wachtwoord onthouden bij netwerkverbinding maken

i-l

wachtwoord onthouden bij netwerkverbinding maken
Heren,

Ik heb Vista Ultimate nu een maand en ben tegen verschillende problemen
aangelopen. Nu heb ik echter een probleem waar ik echt niet uit kom. Hopelijk
kan iemand mij hier helpen.

INFO.
Ik heb een NAS van D-link (DNS-323) gekocht. Dit apparaat heb ik als een
raid 1 geconfigureerd met een aantal homedirectories voor verschillende
mensen in mijn thuisnetwerk. Er worden verschillende OS-en gebruikt. W2000 en
XP werken goed. Ik heb alleen problemen met Vista.

Zodra ik binnen Vista een netwerkverbinding probeer te maken naar mijn NAS
moet ik ook een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven voor de toegang tot de
share. Ook al is dit hetzelfde als mijn gegevens om Vista in te komen lukt
dat niet omdat Vista mijn pc-naam ervoor wil zetten. Ik kan dan vervolgens
kiezen voor “andere gebruikersnaam”. Dit werkt dan (voorlopig) wel.

PROBLEEM.
Het probleem is nu dat zolang ik de PC aan laat staan er niets aan de hand
is en ik de NAS share gewoon kan benaderen. Zodra ik de PC echter uit en aan
zet komt Vista met de opmerking van een verbroken (niet te herstellen)
verbinding ook al had ik aangegeven dat hij weer opnieuw moest aanloggen.
Ik kan bij het kiezen voor een andere gebruikersnaam niet meer kiezen om het
wachtwoord te onthouden. Dit lijkt dus fout te gaan.

Sorry voor het lange verhaal. Ik hoop echter dat er iemand is die mij kan
helpen.

Groeten
I-L

GJ.Oomens

Re: wachtwoord onthouden bij netwerkverbinding maken

Wellicht bruikbaar:
http://forum.osnn.net/showthread.php?p=809092

--
Gérard
i-l

"GJ.Oomens" wrote:

> Wellicht bruikbaar:
> http://forum.osnn.net/showthread.php?p=809092
>
> --
> Gérard

Via deze link heb ik het op kunnen lossen door gebruik te maken van
netwerkwachtwoord beheer.
Dank je

jev64 is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Hallo,

Ik heb ook gebruik gemaakt van de geboden oplossing:
Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
objNetwork.MapNetworkDrive "Z:", "\\server\share", , "username", "password"

Wat i echter nu nog mis is dat de drive letters zichtbaar worden in mijn netwerkoverzicht.

Ik gebruik de driveletters namelijk in applicaties. Nu moet ik alsnog een driveletter aanmaken anders werkt het niet.

iemand een idee??

Ik heb naast deze batch ook nog apart de drivemappins gemaakt, maar dan moet ik wer opneuw inloggen, dus dat werkt niet.
Zalwel

Re: wachtwoord onthouden bij netwerkverbinding maken
Heb je via Verkenner - Extra een driveletter toegekend aan de netwerkdrives
door een Netwerkverbinding met die drive te maken? Dat moet je op elke
computer in het netwerk doen. Die driveletters zijn dan alleen geldig op de
betreffende computer. Dezelfde drive kan dus op computer 1 met de letter K
beschikbaar zijn maar op computer 2 kan dat bijvoorbeeld X zijn.

"jev64" <jev64.39i7sd@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht

> [...]
>
> Ik heb naast deze batch ook nog apart de drivemappins gemaakt, maar dan
> moet ik wer opneuw inloggen, dus dat werkt niet.

Als ik een driveletter toe ken, dan komt de vervelende melding weer, dat niet alle netwerkverbindingen toegekdn kunnen worden.

Ik zoek dus een oplossing dat ik de driveletter toegekent middels de batch ook kan zien in de verkenner.

Quote:
Originally Posted by Zalwel View Post