Pijltjes onder snelkoppelingen op bureaublad weghalen

Gerard Peet

Pijltjes onder snelkoppelingen op bureaublad weghalen
Op mijn eerste Windowscomputer (1997, met Windows 95) had de fabrikant, IBM,
een mogelijkheid ingebouwd om te kiezen of snelkoppelingen op het bureaublad
wel of niet van een pijltje moesten worden voorzien.

Ik koos voor "geen pijltjes" want voor mij als gebruiker is het volledig
onbelangrijk of ik iets al dan niet via een snelkoppeling open, en ik vond
die pijltjes storend.

Op mijn WindowsMe computer kon ik de pijltjes helaas niet weghalen.

Op mijn Windows Vista computer zijn de pijltjes nog wat groter en
hinderlijker geworden, zeker bij (mijn) keuze voor klassieke (=kleine)
pictogrammen op het bureaublad. Ik erger me nu rot aan die pijltjes. Bestaat
er misschien een mogelijkheid om het plaatsen van die pijltjes achterwege te
laten c.q. om ze weer weg te halen?? Op de normale bedieningsschermen in
Windows Vista heb ik (net als bij WindowsMe) hiervoor niets kunnen vinden.

Tot zover mijn vraag. Het antwoord heb ik al binnen want ik had dit op een
verkeerde manier, buiten de nieuwsgroep om, aanhangig gemaakt, sorry!!

Hier volgt de essentie van het antwoord (van KarelV):

Voor Vista bestaat er het programma TweakVI (dat in de basic free edition
ongeveer hetzelfde kan doen als TweakUI voor XP).
http://www.totalidea.com/content/twe...kvi-index.html
Visual tweaks - Desktop tweaks and settings, etc.

Vergeet niet om bij Restore Settings 'snapshots' te maken als je iets
aangepast hebt, want bij een update van het programma tweakVI kun je die
aanpassingen dan weer in 1 klap terugzetten.

Tot zover het antwoord waarvoor publiekelijk mijn dank!

Ik heb de basic versie van TweakVI gedownload en heb nu twee handige extra
snelkoppelingen op mijn bureaublad: om de computer in de slaapstand te
zetten, of helemaal uit te zetten.
Maar de rest van de functies gaat mij boven de pet, daar waag ik mij niet
aan.
En.... de door mij gewenste functie, het weghalen van de pijltjes onder de
snelkoppelingen, zit in de allerlaatste "plug-in" die alleen deel uitmaakt
van de Ultimate-versie, die 35 euro kost.
Ik moet er nog even over nadenken of ik er 35 euro voor over heb om de door
mij gehate pijltjes weg te kunnen halen.
Voor die 35 euro haal ik ook een heleboel andere functies in huis die ik
toch niet zal durven toe te passen!!!

Gerard Peet

A.Translator

Re: Pijltjes onder snelkoppelingen op bureaublad weghalen
Gerard Peet schreef op 24-11-2007
> [...]
> mij gehate pijltjes weg te kunnen halen.
> Voor die 35 euro haal ik ook een heleboel andere functies in huis die ik toch

Probeer dan eens het wel gratis Frameworkx van
http://www.frameworkx.com/Frameworkx...on.aspx?id=632

Ik erger me ook aan die pijltjes, zeker als ze groot zijn, maar ze hebben wel
een functie: ze herinneren je eraan dat het een snelkoppeling is, niet het
eigenlijke programma.

--
Groet,
Adriana

Mamamegs

Re: Pijltjes onder snelkoppelingen op bureaublad weghalen
Gerard Peet submitted this idea :

> [...]
> pijltjes. Bestaat er misschien een mogelijkheid om het plaatsen van
> die pijltjes achterwege te laten c.q. om ze weer weg te halen??

Moet je toch hier eens kijken:
http://www.vistabits.nl/snelkoppeling_pijltjes.htm

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Gerard Peet schreef op 24-11-2007 15:51:

> En.... de door mij gewenste functie, het weghalen van de pijltjes onder
> de snelkoppelingen, zit in de allerlaatste "plug-in" die alleen deel
> uitmaakt van de Ultimate-versie

Dan moet je toch echt beter kijken. Zonet de laatste Basic gedownload
(build 1072) en daar zit het gewoon in.
Visuele tweaks - Desktop tweaks en ....
rechts halverwege: 'verwijder pijl van bureaubladsnelkoppelingen'
en iets hoger: wis 'snelkoppeling naar..' bij nieuwe snelkoppelingen
(dat vind ik ook zo'n irritante kreet)

Gerard Peet

Re: Pijltjes onder snelkoppelingen op bureaublad weghalen
Karel, in mijn jeugd was een bekende reclamekreet "Vraag niet hoe het kan,
maar profiteer er van." Het is gelukt, de pijtljes zijn weg. Ook de andere
tipgevers bedankt hoewel ik van jullie tips geen gebruik heb hoeven maken.
Gerard Peet

news:af8ab$47486148$5353d4bc$1371@cache120.multika bel.net...