Vista verwijderen en xp installeren

Han

Vista verwijderen en xp installeren
Beste Allemaal,

Ik heb hier een Acer aspire 5310 waar Windows Vista basic op is
geinstalleerd. nu wil ik Vista der af halen en dan Windows XP er voor terug
zetten. Dus zal ik waarschijnlijk de C partitie moeten formateren.

Heeft iemand een idee hoe ik dat aan moet pakken, want van acer word ik niet
veel wijzer op de site.

Graag reactie.

m.v.g Han

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Vista verwijderen en xp installeren
"Han" <v.beijsterveld@kpnplanet.nl> schreef in bericht
> [...]
> terug zetten. Dus zal ik waarschijnlijk de C partitie moeten formateren.
>
> Heeft iemand een idee hoe ik dat aan moet pakken, want van acer word ik

Je wilt Windows XP installeren? Kun je beter vragen in een nieuwsgroep over
XP, in plaats van een groep over Vista.

Jetze Mellema (MS MVP)

Han

Re: Vista verwijderen en xp installeren
Vista moet eraf , dat weet een xp gebruiker niet vandaar dat ik het hier
vraag , wel wakker blijven hey

Han schreef op 11-11-2007 23:03:
> Vista moet eraf , dat weet een xp gebruiker niet vandaar dat ik het hier
> vraag , wel wakker blijven hey
>

> "Jetze Mellema (MS MVP)" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht

Nee jh, vista eraf is een koud kunstje (partitie verwijderen en wg is
vista), maar XP erop is minder eenvoudig. Of jij dat kunt betwijfel ik.
Met een beetje google had je dit ook wel gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/...s/1255196/last

Han

Re: Vista verwijderen en xp installeren
Bedankt Karel daar heb ik wat aan, maar die had ik al gelezen, ze komen er
dus ook niet goed uit daar

m.v.g Han

news:1e3ab$4737842a$5353d4bc$30449@cache100.multik abel.net...

> [...]
> vista), maar XP erop is minder eenvoudig. Of jij dat kunt betwijfel ik.
> Met een beetje google had je dit ook wel gevonden:

Jawade

Re: Vista verwijderen en xp installeren
In article <el6I4SLJIHA.4272@TK2MSFTNGP06.phx.gbl>, Han <v.beijsterveld@kpnplanet.nl> says...
> Bedankt Karel daar heb ik wat aan, maar die had ik al gelezen, ze komen er
> dus ook niet goed uit daar

Ik heb 2 tips voor je:

1. Onderaan reageren is netter.

2. Installeer XP erbij in plaats van "in plaats". Op een eigen
partitie. Dan heb je de keuze.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
Andre

Op Sun, 11 Nov 2007 23:45:42 +0100 schreef "Han" <v.beijsterveld@kpnplanet.nl>:

>Bedankt Karel daar heb ik wat aan, maar die had ik al gelezen, ze komen er
>dus ook niet goed uit daar

Blijkbaar is het moeilijker te knippen in het bericht en onderaan te antwoorden.
--

mvg, Andre
Jetze Mellema

"Andre" <me@privacy.invalid> wrote in message
> Blijkbaar is het moeilijker te knippen in het bericht en onderaan te
> antwoorden.

Ben het natuurlijk met je eens, maar hoe had Han dat moeten weten?

Jetze Mellema (MS MVP)

Hans

Re: Vista verwijderen en xp installeren
In news:%23qQQ0oKJIHA.4044@TK2MSFTNGP02.phx.gbl sprak
Han <v.beijsterveld@kpnplanet.nl>
tot ons:
> [...]
> formateren.
> Heeft iemand een idee hoe ik dat aan moet pakken, want van acer word

Zorg dat je van te voren de XP-drivers voor je hardware
(soundcard,videokaart,
netwerkadapter etc.) krijgt want die willen voor nieuwe systemen nog wel
eens moeilijk
te vinden zijn. De hardware is dusdanig nieuw dat er mogelijk geen XP
drivers voor zijn.
Dan van de XP-cd opstarten en de aanwijzingen opvolgen.

Succes , Hans.

Han

Re: Vista verwijderen en xp installeren

"Hans" <h_colijnNO@SPAMhotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> drivers voor zijn.
> Dan van de XP-cd opstarten en de aanwijzingen opvolgen.

het is voor elkaar. ik heb gewoon sata omgezet naar ide in de bios en toe
herkende xp de hdd en kon het verder

m.vg Han