Verkenner starten met de C schijf

Ton

Verkenner starten met de C schijf
In Windows XP is er een mogelijkheid de verkenner te starten met de C schijf
als uitgangspunt. (Zie hieronder)

Maak een snelkoppeling van de verkenner op het bureaublad en ga dan naar

Dit werkt niet in Vista. Heeft iemand een oplossing?

vrgr,
Ton.

~PC-freakİ~

Re: Verkenner starten met de C schijf
Op Sun, 25 Nov 2007 09:30:21 +0100, schreef "Ton" <tonvandam@lycos.com>
het volgende.

> [...]
>
>Maak een snelkoppeling van de verkenner op het bureaublad en ga dan naar

>Dit werkt niet in Vista. Heeft iemand een oplossing?

%SystemRoot%\explorer.exe /e,c:
Deze werkt wel in Vista, let wel op de spatie na exe.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Krulle

Re: Verkenner starten met de C schijf

"Ton" <tonvandam@lycos.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Maak een snelkoppeling van de verkenner op het bureaublad en ga dan naar

> Dit werkt niet in Vista. Heeft iemand een oplossing?

Deze werkt bij mij in vista %SystemRoot%\explorer.exe /e,C:\
Dit is voor de D drive %SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,d:\

Mvg.

~PC-freakİ~

Re: Verkenner starten met de C schijf
Op Sun, 25 Nov 2007 10:08:18 GMT, schreef "Krulle" <krulleNOMAIL@no.no>
het volgende.

>Deze werkt bij mij in vista %SystemRoot%\explorer.exe /e,C:\
>Dit is voor de D drive %SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,d:\
>
>Mvg.

Die /n, is overbodig.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Krulle

Re: Verkenner starten met de C schijf

"~PC-freakİ~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Sun, 25 Nov 2007 10:08:18 GMT, schreef "Krulle" <krulleNOMAIL@no.no>
> het volgende.

>>> Ton.

> Die /n, is overbodig.
>
> groetjes Henk

Inderdaad die /n, heb ik weggedaan en start op onder de D:\
Bedankt.

Ik heb "%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,C:\" van de aanvrager gebruikt en
ik heb geen probleem om verkenner op te starten onder C:\

~PC-freakİ~

Re: Verkenner starten met de C schijf
Op Sun, 25 Nov 2007 17:34:29 GMT, schreef "Krulle" <krulleNOMAIL@no.no>
het volgende.

> [...]
>
>Ik heb "%SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,C:\" van de aanvrager gebruikt en
>ik heb geen probleem om verkenner op te starten onder C:\

Die \ is ook overbodig.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Ton

> [...]

> Maak een snelkoppeling van de verkenner op het bureaublad en ga dan naar

> Dit werkt niet in Vista. Heeft iemand een oplossing?

Bedankt voor de reacties.

Vrgr,
Ton.