account verwijderen in Vista

riet boon

account verwijderen in Vista
Hallo,
Op mijn laptop met Vista Premium heb ik het Administrator account weer
hersteld.
Daarnaast bestaat nog het account op mijn eigen naam.
Ik maak nogal zware foto presentaties met PSP x2 en krijg bij opslaan de
melding dat er niet genoeg gehugen beschikbaar is.
Er is ook een netwerk met een WXP machine, via het multi pc modem, maar ik
neem aan dat, als die pc niet aanstaat dat niet zoveel geheugen gebruikt.
Er zit 2 GB Ram in de laptop.
Ik heb het virtuele geheugen op de C en op de D , waar de bestanden
opgeslagen worden, hehoorlijk verhoogd.
Ik ben nu bezig om zoveel mogelijk geheugen verslindende applicaties uit te
schakelen en vraag me af of het mogelijk is om dat hele account op mijn
eigen naam straffeloos te verwijderen, want als ik naar de processen kijk,
gebruikt dat ook behoorlijk wat van het geheugen.
Kan iemand me daar iets over zeggen, voordat ik er aan begin.
Ik heb een image van de C en alle partities met Acronis True Image 10.
Groeten, Riet.

Mamamegs

Re: account verwijderen in Vista
riet boon used his keyboard to write :
> [...]
> Kan iemand me daar iets over zeggen, voordat ik er aan begin.
> Ik heb een image van de C en alle partities met Acronis True Image

Ik zou niet het Administrator account gerbuiken als je standaard
account! Dat is erg onverstandig. De meest simpele oplossing is meer
geheugen bij (laten) plaatsen...

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

riet boon

Re: account verwijderen in Vista

"Mamamegs" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
news:mn.abb07d7bc8bf2bf5.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> Dat is erg onverstandig. De meest simpele oplossing is meer geheugen bij

Bedankt Mamamegs voor je advies. Ik weet dat het niet zo verstandig is, maar
ik ben de enige gebruiker van deze laptop, heb de Windows Firewall aanstaan,
Windows Defender en AVG als antivirus programma. Voor mezelf ben ik niet zo
bang, wat betreft het installeren van verkeerde zaken.
Ik ben al gaan informeren in de computerzaak naar meer geheugen. Dat kon
alleen 3 GB worden op een 32 bits systeem. En die geheugens zijn behoorlijk
prijzig. Ik wilde het dus eerst op een andere manier proberen, want dit
extreme gebruik is vermoedelijk niet blijvend. Ik overweeg het eerst heel
goed, voor ik een besluit neem over dat account. Kan ik uiteindelijk zo weer
terug zetten of een nieuw aanmaken.
Riet.

Gandalf Gladstone

Re: account verwijderen in Vista

"riet boon" <mcboon@doge.nl> schreef in bericht

> [...]

> eerst heel goed, voor ik een besluit neem over dat account. Kan ik
> uiteindelijk zo weer terug zetten of een nieuw aanmaken.

Maak een nieuwe account aan met alleen de nodige applicaties (services)
voor fotopresentaties?
Hier vindt je een voorbeeld van WXP welke services uitgeschakeld kunnen
worden voort een PowerUser account;
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

riet boon

Re: account verwijderen in Vista
"Gandalf Gladstone" <Gandalf G.@imaginary«.com> schreef in bericht news:eDiOouILIHA.3916@TK2MSFTNGP02.phx.gbl...

> [...]

voor fotopresentaties?
Hier vindt je een voorbeeld van WXP welke services uitgeschakeld kunnen

Bedankt, ook deze link heb ik opgeslagen en ga ik heel goed bestuderen.
Het probleem is misschien Vista, maar veel zal toch wel hetzelfde zijn.
Riet.