Extern bureaublad

Jaap

Extern bureaublad
Het leek me nou zo leuk, dat mag toch?, om eens wat te spelen met het Extern
Bureaublad naar m'n andere pc's.
Dus "extern bureaublad" opgestart via de startknop. Niet aan de gang te
krijgen. Op mn andere pc dan maar. Eveneens, niet aan de gang te krijgen.
Dan maar eens in de Windows Help functie betreffende dit onderwerp gedoken.
Hier heb ik een heleboel geleerd over van alles wat ik niet wilde weten en
ook niet gevraagd had. Na nog verder zoeken vond ik inderdaad iets waar ik
wat aan had: Het werkt niet op XP-Home en niet op Vista Basic Home Premium
(of zo iets ). De systemen die ik gebruik dus, net als de andere helft van
nederland waarschijnlijk.

Vraagje.... Waarom zit die functie in een OS waar het niet mee werkt? Is dat
een erg domme vraag?
Bedankt voor een antwoord waar ik wat aan heb. Of niet, wat kan mij het
schelen.
Jaap

koze

Re: Extern bureaublad

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.21a2d9b82aa3a5b59897d7@news.microsoft.com ...
> In article <erheaLWJIHA.5468@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>, Jaap
> <jaapvdham@ornage.nl> says...

> Dat komt vaak voor met software, zie het als een gaatje voor
> buitenspiegenbesturing bij een auto waar het niet op zit. Ik heb
> hier van UltraVNC 2 standalone bestanden, een server en een viewer,
> die je zo kunt starten. Server meenemen op een stick, starten,
> wachtwoord zetten en naar huis. Oh ja, je moet het IP nog even
> noteren. Werkt in een netwerk uiteraard ook. Makkelijk als je
> server in de kelder staat.

Eigenlijk is de oplossing in deze heel simpel, beide Home versies kunnen
namelijk wel als klant werken met remote desktop maar niet als server. Dus
je kunt wel hulp vragen via remote desktop maar de andere kant moet dan
minimaal XP pro (of Vista Business of zwaarder) hebben en deze als server
voor de remote desktop gebruiken.

Ko.

Re: Extern bureaublad
Jaap schreef op 12-11-2007 20:32:
> [...]
> dat een erg domme vraag?
> Bedankt voor een antwoord waar ik wat aan heb. Of niet, wat kan mij het

Waarom ? Vraag het aan MS.
Heel aardig en simpel Freeware alternatief: Crossloop
http://www.crossloop.com/

Jawade

Re: Extern bureaublad

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>