pictogram txt-bestandje

A.Translator

pictogram txt-bestandje
In XP kon je via maptopties > bestandstypen > pictogram wijzigen, doen wat ik
in Vista zou willen doen omdat het zeer bleke standaardpictogram voor .txt
bestandjes me niet bevalt.

In Vista kan ik deze mogelijkheid niet vinden. Ik vind het so wie so al een
crime om daar de bestandtypen te wijzigen (is me wel gelukt voor de txt'tjes,
maar het was via zoveel omwegen dat ik de weg weer kwijt ben).

De Help van Vista biedt alleen hulp (voor zover ik zie) via bestand > openen
met.

--
Groet,
Adriana

Wim Hekken ;-)

Re: pictogram txt-bestandje
A.Translator schreef:
> In XP kon je via maptopties > bestandstypen > pictogram wijzigen, doen
> wat ik in Vista zou willen doen omdat het zeer bleke standaardpictogram
> voor .txt bestandjes me niet bevalt.

Gewoon hernoemen vanuit de Verkenner.
--

Wim Hekken ;-)
A.Translator

Re: pictogram txt-bestandje
Wim Hekken ;-) schreef op 10-11-2007

> Gewoon hernoemen vanuit de Verkenner

Huh? Ik ben misschien niet duidelijk geweest, maar het gaat om het
pictogrammetje dat standaard aan een txt-bestandje wordt meegegeven.

Ik laat txt-bestandjes niet met Kladblok openen, maar met EditPadPro. Dat werkt
op zich net zoals in XP, geen enkel probleem - alleen hebben de in EditPadPro
opgeslagen bestandjes nog steeds dat oude bleke pictogrammetje. In XP kon je
een ander pictogram kiezen, maar in Vista heb ik daar nog geen mogelijkheid
voor gevonden. Als het via de Verkenner kan, hoe dan?

A.Translator schreef op 11-11-2007 10:26:
> [...]

> pictogrammetje. In XP kon je een ander pictogram kiezen, maar in Vista
> heb ik daar nog geen mogelijkheid voor gevonden. Als het via de

Ik kan ook niet vinen hoe je op een 'normale' manier dat pictogram kunt
wijzigen. Wl via het register. In XP staat het icoon hier (en dat is in
vista net zo):

[HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile\DefaultIcon]
default = D:\Program Files\JGsoft\EditPadLite\EditPadLite.exe,0
(ik heb EditPadLite als text-editor ingesteld)

Ik denk dat als je deze key in vista laat wijzen naar jouw txt-editor je
ook wel het icoontje drvan zult krijgen.

A.Translator

Re: pictogram txt-bestandje
karelV schreef op 11-11-2007
> [...]
> (ik heb EditPadLite als text-editor ingesteld)

> Ik denk dat als je deze key in vista laat wijzen naar jouw txt-editor je ook

Ik heb het net geprobeerd, maar het werkt niet. Evengoed bedankt voor de
suggestie! (Bij mij staat het op XP net zo als bij jou, maar dan voor
EditPadPro).

A.Translator schreef op 11-11-2007 12:07:
> karelV schreef op 11-11-2007

> Ik heb het net geprobeerd, maar het werkt niet. Evengoed bedankt voor de
> suggestie! (Bij mij staat het op XP net zo als bij jou, maar dan voor
> EditPadPro).

Ik heb het net ook even geprobeerd, en het werkte wl ! Je moet wel even
explorer.exe opnieuw opstarten (via Taakbeheer afsluiten en als nieuwe
taak weer opstarten of de hele PC opnieuw opstarten)

A.Translator

Re: pictogram txt-bestandje
karelV schreef op 11-11-2007

> Ik heb het net ook even geprobeerd, en het werkte wl ! Je moet wel even
> explorer.exe opnieuw

Ik had opnieuw opgestart, maar het werkt niet. Verwijs jijin het register naar
het .exe-bestandje? Of naar een icoontje? We hebben het toch over Vista, h?

A.Translator schreef op 11-11-2007 13:04:
> karelV schreef op 11-11-2007

> Ik had opnieuw opgestart, maar het werkt niet. Verwijs jijin het
> register naar het .exe-bestandje? Of naar een icoontje? We hebben het
> toch over Vista, h?

Jazeker vista. Ik verwijs naar:
D:\Program Files\JGsoft\EditPadLite\EditPadLite.exe,0
Die ,0 op het eind is wel belangrijk, daarmee geef je aan dat je het
eerste pictogram dat in die .exe zit wilt zien (de nummering begint bij 0 ).
Maar als je ergens icoontjes ( ???.ico ) hebt opgeslagen, kun je daar
natuurlijk ook rechtstreeks heen verwijzen.

A.Translator

Re: pictogram txt-bestandje
karelV schreef op 11-11-2007
> [...]
> Die ,0 op het eind is wel belangrijk, daarmee geef je aan dat je het eerste
> pictogram dat in die .exe zit wilt zien (de nummering begint bij 0 ).

Die nul had ik er ook bij. Ik zie nu dat er bij mij in Vista geen ) bijstaat.
Dat maar eens proberen. Bedankt ook voor de tip over het herstarten van
Verkenner. Had ik voor niets helemaal opnieuw opgestart!

geen 0 bijstaat, bedoel ik.