Microsoft Muis en windows vista

DjC

Microsoft Muis en windows vista
Hello,

Ik heb een tijdje geleden een packard bell laptop gekocht met daarop een
voorgeinstalleerde versie van windows vista home basic. Daarnaast heb ik ook
een microsoft usb muis gekocht om hierop aan te sluiten. Wanneer ik deze
echter aansluit krijg ik de melding: onbekend usb apparaat. Ik heb al alle
usb poorten geprobeerd. Ik heb ook de laatste bios geupdate en ik heb de muis
ook al op een andere pc met xp erop geprobeerd: daar werkt ze wel perfect.
Daarnaast heb ik ook al een usb stick geprobeerd op de laptop, en deze werkt
wel. Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen?
Wim Hekken ;-)

Re: Microsoft Muis en windows vista
DjC schreef:
> [...]
> wel. Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Heb je wel de bij de muis behorende software EERST geïnstalleerd?

DjC schreef op 26-11-2007 21:07:
> [...]
> wel. Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Kijk eens of in de map c:\windows\inf de volgende 2 bestanden staan:
msmouse.inf en msmouse.pnf
Zo nee, dan horen we dat wel en maken het in orde.

DjC

Re: Microsoft Muis en windows vista
De bestanden staan er niet tussen nee.

"karelV" wrote:

> [...]
> msmouse.inf en msmouse.pnf
> Zo nee, dan horen we dat wel en maken het in orde.

er was geen bijhorende software. Het is een microsoft muis zonder
bijgeleverde software.

DjC schreef op 28-11-2007 19:53:

> De bestanden staan er niet tussen nee.

Dat horen ze wel ... dus maar in orde maken:
In de map c:\windows\system32\driverstore\filerepository\ vindt je een
map genaamd msmouse.inf_<nummer> .
In die map staan msmouse.inf en msmouse.pnf , copieer die beide
bestanden naar de map c:\windows\inf .
Verder staan er 4 .sys bestanden in, copieer die alle 4 naar
c:\windows\system32\drivers .
En nu eens kijken of die muis wél herkend wordt ......

[en graag onderaan beantwoorden, dat houdt het leesbaar]

DjC

"karelV" wrote:

> [...]
> En nu eens kijken of die muis wél herkend wordt ......
>
> [en graag onderaan beantwoorden, dat houdt het leesbaar]

Ik heb de bestanden gekopieerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde
foutmelding dat het usb apparaat niet wordt herkend.

DjC schreef op 3-12-2007 21:34:

> Ik heb de bestanden gekopieerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde
> foutmelding dat het usb apparaat niet wordt herkend.

- Maar stonden ze er al wel, of waren ze inderdaad weg ??
- Misschien dat dit helpt: rechtsklik op msmouse.inf en kies
Installeren. Wellicht komt er een 'fout'melding, maar doe het toch maar.