"Verteller" en "uitgaande e-mail"

Cees

"Verteller" en "uitgaande e-mail"

1) Vraag me niet hoe hij is ingeschakeld, maar hoe zet ik de Verteller uit!!
Elke keer als ik opstart komt deze te voorschijn rechts in mijn scherm en
moet ik 3 schermpjes "afsluiten" voor ik hem kwijt ben. Ik weet niet hoe en
waar ik die "ellende" uit kan zetten. HELP 1 !

2) ik heb een internetaansluiting via de kabel (Casema), die doet het goed,
alleen Microsoft mail werkt niet geheel goed. Ik dacht dat de combinatie
Windows Firewall, Norton (zit op mijn nieuwe laptop, als trail) wellicht
elkaar bijt. Heb alles al geprobeerd qua combinatie, uitgaande e-mail scan
uit, W-firewall uit, Norton firewall uit, etc. Helpt allemaal niet. En de
Accountinstelling van Casema staan absoluut goed, heb dat nog dubbelgecheckt
met hen.
Probleem: Incoming e-mails: geen probleem. Outgoing e-mails blijven hangen
in de map "postvak Uit" en komen dus niet in de map "verzonden items"! Al
wacht je een uur! Het gekke is dan, als ik Microsoft Mail sluit en daarna
weer opstart dan zit de e-mail wel in "verzonden items" en wordt ook
daadwerkelijk ontvangen door geadresseerde! Ik heb er uren naar zitten staren
en piekeren. Maar ik geef de moed op! HELP 2!

LAAT ME WETEN!!

Re: "Verteller" en "uitgaande e-mail"
Cees schreef op 22-11-2007 22:33:

> [...]
> moet ik 3 schermpjes "afsluiten" voor ik hem kwijt ben. Ik weet niet hoe en
> waar ik die "ellende" uit kan zetten. HELP 1 !

ConfiguratieScherm (Klasieke weergave) ->toegankelijkheidscentrum
->optie computer zonder beeldscherm gebruiken
->optie verteller uitschakelen en audiobeschrijving uitschakelen.

[en niet 2 geheel verschillende problemen in 1 bericht posten!]

> [...]
> daadwerkelijk ontvangen door geadresseerde! Ik heb er uren naar zitten staren
> en piekeren. Maar ik geef de moed op! HELP 2!

Voordat de spraakverwarring losbarst: bedoel je *Windows Mail* (de
opvolger van Outlook Express) of heb je een ander programma dat dan
Microsoft Mail heet?

Cees

Re: "Verteller" en "uitgaande e-mail"
Karel,

Veel dank voor je eerste antwoord!
Kom hier pas voor het eerst, dus sorry voor de "2 problemen in 1"!

En, uiteraard bedoel ik Windows Mail ! Sorry, was het gisteren zo zat! Het
is nog mooier, de laptop waar ik het over heb is voor mijn vader, die op 77 -
jarige leeftijd nog wil gaan "computeren" ! Fantastisch toch! Hij verwacht
dan een hoop van mij, maar ik ben ook niet zo een ster op dit gebied, maar
kom wel een eind. Alleen dit e-mail probleem; daar kan ik geen vinger achter
krijgen. Dus als jij mij een duw in de goede richting kunt geven zou ik je
hele dankbaar zijn!

Greetz

Cees

Cees schreef op 23-11-2007 9:21:

> [...]

Windows Mail dus. Als hij de mail wél verstuurt bij opnieuw opstarten
zullen de accountgegevens wel goed zijn.

Het verzenden kun je op 3 plaatsen regelen:
1. extra - opties - tabblad Verzenden, vinkje voor 'Berichten direct
verzenden', en
2. Extra - verzenden en ontvangen - Alles verzenden en ontvangen
(Ctrl-M). Die Crtl-M kun je op ieder moment geven.
3. Extra - opties - tabblad Algemeen - wel of geen vinkje voor
'berichten verzenden en ontvangen bij het opstarten'

Maar dat zul je ook wel bekeken hebben.
Heel misschien dat onderstaande update verbetering kan brengen:
http://www.microsoft.com/downloads/d...5-a86f2b7e39f1
Hij is eigenlijk voor een iets ander probleem bedoeld, maar je weet maar
nooit.

Cees

"karelV" wrote:

> [...]
> http://www.microsoft.com/downloads/d...5-a86f2b7e39f1
> Hij is eigenlijk voor een iets ander probleem bedoeld, maar je weet maar

Ha Karel,

Dank voor je reactie!
Kreeg onverwacht steun van nog een kenner!
Die gaf aan dat het een bekend probleem is bij Toshiba en heeft te maken met
het programma Toshiba SMS/Desktop! Oplossing; of updaten of gewoon het
programma verwijderen. Laatste heb ik gedaan: ongelooflijk maar waar =>hij
loopt als een speer!! Ik ben gelukkig.
Nogmaals dank voor je inspanningen
Wellicht tot volgende keer.

greetz

Cees

Cees schreef op 23-11-2007 21:31:

> Die gaf aan dat het een bekend probleem is bij Toshiba en heeft te maken met
> het programma Toshiba SMS/Desktop!

Ongelooflijk, dat houdt een normaal mens toch niet voor mogelijk :-(
Maar, de tip is genoteerd !