klein draadloos netwerk met externe harde schijf?

maxi

klein draadloos netwerk met externe harde schijf?
Situatie:

klein draadloos netwerk: laptop en beetje verder een desktop pc.

Nu wil ik een externe harde schijf die gekoppeld is aan de laptop (met usb)
ook zichtbaar maken en kunnen gebruiken vanop de desktop.

Hoe doe ik dit?

heb geprobeerd de externe harde schijf te delen, maar de laptop pc zegt dat
ik geen toegang heb?

dank voor de hulp!

ronald

Re: klein draadloos netwerk met externe harde schijf?
maxi schreef op 21-11-2007 8:49:
> Situatie:

> usb) ook zichtbaar maken en kunnen gebruiken vanop de desktop.
>
> Hoe doe ik dit?

> dat ik geen toegang heb?

De *laptop pc* zegt geen toegang? Of bedoel je de *desktop* ??

maxi

Re: klein draadloos netwerk met externe harde schijf?

news:2216b$4743f535$5353d4bc$17028@cache120.multik abel.net...

> De *laptop pc* zegt geen toegang? Of bedoel je de *desktop* ??

dag karel!

als ik op de desktop pc toegang vraag naar de externe harde schijf die aan
de laptop zit, (dit is de schijf die gedeeld heb) krijg ik geen toegang.
dus de laptop onzegt mij de toegang tot de harde schijf. laptop is enkel
toegankelijk via de openbare (public) bestanden,

bedankt alvast voor de moeite!

maxi schreef op 21-11-2007 11:13:

> [...]

> dus de laptop onzegt mij de toegang tot de harde schijf. laptop is enkel
> toegankelijk via de openbare (public) bestanden,

Het simpelst is dit:
Op de Vista machine:
- In Netwerkcentrum 'Met wachtwoord beveiligd delen' Uitschakelen.
- Bij het delen van een map/drive op de Vista
1. de groep Iedereen toevoegen (knop Machtigingen), met
Machtigingsniveau 'Bijdrager'.
2. bij de NTFS rechten (tab 'beveiliging') eventueel ook nog de groep
Iedereen met voldoende lees- en schrijfrechten toevoegen.

maxi

Re: klein draadloos netwerk met externe harde schijf?
probleem slaapstand is ondertussen opgelost karel! powercfg -H ON was toch
de oplossing!

thx

news:9cfb4$474407c9$5353d4bc$31468@cache120.multik abel.net...