gebruik laptop in verschillende netwerken

Adri

gebruik laptop in verschillende netwerken
Kan ik mijn laptop met Vista Ultimate zo configureren dat ik bij het
opstarten de keuze krijg om mij aan te melden op mijn thuisnetwerk
(werkgroep) of op mijn kantoornetwerk (domein)?
koze

Re: gebruik laptop in verschillende netwerken

"Adri" <Adri@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> Kan ik mijn laptop met Vista Ultimate zo configureren dat ik bij het
> opstarten de keuze krijg om mij aan te melden op mijn thuisnetwerk
> (werkgroep) of op mijn kantoornetwerk (domein)?

Ja, per locatie een profiel aanmaken met de nodige instelling.

Werkt perfect zelfs voor meer dan twee, zoals in mijn geval.
Ko

Adri Martens

Re: gebruik laptop in verschillende netwerken
Bedankt voor je snelle en hoopgevende antwoord, maar..... ik ik heb geen
idee wat je precies bedoelt! Misschien kan je me verder helpen?

"Adri Martens" <adrimartens@live.nl> schreef in bericht
> Bedankt voor je snelle en hoopgevende antwoord, maar..... ik ik heb geen
> idee wat je precies bedoelt! Misschien kan je me verder helpen?
>
> "koze" <koze@nospam.nospam> schreef in bericht

Ik weet niet of je draadloos of met kabel werkt maar in het netwerkcentrum
kun je per verbinding opgeven waar deze verbinding (draad zowel als
draadloos) voor dient.
Je moet dan opgeven bijvoorbeeld als je thuis bent dat in de kop via
aanpassen dat ingesteld wordt als privé of thuisnetwerk. Daarna op het werk
geef je op dat die verbinding die dan gemaakt wordt voor het werk is en stel
je het netwerk (netwerkcentrum) ook in als werk en geeft het die naam dan
ook.

Ik heb bijvoorbeeld het netwerk : Thuis, Kantoor, Presentatie ruimte,
vereniging en die worden allemaal automatisch herkend aan de hand van de
opgegeven instellingen.

Als je dit gedaan hebt zal de machine elke keer automatisch de goede
instellingen gebruiken afhankelijk van de netwerkherkenning.

Kijk hier als je meer gegevens nodig hebt:
http://www.microsoft.com/netherlands...a/netwerk.aspx
of hier:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...etworking.mspx

Ko.

Adri Martens

Re: gebruik laptop in verschillende netwerken
En alweer bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ga daar maar eens even
mee aan de slag.