Windows Update Code 80073712

hanneke

Windows Update Code 80073712
Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 7 mislukte installatie,
Code 80073712. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Re: Windows Update Code 80073712
hanneke schreef op 14-11-2007 14:44:
> Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 7 mislukte installatie,
> Code 80073712. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Zo misschien?:
http://support.microsoft.com/kb/931712/

hanneke

Re: Windows Update Code 80073712
De Windows Features dialog box is niet leeg.
Als ik de resolution uitprobeer, verschijnt dit: Wilt u de registerwaarde
StoreDirty verwijderen (Ja/Nee) Als ik ja typ, verschijnt er: Toegang
geweigerd.

hanneke schreef op 14-11-2007 16:08:
> [...]
> Als ik de resolution uitprobeer, verschijnt dit: Wilt u de registerwaarde
> StoreDirty verwijderen (Ja/Nee) Als ik ja typ, verschijnt er: Toegang

Heb je de cmd-prompt wél gestart zoals ze zeggen?
Cmd.exe in zoekvak, dan bovenaan rechtsklikken op cmd.exe en Uitvoeren
als Administrator kiezen.

Verder: de vraag is of die waarde StoreDirty bij jou bestaat.
Regedit - blader naar HKEY_Loal_Machine\Components en kijk of daar
rechts StoreDirty bij staat (bij mij dus niet).

hanneke

Re: Windows Update Code 80073712
Als ik Start -> Zoeken doe (met rechts op Start klikken) vind ik geen
zoekvak voor cmd.exe.
Als ik Start (links)klik op Uitvoeren en dan invul cmd.exe krijg ik een
zwart blok waarop ik niet kan aanklikken, alleen kan typen achter
C:\Users\Hanneke>. Als ik daar de opdracht typ: reg delete HKLM\COMPONENTS /v
DirtyStore en de vraag Wilt u de registerwaarde StoreDirty verwijderen' met
ja beantwoord, krijg ik: Fout, toegang geweigerd.
Als ik doe: Programma's, Bureauaccessoires, rechtsklik op Opdrachtpromp,
klik op Als Administrator uitvoeren, dan krijg ik: C:\Windows\system 32>. En
als ik dan typ: reg delete HKLM\COMPONENTS /v StoreDirty en klik op Enter en
Ja typ op de vraag Wilt u de registerwaarde StoreDirty verwijderen', dan
krijg ik: Fout: Het systeem kan de opgegeven registersleutels of -waarde niet
vinden.

> [...]
> Regedit - blader naar HKEY_Loal_Machine\Components en kijk of daar
> rechts StoreDirty bij staat (bij mij dus niet).

Inmiddels ben ik erachter hoe ik cmd in het juiste zoekvak typ (ik had
Klassiek menu start i.p.v. Menu start), maar het lost het probleem niet op.
En StoreDirty heb ik inderdaad niet op mijn computer!

hanneke schreef op 15-11-2007 15:56:
> Inmiddels ben ik erachter hoe ik cmd in het juiste zoekvak typ (ik had
> Klassiek menu start i.p.v. Menu start), maar het lost het probleem niet op.
> En StoreDirty heb ik inderdaad niet op mijn computer!

Ja, dan heeft het weing zin om hem te verwijderen ;-)

In deze
discussie:http://groups.google.nl/group/micros...72118 f608208
kwam ik van ene 'AWHP' een interessante bijdrage tegen, als je het
engels kunt volgen zou je het eens kunnen proberen:

The issue is that the WUA 3.0 (7.0.6000.374) upgrade is corrupted,
essentially the system reports the WUA to be 7.0.6000.374 but the files
on the disk are still from the old version (you can check some of the
DLLs like wups.dll, wuaueng.dll etc... in the windows\system32) ... and
you cannot install the WUA 3.0 even manually.

delete the following file:

C:\windows\winsxs\pending.xml

Since Windows security will not allow you to do this, hereunder the
procedure to take ownership of the file:

run a command prompt with "Run as Administrator".
Type in the following commands:

takeown /f C:\Windows\winsxs\pending.xml

cacls C:\Windows\winsxs\pending.xml /G <YourUsername>:F

[ voor <Yourusername> moet je dus jouw accountnaam, waarschijnlijk
Hanneke typen; karelV ]

then delete the file
Reboot the machine, then manually install the WUA 3.0 downloadable from
here:
http://download.windowsupdate.com/v7...gent30-x86.exe

This should fix the Error 80073712 when the other solutions do not work.

Re: Windows Update Code 80073712
hanneke schreef op 14-11-2007 14:44:
> Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 7 mislukte installatie,
> Code 80073712. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Je kunt ook proberen die update gewoon te downloaden en offline te
instaleren (dubbelklik op het gedowloade bestand
Windows6.0-KB939653-x86.msu):
http://www.microsoft.com/downloads/d...3-699cdb9375ae

hanneke

Re: Windows Update Code 80073712
Het werkt allemaal niet; ik heb nu een mail naar Microsoft gestuurd met de
vraag om een oplossing. Het enige wat misschien nog zou kunnen werken is
Windows Visa opnieuw te installeren. Ik wacht daar nog mee, misschien komt
Microsoft toch nog met een goede oplossing.

"karelV" wrote:

> Je kunt ook proberen die update gewoon te downloaden en offline te
> instaleren (dubbelklik op het gedowloade bestand
> Windows6.0-KB939653-x86.msu):
> http://www.microsoft.com/downloads/d...3-699cdb9375ae

Raimond

Re: Windows Update Code 80073712
ik heb hetzelfde probleem. De oorzaak lijkt echter dieper te liggen. Ik kan
in Vista ook geen features inschakkelen.

Als je een oplossing heb t, dan hoor ik dit graag!