slaapstand problematiek

Blacknikon

slaapstand problematiek
Sinds gisteren heb ik plotseling problemen met de slaapstand van windows
Vista Ultimate. Wanneer PC normaal in slaapstand gaat na in mijn geval 10
min of handmatig, dan bevriest de computer, gaan de ventilatoren uit en is
de PC stil. Door bijv. toestenbord aan te raken ontdooit PC binnen paar sec
en volstaat inloggen met wachtwoord om verder te werken.
Zo ging het althans gedurende 3 weken naar de aanschaf van nieuwe PC en
daarop een schone installatie van Windows Ultimate. Sinds gisteren doet de
PC gek als deze in slaapstand gaat. De PC bevriest, terwijl de ventilatoren
blijven draaien. Opstarten lukt niet meer via toetsenbord, maar alleen door
aan/uit-knop tweemaal in te drukken, waarna Windows opnieuw maar zeer traag
opstart en daarbij de hele opstartcyclus doorloopt, waarbij ik het idee heb
dat windows een hoop repareert in de achtergrond, waardoor opstarten erg
lang duurt.
Wie heeft hier een oplossing voor? Is dit een hardware of een Vista
probleem?

Groet,

Eric

Mamamegs

Re: slaapstand problematiek
Blacknikon pretended :
> [...]
> repareert in de achtergrond, waardoor opstarten erg lang duurt.
> Wie heeft hier een oplossing voor? Is dit een hardware of een Vista

Ga voor jezelf eens na wat er veranderd is aan je PC. Nieuwe hardware
toegevoegd, nieuwe drivers, nieuwe software? Als je terug kunt met een
herstelpunt probeer dat dan eens.

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

ikke ook

Re: slaapstand problematiek
Hallo
Hetzelfde heb ik hier ook. Soms hangt de lap-top. Er is niets nieuws
geinsatalleerd behalve de automatische update's. En daar heb ik wel vaker
problemen mee gehad. Moet ik erbij zeggen dat de helplijn bij microsoft
Nederland prima is.
Ik zit even te wachten op service pack-1.

"Blacknikon" <h.zwartjes1@nospam.kpnplanet.nl> schreef in bericht
> [...]
> achtergrond, waardoor opstarten erg lang duurt.
> Wie heeft hier een oplossing voor? Is dit een hardware of een Vista

Ludo Timp

Re: slaapstand problematiek
Ik zie dat je voor de helplijn €72,- moet betalen om een vraag te stellen! Of
kijk ik bij de verkeerde?

Groet, Ludo Timp.

"ikke ook" wrote:

> [...]
> Nederland prima is.
> Ik zit even te wachten op service pack-1.

Philip Verté

Re: slaapstand problematiek
Waarschijnlijk niet compatibel met uw hardware.
Best uitschakelen die energiesparende stand.
Kun je uw bios flashen?

werner