instellen vista

Ton

instellen vista
hallo ik ben Ton en heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen
mijn vraag: kan je vista ook zo instellen om hem zo snel mogelijk te maken
en dat hij toch nog goed beveiligt is

en of overbodigge programma's veilig te verwijderen

Vgr.Ton

Harry

Re: instellen vista

"Ton" <ton35@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> en dat hij toch nog goed beveiligt is
>
> en of overbodigge programma's veilig te verwijderen

Het verwijderen van overbodige programma's is iets wat je zelf moet bepalen,
wij weten toch niet wat bij jou overbodig is. Overigens Vista is snel
(opstarten op mijn PC duurt 65 seconden, en vooral overschakelen tussen de
diverse programma's gaat supersnel), is goed beveiligd. Aan die beveiliging
moet je ook nooit gaan sleutelen, met het idee dat Vista daardoor sneller
zou worden.

xblade

Re: instellen vista
Ton schreef:
> [...]
> maken en dat hij toch nog goed beveiligt is
>
> en of overbodigge programma's veilig te verwijderen

Hi Ton,

Snel en beveiligt zijn toch 2 verschillende zaken !
Voor de beveilliging een beetje te tweaken en toch veillig kan je hier
heen gaan http://www.tweak-uac.com/.
Voor presentatie winst zal je wat aan je services moeten doen, zie hier
http://www.speedyvista.com/services.html
Ik zou aleens beginnen om de services Windows Search uit te zetten. Deze
is ook nogal een trigger Vista Aero. Defragmentatie zou ik ook uit
zetten. Vista gadgets snoeppen ook veel, en zo zijn er een hoop van die
Vista snufjes die mooi uitzien, maar wel wat van je systeem willen.
Voor meer tweaks kan je deze tool gebruiken http://vispa.whyeye.org/
Het is zelf een beetje Google voor jou, wat het beste voor jou systeem
is. Suc6 ermee
Ton

Re: instellen vista
bedankt voor de reactie'ik ga even enkele dingen uitproberen
i geef nog een berichtje terug als het wel of niet gelukt is
Ton