Importeren Outlook Express berichten in Windows Mail

Gerard Peet

Importeren Outlook Express berichten in Windows Mail
Daar ik Windows XE heb overgeslagen probeer ik nu de berichtenfiles Postvak
IN en Verzonden berichten van Outlook Express (twee dbx-files) van mijn oude
computer (met Windows Me) via een USB-stick te importeren in mijn nieuwe
computer met Windows Mail.
Lukt niet! Importeren in Windows Mail blijkt te moeten uit een "OE6
archiefmap" maar wat dat is en hoe ik die (op mijn oude computer) moet maken
vind ik nergens.
Als ik als locatie de USB-stick aangeef wordt niets gevonden. Geef ik de
USB-stick plus een van beide dbx-bestandsnamen op dan krijg ik de fout "Geen
geldige mapnaam".
Ook word ik stapelgek van de Zoekfunctie in Windows Vista. Ik kan nergens de
mailbestanden van Windows Mail vinden. Hoe heten die en waar staan ze? Ik
heb niet echt de illusie dat ik twee lege bestanden simpelweg kan vervangen
door mijn oude dbx-bestanden maar je weet maar nooit...
Gerard Peet

Re: Importeren Outlook Express berichten in Windows Mail
Gerard Peet schreef op 18-11-2007 17:36:
> [...]
> Lukt niet! Importeren in Windows Mail blijkt te moeten uit een "OE6
> archiefmap" maar wat dat is en hoe ik die (op mijn oude computer) moet

Die OE6-archiefmappen *zijn* die .dbx bestanden.

> Als ik als locatie de USB-stick aangeef wordt niets gevonden. Geef ik de
> USB-stick plus een van beide dbx-bestandsnamen op dan krijg ik de fout
> "Geen
> geldige mapnaam".

Kijk eens of die .dbx-bstanden op de usb-stick niet het attribuut
Read-only (Alleen-lezen) gekregen hebben. Dan ziet Windows Mail ze niet!

> [...]
> heb niet echt de illusie dat ik twee lege bestanden simpelweg kan vervangen
> door mijn oude dbx-bestanden maar je weet maar nooit...

Nee, de mail-opslag in Windows Mail is principieel anders dan in OE6.

karelV schreef op 18-11-2007 17:56:

> [...]

> Read-only (Alleen-lezen) gekregen hebben. Dan ziet Windows Mail ze niet!

> Nee, de mail-opslag in Windows Mail is principieel anders dan in OE6.

Aanvulling: in Windows Mail extra - opties - tab Geavanceerd - Knop
Onderhoud - knop Archiefmap , en daar zie je waar de mail wordt opgeslagen.

Gerard Peet

Re: Importeren Outlook Express berichten in Windows Mail
KarelV hartelijk dank voor de toelichting.
Als ik op de USB-stick met de rechtermuisknop naar de eigenschappen van de
dbx-bestanden ga dan zie ik een vinkje staan bij Archief maar geen vinkje
bij Alleen lezen.
Wellicht kan Windows Mail "zien" dat het archiefbestanden zijn die niet in
Windows XP zijn aangemaakt...??
Overigens ging het overhalen van de contactpersonen (adresboek) probleemloos
en dat is het belangrijkste.
Die oude berichten verliezen toch geleidelijk hun belang, een tijdje is het
lastig om nog in de oude computer naar eerdere berichten te moeten zoeken
(en je kunt ze niet meer onderaan een nieuwe mail meesturen) maar op zeker
moment is dat probleem over. We moeten er dus maar mee leren leven...
Groet,
Gerard Peet

news:1eb5b$47407a20$5353d4bc$18919@cache100.multik abel.net...

Gerard Peet schreef op 19-11-2007 20:52:
> [...]
> bij Alleen lezen.
> Wellicht kan Windows Mail "zien" dat het archiefbestanden zijn die niet in

Nee, Outlook Express 6 voor ME is hetzelfde als voor XP.
Maar ik heb net even zitten testen.
Wat blijkt: in de map waar de .dbx bestanden staan (op die USB-stick
dus) MOET ook het bestand folders.dbx (uit de archiefmap van OE6) staan,
anders ziet Windows Mail de mailbestanden niet :-(
Probeer maar, het moet kunnen lukken ;-)

Gerard Peet

Re: Importeren Outlook Express berichten in Windows Mail
HET IS GELUKT !!!!
Mijn hartelijke dank.
Gerard Peet

news:cc11f$4741f3c1$5353d4bc$13360@cache120.multik abel.net...

> [...]
> ziet Windows Mail de mailbestanden niet :-(
> Probeer maar, het moet kunnen lukken ;-)

Hanspeter

Re: Importeren Outlook Express berichten in Windows Mail
Ik zie een enthousiaste reactie, maar bij mij staat folders.dbx écht in de
lijst, maar Vista Mail ziet geen enkel .dbx bestand. Nog verdere tips? Gerard
Peet was duidelijk gelukkiger...

Hanspeter schreef op 25-11-2007 23:19:
> Ik zie een enthousiaste reactie, maar bij mij staat folders.dbx écht in de
> lijst, maar Vista Mail ziet geen enkel .dbx bestand. Nog verdere tips? Gerard
> Peet was duidelijk gelukkiger...

De .dbx-bestanden mogen niet het attibuut 'alleen lezen / read only'
hebben, anders gaat het ook niet :-(
En verder rustig naar de map bladeren waar de .dbx bestanden staan. De
eerste reactie die je dan leest is 'geen bestanden gevonden', maar als
je dan op Volgende klikt zijn ze er tóch ......