HDMI ?

Huib

HDMI ?
Hallo,

Tot nu gebruikte ik de S-video om mijn PC met de TV te verbinden om bv. een
DVD af te spelen (enkele beeld en doch geen geluid overdracht).

Ik heb me een nieuwe TV gekocht met mogelijkheid van een HDMI-aansluiting.

Mijn laptob geeft ook die mogelijkheid, als ik het goed voor heb zou nu
zowel beeld als geluid moeten overgedragen worden.

Voor de TV moet dit HDMI 1.3 zijn.

Hoe kan ik zien wat er in mijn labtop zit en mocht het geen 1.3 zijn wat kan
ik er dan aan doen.

Groeten
Huib

Wim Hekken ;-)

Re: HDMI ?
Huib schreef:
> [...]
> een DVD af te spelen (enkele beeld en doch geen geluid overdracht).
>
> Ik heb me een nieuwe TV gekocht met mogelijkheid van een HDMI-aansluiting.

Welk merk en type?

> [...]
>
> Voor de TV moet dit HDMI 1.3 zijn.
>
> Hoe kan ik zien wat er in mijn labtop zit en mocht het geen 1.3 zijn wat

Wa gebeurt er als je je laptop met een HDMIkabeltje op je nieuwe TV
aansluit?
--

Wim Heken ;-)
John

Re: HDMI ?
Als je laptop ook een HDMI aansluiting heeft moet je idd wel geluid en goed
beeld hebben, gebruik je alleen je s-video dan heb je alleen beeld
natuurlijk.

gr. John

Huib

Re: HDMI ?

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> Welk merk en type?

> Wa gebeurt er als je je laptop met een HDMIkabeltje op je nieuwe TV
> aansluit?
> --
>
> Wim Heken ;-)

Dag Wim,
Ik heb de TV nog niet : een Pilips 32PFL9632 Ambi
Ik wil me pas een kabel aanschaffen als ik zeker weet dat het kan werken.
Ondertussen weet ik al van collega's dat dit zou moeten doch er is een
vermoeden dat het geluid niet mee gaat zodat ik dit ook nog zou moeten
overbrengen.

Groeten
Hubert

Huib

Re: HDMI ?

"John" <vinkkj@ttiscali.nl> schreef in bericht
> Als je laptop ook een HDMI aansluiting heeft moet je idd wel geluid en
> goed beeld hebben, gebruik je alleen je s-video dan heb je alleen beeld
> natuurlijk.
>
> gr. John

Dag John,
Dit is al een geruststelling voordat ik de kabel koop.
na een baabel met enekele collega's was er twijfel gerezen of het geluid mee
kwam (ik zou het logisch gevonden hebben van ja).
Als ik je goed begrijp zou dus moeten kunnen werken zonder extra kabeltjes.

Groeten
Hubert

John

Re: HDMI ?
Het zijn overigens wel dure kabels hoor naar mijn idee, zag pas iets van 55
euro en duurder, maargoed dan heb je ook wat...smile

gr. John

pooh bear

> Het zijn overigens wel dure kabels hoor naar mijn idee, zag pas iets van
> 55 euro en duurder, maargoed dan heb je ook wat...smile
>
> gr. John

zo duur hoeft het niet te zijn.
Kijk eens op: http://www.elektronica-online.nl/
Voor ? 17,00 heb je er al eentje van 1,5m en voor ? 59,00 is de lengte 10
meter.

succes met de aanschaf.

mvg, PB

maxi

Re: HDMI ?
no worries da marcheeerd!

ook geluid zonder extra kabels

"pooh bear" <wtpooh12@hotmail.com> schreef in bericht
news:57dd3$47472afd$52d92f23$24872@cache80.multika bel.net...

> [...]

> Kijk eens op: http://www.elektronica-online.nl/
> Voor ? 17,00 heb je er al eentje van 1,5m en voor ? 59,00 is de lengte 10

Huib

Re: HDMI ?

> [...]

> Kijk eens op: http://www.elektronica-online.nl/
> Voor ? 17,00 heb je er al eentje van 1,5m en voor ? 59,00 is de lengte 10

Allen bedankt voor de info, dit maakt me al wat meer gerust.

Misschien een aanvullend vraagje: is hier een beperking ivm de lengte bv zo
10m is hier vertraging mogelijk waardoor de kwaliteit zou verminderen.

Groeten
Huib

pooh bear

Re: HDMI ?

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]

> zo 10m is hier vertraging mogelijk waardoor de kwaliteit zou verminderen.

Ik meen te hebben gelezen dat het afhankelijk is van de gebruikte materialen
van de kabel. Maar over het algemeen zou ik niet verder gaan dan 7 meter.
Maar dat is natuurlijk mijn eigen mening.

Iemand die hier een betere en gefundeerde mening over heeft, reageer aub.

mvg, PB