Webcam

Weijki

Webcam
Ik kan alleen mijn webcam gebruiken als ik geen verbinding heb met internet.

I can only use my webcam when im not connected to the internet
Mark Veldhuis

Re: Webcam
In article <D5F84D81-B9A6-446B-9CF5-95DF147DE050@microsoft.com>,
Weijki@discussions.microsoft.com says...
> Ik kan alleen mijn webcam gebruiken als ik geen verbinding heb met internet.

Bedankt voor de mededeling.

Je verwacht een oplossing? Dan zul je om te beginnen toch meer
informatie moeten geven...

Mark Veldhuis.
Mamamegs

Re: Webcam
Mark Veldhuis was thinking very hard :
> [...]
> Weijki@discussions.microsoft.com says...

> Bedankt voor de mededeling.
>

> Je verwacht een oplossing? Dan zul je om te beginnen toch meer

lol Waar heb ik dat meer gehoord? lol

Misschien lukt het met de bol van Wim?
http://www.duquartier.nl/help.htm

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

Weijki

Re: Webcam
Nou hier heb je meer informatie

Sony Vaio Laptop met ingebouwde webcam,
Windows Vista

Als de laptop niet is verbonden met het internet dan doet mijn webcam het,
maar als de laptop verbinding heeft dan zegt hij dat de laptop al in gebruik
is door een ander programma.

Ik heb al bij taakbeheer de programma's gestopt die met de webcam te maken
kunnen hebben. Dat helpt niet tot dat ik de verbinding met het internet
verbreek dan doet hij het weer wel.

Ligt dit aan vista

"Mamamegs" wrote:

> Mark Veldhuis was thinking very hard :

> [...]

Re: Webcam
Weijki schreef op 19-11-2007 14:45:
> [...]
> kunnen hebben. Dat helpt niet tot dat ik de verbinding met het internet

Nee, dat ligt niet aan Vista. Maar wat bedoel je precies met
'verbinding met Internet'? Alleen maar Internet Explorer opstarten?
Skype? Iets msn-achtigs?

Weijki

Re: Webcam
Zodra ik contact heb met internet, (ook zonder iets op te starten) doet hij
het niet meer. ookal heb ik geen enkel venster open staan, doet hij het
niet. dan geeft hij aan dat hij in gebruik is. het lijkt erop dat internet me
webcam gebruikt.

"karelV" wrote:

> Nee, dat ligt niet aan Vista. Maar wat bedoel je precies met
> 'verbinding met Internet'? Alleen maar Internet Explorer opstarten?
> Skype? Iets msn-achtigs?

Re: Webcam
Weijki schreef op 19-11-2007 18:01:
> [...]
> niet. dan geeft hij aan dat hij in gebruik is. het lijkt erop dat internet me

Via google over hetzelfde probleem uit
http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1226992/3 :

<citaat>
Mijn webcam probleem is opgelost denk ik.

Windows starte automatisch heb VAIO webcam programma op. Door dit uit te
zetten in MSconfig menutje werkt mijn webcam nu ook als de computer net
uit de standby komt.

Voor mensen met Windows Vista die ook dit probleem krijgen:

Start -> Zoeken -> Toets "msconfig"
Open het programmatje en ga naar opstarten (dus niet computer opstarten).
Haal nu het vinkje voor VAIO Camera Utility weg en druk op ok.
Start de PC opnieuw op. Je zult merken als de computer opgestart is dat
je een melding krijgt dat niet alle programma's kunnen opstarten. Klik
gewoon een keer op het icoontje en je bent er vanaf.

Nu hopen dat het goed blijft.
</citaat>