herstelpunten verdwenen

Blacknikon

herstelpunten verdwenen
Ik heb dus sinds 2 dagen problemen met een haperende PC na
slaap/-sluimerstand, zie ander draadje. Ik dacht als oplossing even terug te
keren naar een herstelpunt van een paar dagen geleden. Dat kon ik echter wel
vergeten, want er was nog slechts een herstelpunt van windows update van
vanmorgen te bekennen. Waar zijn die oude herstelpunten gebleven, want ik
heb er legio handmatig aangemaakt.

Iemand een oplossing of is dit typisch Vista?

Groet,

Eric

Mamamegs

Re: herstelpunten verdwenen
Blacknikon was thinking very hard :
> [...]
> herstelpunten gebleven, want ik heb er legio handmatig aangemaakt.
>
> Iemand een oplossing of is dit typisch Vista?

Kan liggen aan de hoeveelheid ruimte die er beschikbaar is voor
herstelpunten. Als die te klein is dan wordt het oudste punt
overschreven. Is er maar ruimte voor één hestelpunt, dan heb je dus
alleen de laatst gemaakte tot je beschikking...

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Blacknikon

Re: herstelpunten verdwenen
<knip>
> [...]

> herstelpunten. Als die te klein is dan wordt het oudste punt overschreven.
> Is er maar ruimte voor één hestelpunt, dan heb je dus alleen de laatst

Lijkt te liggen aan mijn dual boot systeem van XP+Vista.
In de helpfunctie van Vista vond ik het volgende:

De herstelpunten worden in deze versie van Windows op een andere wijze
aangemaakt en worden daarom niet herkend in oudere versies van Windows. Als
u een eerdere versie van Windows start op een systeem waarop u gebruikmaakt
van een dual-bootconfiguratie, worden de herstelpunten die door de huidige
versie van Windows zijn aangemaakt door de eerdere versie verwijderd. Als u
de huidige versie van Windows start, worden er automatisch nieuwe
herstelpunten aangemaakt.

Eric

Jacobus

Re: herstelpunten verdwenen
Ga naar backup-centrum, kies daar aan de linkerkant Window herstellen
met behulp van systeem herstel.
Je krijgt dan aanbevolen herstelpunt of je kan kiezen een ander
herstelpunt selecteren. Hoop dat dit je helpt

Jacobus