Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.

carnelain

Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.
Hoi allemaal,

Elke keer als ik mijn laptop opstart krijg ik de melding: er zijn
geblokkeerde opstartprogramma's. Als ik via de softwareverkenner in windows
defender erachter probeer te komen welk programma dit kom ik er niet achter.
Alle programma's (van alle gebruikers) zijn toegestaan of nog niet ingedeeld.
De opstartmethode is normaal. Ik heb geen flauw benul waar deze melding
vandaan komt. Heeft iemand een idee hoe ik er vanaf kom???

Carnelain
Mark Veldhuis

Re: Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.
In article <045D4E6B-1B39-4023-A8AA-95B504B97B79@microsoft.com>,
carnelain@discussions.microsoft.com says...
> [...]
> De opstartmethode is normaal. Ik heb geen flauw benul waar deze melding
> vandaan komt. Heeft iemand een idee hoe ik er vanaf kom???

Het zijn die niet ingedeelde programma's waardoor je die melding krijgt.
En daar is verder niets tegen te doen, behalve voorkomen dat die
programma's opstarten als je je PC aanzet. OF bij de makers van
betreffende programma's kijken naar volledig Vista-compatible versies
van die programma's.

Mark Veldhuis.
A.Translator

Re: Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.
carnelain schreef op 14-11-2007
> Elke keer als ik mijn laptop opstart krijg ik de melding: er zijn
> geblokkeerde opstartprogramma's. Als ik via de softwareverkenner in windows
> defender erachter probeer te komen welk programma dit kom ik er niet achter.

De 'ballon' van de melding heeft rechtsonder een soort puntje. Aan het eind van
dat puntje, in je snelstart-balk, staat een pictogrammetje. Als je daar op
klikt, zie je om welk programma het gaat en kun je de blokkering opheffen.
Althans, zo verging het mij.

--
Groet,
Adriana

carnelain

Re: Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.
Ik heb het opgelost!!! Ik weet niet precies wat het hem deed maar dit heb ik
gedaan. Met regseeker heb ik mijn register opgeschoont en met hijackthis heb
ik de volgende dingen verwijderd:
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig]
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe
/auto
O13 - Gopher Prefix:

Kan iemand hier is zinnigs over zeggen. Of is het hocus pocus?

Carnelain
carnelain

Re: Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.
sorry verkeerde sleutel het moet zijn:
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] "C:\Windows\system32\msconfig.exe" /auto

In article <A330AC59-4DD2-4604-AC17-A8B3559E58CA@microsoft.com>,
> [...]
> gedaan. Met regseeker heb ik mijn register opgeschoont en met hijackthis heb

Maar krijg je nu die melding niet meer, OF starten de betreffende
programma's gewoon niet meer op nu?

Mark Veldhuis.
carnelain

Re: Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.
Ik heb geen idee. Er was voor mij ook geen geblokkeerd programma. Het is niet
zo dat ik iets uit de opstartlijst heb gehaald. Ik kan misschien even
proberen de melding te reproduceren en kijken of de melding verwijderd is het
daadwerkelijke probleem.

"Mark Veldhuis" wrote:

> [...]
> carnelain@discussions.microsoft.com says...

> Maar krijg je nu die melding niet meer, OF starten de betreffende

carnelain

Re: Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.
Als ik de melding reproduceer door een van mijn programma's uit de
opstartlijst te halen. Blijft de melding actief als ik het "gecreeerde"
probleem heb verholpen.
De volgende register sleutel is weer actief en zorgt blijkbaar voor de
melding:
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] "C:\Windows\system32\msconfig.exe" /auto
Als ik deze verwijder dan is het probleem weer even verholpen. Weet iemand
wat msconfig bij het opstarten van het systeem doet? Naar mijn idee is het
alleen een configuratie tool.

Carnelain

carnelain schreef op 14-11-2007 18:45:
> [...]
> wat msconfig bij het opstarten van het systeem doet? Naar mijn idee is het

In XP is het zo dat als je in msconfig - opstarten een wijziging
aanbrengt, deze sleutel in het register wordt gezet. Die dient er dan
voor om je bij de volgende opstart te 'waarschuwen' dat je in Selectieve
modus opstart. Als je dan in dat schermpje een vinkje zet voor 'Deze
melding niet meer geven' komt die melding bij de volgende opstart niet
meer (en anders wel).
Is het in Vista dan echt anders?

carnelain

Re: Geen geblokeerde opstartprogramma's toch een melding.
Het lijkt dezelfde functie te hebben. Als ik programma's via msconfig uit de
opstartlijst haal dan verandert de setting inderdaad naar "selectief
opstarten". Maar waarschijnlijk vergeet vista de registersleutel te
verwijderen nadat je het weer terug hebt gezet naar normaal opstarten.
Ik heb op meerdere fora gelezen dat mensen eenzelfde probleem hebben maar
nergens in een oplossing. Het zou leuk zijn als we hier even kunnen
bevestigen dat dit het probleem is dan kunnen we misschien een bug report
indienen?

Carnelain