rechten in vista

opstarten van win xp pro

rechten in vista
Hallo mijn volgende probleem is dat ik als enige gebruiker van mijn laptop
met vista home premiun erop niks kan downloaden of installeren. Iedere keer
krijg ik de melding dat ik niet de administrator ben of ik heb geen rechten
om de handeling uit te voeren terwijl ik als administrator staat ingesteld.
Is er iemand die dezelfde ondergaat en graag hulp.
M. vr. gr . Elvin

Hans Schuts

Re: rechten in vista
Op Mon, 26 Nov 2007 02:13:01 -0800, opstarten van win xp pro
<opstartenvanwinxppro@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>om de handeling uit te voeren terwijl ik als administrator staat ingesteld.
>Is er iemand die dezelfde ondergaat en graag hulp.

Iedereen heeft dat "probleem". Aanhalingstekens, wat het is eigenlijk
geen probleem. Het enige probleem is, dat jij blijkbaar onvoldoende
gelezen hebt over wat er heel anders is geworden in Vista ten opzichte
van XP waar het die administratorrechten betreft. Op internet is
daarover veel betere informatie te vinden (de site van Microsoft bv)
dan ik je hier kan geven. Ik waag me daar ook liever niet aan :-) Maar
in ieder geval ben je onder Vista ook als gebruiker-administrator
absoluut niet even "machtig" als onder XP.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Gandalf Gladstone

Re: rechten in vista

"opstarten van win xp pro" <opstartenvanwinxppro@discussions.microsoft.com>
schreef in bericht
> [...]
> ingesteld.
> Is er iemand die dezelfde ondergaat en graag hulp.

De veiligheidsinstellingen van Vista zijn anders dan die vanWXP.
In Vista (al ben je de enige gebruiker) krijgt iedereen uit
veiligheidsoverwegingen"Standaardgebruikersrechten "
toebedeeld daardoor kunnen ze geen stuurprogramma's installeren!

Tenzij ze via de UAC console zichzelf Beheerdersrechten geven of de UAC
uitschakelen
http://windowshelp.microsoft.com/Win...2d4281033.mspx

http://www.tweak-uac.com/what-is-tweak-uac/

Cnut

Re: rechten in vista
"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht
newsdrlk3tfi4jk1qmc4d1uuqffa41gmvl203@4ax.com...

> [...]
> in ieder geval ben je onder Vista ook als gebruiker-administrator
> absoluut niet even "machtig" als onder XP.

Kletskoek als gewoonlijk Schuts!
Waarom help jij nooit iemand? en zeik je ze alleen maar af, met je
denigrerende gewauwel!
<tegen de OP>
http://www.tweak-uac.com/what-is-tweak-uac/

Wim Hekken ;-)

Re: rechten in vista
Cnut begin de fout om een regular af te kammen in:
> [...]

> Kletskoek als gewoonlijk Schuts!
> Waarom help jij nooit iemand? en zeik je ze alleen maar af, met je

Hans is schoolmeester en let heel erg op juist gebruik van de
Nederlandse taal. Verder geeft hij heel zinnig advies.
Voor de OP geldt de wet van Pootjes:
"Als je van een apparaat geen verstand hebt, blijf er dan met je tengels
van af."
--

Wim Hekken ;-)
Ook een taalpurist
Hans Schuts

Re: rechten in vista
Op Fri, 30 Nov 2007 22:34:02 +0100, "Cnut" <cnut@flap.org> schreef:

>Kletskoek als gewoonlijk Schuts!
>Waarom help jij nooit iemand? en zeik je ze alleen maar af, met je
>denigrerende gewauwel!

Je hebt gelijk, _jouw_ gewauwel is pas van grote klasse.

><tegen de OP>
>http://www.tweak-uac.com/what-is-tweak-uac/

Goed zo, geef iemand vooral de raad om als het ware een bordje op te
hangen: heren inbrekers, doe vooral geen moeite, de sleutel ligt onder
de vuilcontainer
--

Hans Schuts
opstarten van win xp pro

Re: rechten in vista
Mijne heren ik wist niet dat dit communities/newsgroup bedoeld waren om
iemand op zijn taal fouten te attenderen, maar SORRY hoor het was mijn
bedoeling om hulp te krijgen en mijn kennis over gebruik van computers is
niet op de niveau van verbeteringen van SCHRIJFTAA. Maar in ieder geval ga ik
verder zoeken hoe ik eruit komt met MIJN probleem en alsnog bedankt voor de
wijze les

Hans Schuts schreef:

> [...]

> Goed zo, geef iemand vooral de raad om als het ware een bordje op te
> hangen: heren inbrekers, doe vooral geen moeite, de sleutel ligt onder

:-D

Cnut woont zeker nog in een dorp waar je fiets niet op slot hoeft te
doen en de voordeur open kan blijven staan.
--

Wim Hekken ;-)
Cnut

Re: rechten in vista
"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> :-D
>
> Cnut woont zeker nog in een dorp

Dat klopt!

> waar je fiets niet op slot hoeft te doen en de voordeur open kan blijven
> staan.

Nou, nu niet meer. Ik woon daar sinds '75 en toen deed niemand de deur of de
fiets op slot. "Quiet mode" is veilig genoeg, net als thuis hier, dus i.p.v.
je hele huis electronisch beveiligen, gewoon een valkuil met spiesen erin
hier en daar. ;-)

Wim Hekken ;-)

Re: rechten in vista
Cnut schreef:
> [...]

> of de fiets op slot. "Quiet mode" is veilig genoeg, net als thuis hier,
> dus i.p.v. je hele huis electronisch beveiligen, gewoon een valkuil met

Zolang je er geen 230 Volt op zet is het niet verboden :-)
--

Wim Hekken ;-)