Windows vista wireless reset

Frank van der Hoek

Windows vista wireless reset
I have buyed a new laptop. A acer 5920g with a intel 4965agn wireless card.
It has Windows vista home premium installed.

I use my laptop at different locations like school and ad home. When i am
home I have no problems at all to connect to my wireless internet. When I am
at school I do have problems. I can connect to the wireless no problem. Bud
it doesnt give me internet. Everyone else who has xp has it working. Bud now
I have no idea what to do next. I do get a IP my mac is added on router, I
can ping to the server, I can ping to the FTP from microsoft. I have heared
that the problem is in the first time you start vista. Then you need to
select what wireless you want. You have 3 options. I chose Home. Bud that
doesn't work. I want to try to fix this since there are 10 laptops having
same problems as I do.

If you know a solution to fix this problem please let me know. If you need
more information I can give bud please let me know.

Frank van der Hoek
Frank van der Hoek

RE: Windows vista wireless reset
Sorry dacht dat het engels was

Ik heb een laatst een nieuwe acer 5920g Gekocht met een intel 4965agn
wireless kaart. Op de laptop staat windows vista home premium.

Ik gebruik mijn laptop op meerdere plaatsen. Thuis en op school onderandere.
Als ik thuis ben en ik in log heb ik geen probleem. Ben binnen 2 minuten
online zonder problemen. Maar als ik op school zit heb ik wel problemen. Ik
krijg wel verbinding met het wireless maar krijg geen internet. Ik heb mijn
wireless drivers geupdate alles staat goed ingesteld maar het werkt nog niet.
Het schijnt dat het ligt aan het feit dat als je vista voor het eerst opstart
dat je een keuze moet maken. Daarom werkt het thuis wel en hier niet. Je zou
het opnieuw moeten kunnen in stellen. Maar hoe?

Als iemand weet hoe laat het aub weten

Frank van der Hoek

Als iemand een oplossing weet laat het aub weten. Er zijn meerdere mensen
die hier last van hebben

Frank van der Hoek schreef op 23-11-2007 9:07:
> [...]
>
> If you know a solution to fix this problem please let me know. If you need
> more information I can give bud please let me know.

De voertaal in een .nl nieuwsgroep is nederlands

Frank van der Hoek schreef op 23-11-2007 9:47:
> [...]
> dat je een keuze moet maken. Daarom werkt het thuis wel en hier niet. Je zou
> het opnieuw moeten kunnen in stellen. Maar hoe?

Krijg je een IP-adres toegewezen?
Start - cmd.exe - ipconfig /all , kijken bij de wireless adapter. Als
daar als IP-adres 169.254.?.? staat heb je geen IP-adres.
Maar wend je tot de systeembeheerder van de school. Die zal vast wel wat
beveilingen hebben ingebouwd (vaste IP-adressen? / WEP|WAP beveiliging /
enz.

"karelV" wrote:

> [...]
> Maar wend je tot de systeembeheerder van de school. Die zal vast wel wat
> beveilingen hebben ingebouwd (vaste IP-adressen? / WEP|WAP beveiliging /

Ik krijg alles, ik heb dit na gekeken bij iemand waar het wel werkt en hij
krijgt ales het zeflde behalve IP. IP is niet vast.

Frank van der Hoek schreef op 23-11-2007 12:48:

> Ik krijg alles, ik heb dit na gekeken bij iemand waar het wel werkt en hij
> krijgt ales het zeflde behalve IP. IP is niet vast.

Maar krijg je een *geldig* IP-adres? Dus waarvan minstens de eerste 2
groepen getallen hetzelfde zijn als op die pc's waar het wel goed mee
gaat. 192.168.?.? of zoiets.
En pingen (zonder timeout te krijgen) vanuit een cmd-scherm?
ping 127.0.0.1
ping localhost
ping 62.69.179.229
ping www.nu.nl

"karelV" wrote:

> [...]
> gaat. 192.168.?.? of zoiets.
> En pingen (zonder timeout te krijgen) vanuit een cmd-scherm?

jah ook dit kan allemaal kan zelfs op de FTP van microsoft. en IP klopt
helemaal

Frank van der Hoek schreef op 23-11-2007 13:28:

> jah ook dit kan allemaal kan zelfs op de FTP van microsoft. en IP klopt
> helemaal

Als dat allemaal gewoon werkt heb je dus wel internet-verbinding.

Deze LSP-fix wellicht:?
LSP-Fix: http://www.cexx.org/lspfix.htm