Waar heeft Bill Gates de wave-bestandjes verstopt ?

Gerard Peet

Waar heeft Bill Gates de wave-bestandjes verstopt ?
Als ik in mijn oude Windows Me-computer via Start, Zoeken, Zoeken naar
bestanden en mappen intyp *.wav dan worden er een paar honderd
wave-geluidjes gevonden, voor een deel behorende bij Windows.

Als ik in mijn nieuwe Windows Vista computer hetzelfde doe, wordt er
helemaal niets gevonden, ook niet wanneer ik zoeken in "geindexeeerde
locaties" vervang door zoeken in C: dus de hele harde schijf.

Ik heb op de oude computer alle wave-geluidjes in een mapje op een USB-stick
gezet en in de Vista-computer ingelezen en in een mapje onder Documenten
gestopt. En kijk, als ik nu met *.wav zoek, worden deze geluidjes WEL
gevonden. Maar een heleboel geluidjes zitten natuurlijk al ergens in Windows
Vista. Waarom mogen we die van Bill Gates niet vinden?

Jawade

Re: Waar heeft Bill Gates de wave-bestandjes verstopt ?
In article <uDuKQZFMIHA.5988@TK2MSFTNGP02.phx.gbl>, Gerard Peet <gerardpeet@hetnet.nl> says...
> [...]
> gevonden. Maar een heleboel geluidjes zitten natuurlijk al ergens in Windows
> Vista. Waarom mogen we die van Bill Gates niet vinden?

In WINDOWS\Media barst het van de *.wav's.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/
Gerard Peet

Re: Waar heeft Bill Gates de wave-bestandjes verstopt ?
Henk, bedankt.
Toen ik specifiek zocht in map Windows Media werden de wave-bestanden
inderdaad gevonden. Ik kreeg de uitnodiging om "deze locaties" toe te voegen
aan de "index". Nadat ik dit had gedaan, kwamen de wave-bestandjes inderdaad
ook te voorschijn als ik zocht in de hele harde schijf. Nu snap ik iets
beter hoe die vermaledijde zoekfunctie werkt, met zijn geindexeerde
zoekplekken. Maar logisch en gebruiksvriendelijk vind ik het niet. Hoe kan
ik nu immers uitvinden of er buiten Windows Media nog meer wavebestandjes
ergens zijn verstopt? Ik kan moeilijk voor alle mappen in de hele computer
een voor een een zoekopdracht gaan geven.
Nou heb ik inmiddels geen extra wavebestandjes meer nodig maar het gaat mij
om het principe!
Gerard Peet

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.21b52b691206d77c9897dd@news.microsoft.com ...

In article <eLgSnFIMIHA.4740@TK2MSFTNGP02.phx.gbl>, Gerard Peet <gerardpeet@hetnet.nl> says...
> [...]
> een voor een een zoekopdracht gaan geven.
> Nou heb ik inmiddels geen extra wavebestandjes meer nodig maar het gaat mij

Ik zoek vaak vanuit een command-prompt. Je kunt dan vanaf de root
zoeken, en je vindt alles wat in de mapstructuur staat. Bijv. zo:

dir/b/s/a \*.wav

Als er veel zijn kun je het resultaat in een tekstbestandje zetten:

dir/b/s/a \*.wav > zoek.txt

[...]

Jawade dank voor de tip... maar hoe kom ik vanuit Windows Vista "in de root"
waar ik commando's zoals dir kan geven?
Vroeger in mijn Windows95 en WindowsMe computer had ik een commando "DOS
Prompt" waarmee ik op een blanco scherm kwam waarin ik DOS-commando's kon
geven, maar ik zou niet weten hoe dat in Windows Vista moet.

Gerard Peet schreef op 3-12-2007 15:50:
> [...]
> Prompt" waarmee ik op een blanco scherm kwam waarin ik DOS-commando's
> kon geven, maar ik zou niet weten hoe dat in Windows Vista moet.

Start - cmd.exe in het 'zoekvak' , of
Start - Alle programma's - bureauaccessoires - opdrachtprompt

Gerard Peet

Re: Waar heeft Bill Gates de wave-bestandjes verstopt ?
Dank! Beide methodes werken. Wonderlijk dat het in Windows Vista nog steeds
mogelijk is om de oeroude DOS-commando's uit de jaren tachtig te gebruiken.
Ik dacht dat Bill Gates DOS helemaal had afgezworen en dat Windows
tegenwoordig niet meer onder DOS draait. De meeste DOS-programma's die wij
nog in gebruik hadden werken dan ook niet meer onder VISTA, ik heb pas één
simpel DOS-programma gevonden dat het nog wel doet, met een klein schermdeel
overigens, en ik heb al een keer een (onschadelijke) foutboodschap gekregen
"dat er teveel 16-bits toepassingen draaien" !!!

Terug naar de Wave-bestandjes en de Zoekfunctie.
Van de zoekfunctie werd ik helemaal gek, maar dat blijkt te komen doordat
Vista standaard ook alle bestanden doorzoekt. Ik wil dat hij alleen in de
bestandsnamen zoekt. Dus wanneer ik zoek naar *.wav dan moet hij geen
documenten vinden waarin ergens de letters "wav" achterelkaar staan!
Gelukkig bleek ik dat te kunnen instellen via Map- en zoekfuncties.
Standaard doorzoekt hij niet de systeemmappen, maar ook dat kon ik
veranderen.

Voordat ik dit alles had uitgevogeld, had ik via zoeken in de root zoals
iemand had aanbevolen:
dir/b/s/a \*.wav >zoek.txt
alle wavebestanden op de harde schijf al gevonden. Het waren er zoveel dat
"het geheugen" van het DOS-commando te klein was: ze verschenen niet
allemaal op het scherm, de eerste paar honderd kwamen niet meer te
voorschijn. Daar kwam ik pas achter nadat ik had gevonden waar het bestandje
zoek.txt was neergezet. Uiteraard probeerde ik dat te vinden via de
Zoekfunctie, maar die vond met de zoekopdracht zoek.txt helemaal niets. Dat
was voor mij de aanleiding om me nader in de zoekfunctie te gaan verdiepen,
het resultaat heb ik hierboven al beschreven, maar waarom hij het bestand
zoek.txt niet kon vinden is mij tot op dit moment nog steeds een raadsel.
Het stond gewoon in C:\Users\mijngebruikersnaam.
Enfin, via zoek.txt heb ik meer dan duizend wavebestandjes gevonden,
inclusief enkele tientallen in de prullenbak (RECYCLE BIN) die ik maar uit
het bestandje met de wavebestandsnamen heb verwijderd.
Bestandje zoek.txt heb ik een andere naam gegeven en in (Mijn) Documenten
opgenomen.

Als ik nu opnieuw het commando dir/b/s/a \*.wav >zoek.txt geef, krijg ik
alleen nog maar als antwoord: Toegang geweigerd.
Waar ik dat aan te danken heb snap ik niet. Overigens zal ik me daar maar
geen zorg over maken.

Mocht echter de Zoekfunctie mij, ondanks mijn nieuwverworven kennis
daarover, voor raadsels blijven plaatsen dan zal ik niet aarzelen om opnieuw
hulp van de Community in te roepen.

Gerard Peet

news:8c951$475419b6$5353d4bc$3702@cache110.multika bel.net...