stationsletters in de war

carnelain

stationsletters in de war
Hoi allemaal,

Ik heb nogal een groot probleem. Om een of andere reden zijn mijn
stationsletters in de war geschopt. Bij het opstarten van vista kom ik niet
meer in mijn bureaublad. Door explorer uit te voeren in taakbeheer krijg ik
een tijdelijke desktop terug. Nu vond ik iets op het web waardoor ik in het
register de stationsletters weer goed kan zetten. Nu is het probleem ik kom
niet in regedit (of diskmgmt.msc). Dus dacht ik dat moet ook kunnen via de
DVD. Nu kan ik via de cmd regedit starten. Maar nu opent het tijdelijke
regiter van de DVD. Hoe kan ik het register van vista openen. Ik heb op een
aantal sites gelezen dat dit system.dat en user.dat moet zijn. Maar ik kan
deze files niet vinden.

Carnelain

systeem:
acer aspire 9420
windows home premium

Re: stationsletters in de war
carnelain schreef op 22-11-2007 16:06:
> [...]
> aantal sites gelezen dat dit system.dat en user.dat moet zijn. Maar ik kan

Dat laatste klopt, system.dat + user.dat is het register van
Windows95/98/ME :-(

Kun je vanuit taakbeheer regedit.exe en diskmgmt.msc ook niet opstarten?
Eigenlijk lijkt me het veeeeeel verstandiger om systeemhestel (vanuit
taakbheer dan maar?) uit te voeren:
c:\windows\system32\restore\rstrui.exe

carnelain

Re: stationsletters in de war

Ik weet precies welke sleutel ik moet aanpassen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices\DosDevice s\C:
Ik wil best jou optie proberen. Ga ik eerst even uitzoeken wat dat precies
doet.

Carnelain

"karelV" wrote:

> [...]
>
> Kun je vanuit taakbeheer regedit.exe en diskmgmt.msc ook niet opstarten?
> Eigenlijk lijkt me het veeeeeel verstandiger om systeemhestel (vanuit

Er is volgens windows geen herstelpunt beschikbaar.
Ik heb geprobeerd het register te vervangen door eerder kopie uit

c:\windows\system32\config\backup

maar dat mocht niet baten.

Als ik regedit of diskmgmt of rstrui probeer te gebruiken krijg ik telkens
het juiste pad te zien met de melding dat het pad niet bestaat. Terwijl de
files gewoon te zien zijn op de hd.

Carnelain

carnelain schreef op 22-11-2007 21:05:
> [...]
> het juiste pad te zien met de melding dat het pad niet bestaat. Terwijl de

Regedit staat in c:\windows . Is die ook niet op te starten via cmd - cd
\windows en dan regedit.exe in te typen?

Ik vrees dat het wordt 'uithuilen en opnieuw beginnen', oftewel Alt-F10
tijdens het booten en terug naar de fabrieksinstellingen.

carnelain

Re: stationsletters in de war
Toch niet, het is me gelukt. Ik was even vergeten dat ik ook gewoon in de
veilige modus op kon starten.
Hier het kb artikel voor mensen met een zelfde soort probleem:
http://support.microsoft.com/kb/223188

Gears Of War roy69 microsoft.public.windows.vista.games 6 05-05-2008 13:16
Article ID: 928119 Ein DVD + RW- der auf einem Windows Vista-based Computer formatiert war oder Ein DVDûRW-Videodatenträger, der auf einem Windows Vista-based Computer formatiert war,, wird von einem Kunde-IDE-DVD-Player nicht erkannt KBArticles German 0 10-22-2007 21:20
War 2.0 Paul Security News 0 09-21-2007 13:51
More IT war stories Paul Security News 0 03-05-2007 19:26