Netwerk Visa / XP

A.H.C. Antwerp Hobby Computerclub vzw

Netwerk Visa / XP
Beste lezer,

sinds kort draai ik Vista Ultimate 64bit op mijn pc de andere pc's in mijn
netwerk draaien nog op XP Pro.
Op de Vista pc krijg ik toegang tot alle mappen op de XP computers maar
anders om word mij gevraagt om een Gebruikersnaam en Wachtwoord op te geven,
ik heb alles al uit getest maar zonder resultaat.
Ik zie de Vista en XP computers staan maar geraak niet op de Vista computer
via mijn XP's.
Wie weet wat ik nog moet doen of wat ik verkeerd gedaan heb.

Alvast bedankt
pcfreak007 webmaster of,
www.ahc.be

--
Antwerp Hobby Computerclub
http://www.ahc.be

Re: Netwerk Visa / XP
A.H.C. Antwerp Hobby Computerclub vzw schreef op 17-11-2007 17:09:
> [...]
> via mijn XP's.
> Wie weet wat ik nog moet doen of wat ik verkeerd gedaan heb.

Op de Vista machine:
- In Netwerkcentrum 'Met wachtwoord beveiligd delen' Uitschakelen.
- Bij het delen van een map op de Vista
1. de groep Iedereen toevoegen, met Machtigingsniveau 'Bijdrager'.
2. bij de NTFS rechten (tab 'beveiliging') eventueel ook nog de groep
Iedereen met voldoende lees- en schrijfrechten toevoegen.

Zo gedraagt Vista zich net zo als XPhome of als XPpro met de keuze
'eenvoudig delen van bestanden' ingeschakeld.

A.H.C. Antwerp Hobby Computerclub vzw

Re: Netwerk Visa / XP
Beste KarelV,

mijn probleem is hier bij opgelost, bedankt voor de moeite en ik hoop dat
andere Vista gebuikers met het zelfde probleem dit item snel vinden en zo ook
hun files snel en makkelijk kunnen delen.

greetings,
pcfreak007
webmaster of:
www.ahc.be

A.H.C. Antwerp Hobby Computerclub vzw schreef op 17-11-2007 21:22:
> [...]
> andere Vista gebuikers met het zelfde probleem dit item snel vinden en zo ook
> hun files snel en makkelijk kunnen delen.

Als je met deze oplossing tevreden bent, prima. Maar een geavanceerdere
manier is:

Op de Vista machine:
- In Netwerkcentrum 'Met wachtwoord beveiligd delen' juist Inschakelen
- Op de XP inloggen met een account + wachtwoord (!!) dat ook zo op de
Vista bekend is.
- Deze gebruiker krijgt nu via het netwerk dezelfde rechten als die hij
locaal op de Vista heeft (dat is ongeveer net als bij XPpro met
uitgeschakelde 'eenvoudig delen van bestanden').