Geen toegang tot dit bestand

Gerard Massalt

Geen toegang tot dit bestand
Als ik een opgeslagen(film)bestand wil openen krijg ik de mededeling: U bent
niet gemachtigd om dit bestand te openen, raadpleeg uw systeembeheerder.
Hoe kan ik dit veranderen ?

--
Met vriendelijke groeten ,
Ria en Gerard Massalt

Jan Besar

Re: Geen toegang tot dit bestand
On Tue, 20 Nov 2007 13:39:45 +0100, "Gerard Massalt"
<gpuntmassalt@chellopuntenel> wrote:

>Als ik een opgeslagen(film)bestand wil openen krijg ik de mededeling: U bent
>niet gemachtigd om dit bestand te openen, raadpleeg uw systeembeheerder.
>Hoe kan ik dit veranderen ?

Hallo Gerard,

zo te zien heb je meer verstand van koken :-)

Zet UAC eens uit en probeer het dan nog eens.

Gegroet,
Jan

Gerard Massalt schreef op 20-11-2007 13:39:
> Als ik een opgeslagen(film)bestand wil openen krijg ik de mededeling: U
> bent niet gemachtigd om dit bestand te openen, raadpleeg uw
> systeembeheerder.
> Hoe kan ik dit veranderen ?

Rechtsklik op het bestand - Eigenschappen - tabblad Beveiliging. Jezelf
(met voldoende rechten) toevoegen ??

Gerard Massalt

Re: Geen toegang tot dit bestand

"Jan Besar" <opa@fastmail.fm> schreef in bericht

> Hallo Gerard,
>
> zo te zien heb je meer verstand van koken :-)
>
> Zet UAC eens uit en probeer het dan nog eens.

Hallo Jan,
gedaan maar dit helpt niet
--
Met vriendelijke groeten ,
Ria en Gerard Massalt

Gerard Massalt

Re: Geen toegang tot dit bestand

news:8b64a$4742ef7b$5353d4bc$10049@cache100.multik abel.net...

> Rechtsklik op het bestand - Eigenschappen - tabblad Beveiliging. Jezelf
> (met voldoende rechten) toevoegen ??

Dag Karel,
als ik rechts klik krijg ik dit scherm niet, ik ben als admin ingelogd met
alle beheersrechten en heb de map/mappen niet apart beveiligd met een ww.

--
Met vriendelijke groeten ,
Ria en Gerard Massalt

Gerard Massalt schreef op 20-11-2007 20:22:
> news:8b64a$4742ef7b$5353d4bc$10049@cache100.multik abel.net...

> Dag Karel,
> als ik rechts klik krijg ik dit scherm niet

Dan heb je een heel bijzondere vista :-)
Normaal gesproken krijg je bij rechtsklik een contextmenu waarvan de
onderste optie 'Eigenschappen' heet. Als je daarop klikt krijg je een
scherm met 3 tabbladen: Algemeen, Beveiliging en Details

Gerard Massalt

Re: Geen toegang tot dit bestand

news:cde3d$4743389b$5353d4bc$4815@cache110.multika bel.net...

> [...]
> onderste optie 'Eigenschappen' heet. Als je daarop klikt krijg je een
> scherm met 3 tabbladen: Algemeen, Beveiliging en Details

Karel,
daar heb je gelijk in, maar in dit geval krijg ik dit scherm niet. Ik krijg
gewoon het eigenschappen scherm met de gegevens van het bestand/map. Daar
staat het bestand op alleen lezen, als dit uitvink en op toepassen>ok>klik
en dan weer open dan staat hij gewoon weer aangevinkt.

--
Met vriendelijke groeten ,
Ria en Gerard Massalt

Gerard Massalt schreef op 20-11-2007 22:36:

> [...]

> op toepassen>ok>klik en dan weer open dan staat hij gewoon weer aangevinkt.

Het gaat toch wel om een NTFS-geformatteerde schijf?
En als Úchte Administrator, lukt er dan ook niets met dat bestand? Zie:
http://www.websonic.nl/pctips/window...terughalen.php

Gerard Massalt

> [...]

> Het gaat toch wel om een NTFS-geformatteerde schijf?
> En als Úchte Administrator, lukt er dan ook niets met dat bestand? Zie:

karel,
inderdaad NTFS.
Het stuk van de link beschrijft dat je dit krijgt als vista geupdated is
over XP, dit is een nieuwe computer met Vista geleverd.
Of zou het zo zijn dat de fabrikant (HP) Vista heeft geinstalleerd als
update van XP?
Ik krijg inderdaad steeds een schermpje om toestemming te verlenen om iets
te installeren of om een bepaalde bewerking te doen op de computer.
Zou het dan nodig zijn om uit te voeren wat hij schrijft en kan dit dan geen
kwaat?

--
Met vriendelijke groeten ,
Ria en Gerard Massalt

Gerard Massalt schreef op 20-11-2007 23:48:

> [...]
> iets te installeren of om een bepaalde bewerking te doen op de computer.
> Zou het dan nodig zijn om uit te voeren wat hij schrijft en kan dit dan

Ik denk dat je mijn bedoeling verkeerd begrijpt.
1. Jij hebt een geheimzinnig bestand dat niet te openen is. Bij
Eigenschappen daarvan ontbreekt het tabblad Beveiliging. Gek.
2. Ik neem aan dat bij alle overige bestanden dat tabblad er wel gewoon
is (klopt dat ???)
3. Mijn hoop is dat als je je aanmeld (via Start - andere gebruiker) als
*echte* Administrator je dat bestand wel kunt wissen / verplaatsen /
andere rechten geven / enz.
4. Daartoe moet je wel via de manier van die link het
Administrator-account (tijdelijk) even beschikbaar maken.