een
seconde wachten dan komt hij bovenaan wel.

A.Translator

Re: automatisch bepaalde user aanmelden
karelV schreef op 27-11-2007
> Start - in zoekvak typen control userpasswords2

Hartstikke bedankt weer, Karel!
Het gaat me**** op mijn lijstje 'tips voor Vista' want als ik straks moet
herinstalleren o.i.d. weet ik vast niet meer hoe het moest.

[...]

Jetze Mellema schreef op 27-11-2007
> Heb je het startmenu toevallig op de 'oude' layout gezet? Kies dan Start, Run
> en type vervolgens control userpasswords2 en druk op enter.

Bedankt, maar ik had Karels aanwijzing gewoon niet goed begrepen. Ik had het
via 'zoeken' geprobeerd, in plaats van het opdracht-veldje (dat associeer ik
nog niet met 'zoeken').

> Bedankt, maar ik had Karels aanwijzing gewoon niet goed begrepen. Ik had
> het via 'zoeken' geprobeerd, in plaats van het opdracht-veldje (dat
> associeer ik nog niet met 'zoeken').

Ik vermoedde al zoiets. :-)

Jetze Mellema (MS MVP)