Irql not less or equal / irq not less or equal

justme27

Irql not less or equal / irq not less or equal
Hallo, ik krijg steeds deze foutmelding te zien bij het gebruik van Windows
Vista Ultimate 64 bits. Ik kan de reden maar niet achterhalen. Alle drivers
zijn vanaf internet geplukt (en zouden dus actueel moeten zijn). Ook krijg ik
regelmatige vastlopers te verwerken. Bij het opstarten maar ook gewoon bij
het spelen van spelletjes of zelfs het starten van een programma als outlook.
Ik weet niet wat er aan de hand is. Wie kan mij helpen?

Net gezien: een update wil niet installeren. Reden onbekend. REden gegeven
vanuit help zijn allemaal niet van toepassing. Foutmelding gegeven is
80073712. Wie kan me hierbij helpen?

CounterstrikeFreak«

Re: Irql not less or equal / irq not less or equal
justme27 stelde de volgende uitleg voor :
> [...]
>
> Net gezien: een update wil niet installeren. Reden onbekend. REden gegeven
> vanuit help zijn allemaal niet van toepassing. Foutmelding gegeven is

0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is een driver en/of een hardware
probleem

Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve
drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1.

Echter uit ervaringen kan het ook zijn dat je geheugen aan de
brakkekant is dus test die ook eens met memtest86

Mijn advies is simpel maar doeltreffend.
Test is eerst het geheugen en zou deze goed zijn dan begint het mindere
werk.
Verwijder al het hardware en begin alles een voor een terug te doen en
maak dan gebruik ook van de laatste drivers. ( van het moederbord
frabikant ).
En hopelijk vindt je zo je boosdoener.

Suc6

Cs-Freak

QPC

Re: Irql not less or equal / irq not less or equal
"justme27" <justme27@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Net gezien: een update wil niet installeren. Reden onbekend. REden gegeven
> vanuit help zijn allemaal niet van toepassing. Foutmelding gegeven is

Kan je wat meer info verstrekken over de onderdelen en de versies van de
drivers die er in je pc zitten?
Denk hierbij aan het merk en type moederbord, de videokaart, geluidskaart
etc.