Problemen met Windows Installer in Vista Home Premium

Unnen Offerse

Problemen met Windows Installer in Vista Home Premium
Wanneer ik in software pakket probeer te installeren dat gebruik maakt van de
Windows Installer (MSI bestanden), dan krijg ik telkens de foutmelding
"Ongeldig Station Z:". Vervolgens wordt de installatie afgebroken.
Ik heb op Z: een share naar een NAS schijf. Als ik de share verwijder en
opnieuw probeer te installeren, dan krijg de foutmelding ook. Daarna opnieuw
de drive mappen geeft wederom dezelfde foutmelding.
Ik kan nu dus niets meer installeren.

Wie kan mij helpen ????????????????????????????????????
bvd voor de juiste tip.
Mark Veldhuis

Re: Problemen met Windows Installer in Vista Home Premium
In article <D4D011B4-1CED-4336-A660-22C2DC3889CF@microsoft.com>,
UnnenOfferse@discussions.microsoft.com says...
> [...]
> opnieuw probeer te installeren, dan krijg de foutmelding ook. Daarna opnieuw
> de drive mappen geeft wederom dezelfde foutmelding.

Misschien helpt het om de Windows Installer CleanUp Utility een keer te
draaien?
http://support.microsoft.com/kb/290301

Mark Veldhuis.
Unnen Offerse

"Mark Veldhuis" wrote:

> [...]
> UnnenOfferse@discussions.microsoft.com says...

> Misschien helpt het om de Windows Installer CleanUp Utility een keer te

Helaas, dit had ik al geprobeerd, maar daarme lukte het ook niet............

mvg
Herwin van Hoof

Jagronl is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Het issue wordt veroorzaakt doordat de installatie wordt uitgevoerd als administrator en die heeft geen eigen netwerkschijf. De oplossing is om de schijf die problemen geeft beschikbaar te maken.
Dit doe je door cmd te starten als administrator.
Truc om dit te doen:
in het startmenu in het vakje 'zoekopdrecht starten' tik je 'cmd' en dan enter.
Met exit sluit je dit venster.
Vervolgens zie je een vermelding van cmd in de lijst staan en kun je door rechtsklikken kiezen om dit te starten als administrator.

Dan moet je met net use de netwerkschijf connecten (in het voorbeeld is dat Y. Alles wat tussen sterretjes staat moet je aanpassen.

net use *Y*: \\*servernaam*\*sharenaam* *wachtwoord* /USER:*gebruikersnaam*

Met alleen 'net use' kun je de status van de verbindingen controleren.

Rockozzie is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Graag Contact
Beste JagroNL

Ikz ag je oplossing staan, maar kennelijk mist er niets in de omschrijving, want in de zwarte command prompt omgeving is rechtermuisklik niet mogelijk en zie ik geen 'cmd' ertussen staan.

MAg ik je vragen het nog n keer helemaal uit te leggen?

dank

Rockozzie schreef op 23-7-2008 22:42:
> [...]
> rechtermuisklik niet mogelijk en zie ik geen 'cmd' ertussen staan.
>
> MAg ik je vragen het nog n keer helemaal uit te leggen?

Ik weet niet waar je op reageert (kennelijk op een nogal oud bericht),
maar de bedoeling zal wel dit zijn:

Start - typ in het 'zoekvak' cmd.exe , NIET op enter drukken!
Linksbovenin verschijnt dan cmd.exe (met een zwart icoon), *daarop*
rechtsklikken en kiezen voor 'Uitvoeren als Administrator'.