Accountnamen?

Huib

Accountnamen?
Hallo,
Ik maak een nieuwe accountnaam en zie onder C/gebruikers de betrokken naam
ok.

Ik verander nu de naam van de gebruiker doch onder C/gebruikers blijft de
eerste naam staan?

Is dit logisch en hoe kan ik de naam onder c/gebruikers veranderen (via naam
wijzigingen gaat het niet).

Dit is enerzijds verwaarrend daar als ik ergens toegangsrechten wil wijzigen
dan zie ik de eerste naam ....

Met dank

Huib

Jetze Mellema

Re: Accountnamen?
"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
> ok.
>
> Ik verander nu de naam van de gebruiker doch onder C/gebruikers blijft de

Dit klopt en hoort ook zo, de lokatie van het gebruikersprofiel wordt niet
aangepast als je de gerbuikersnaam verandert. Je kunt de naam van het
gebruikersprofiel niet zomaar veranderen, dit moet je dan ook in het
register doen. Ga er maar vanuit dat het niet kan.

Jetze Mellema (MS MVP)

A.Translator

Re: Accountnamen?
Jetze Mellema schreef op 10-11-2007

> [...]
> gebruikersprofiel niet zomaar veranderen, dit moet je dan ook in het register

Dat is interessant. Ik had ook zo'n situatie en stoorde me eraan dat de map van
veranderde gebruiker bleef bestaan. Dit heb ik toen verwijderd. Ik heb nu wat
problemen met machtigingen. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

--
Groet,
Adriana

Jetze Mellema

Re: Accountnamen?
"A.Translator" <transVUILlatoria@yaNIShoo.com> wrote in message
> [...]
> map van veranderde gebruiker bleef bestaan. Dit heb ik toen verwijderd. Ik
> heb nu wat problemen met machtigingen. Zou dat er mee te maken kunnen

Poe, moeilijk te zeggen. Als je het profiel van een gebruikers verwijdert
dan wordt er gewoon een nieuwe aangemaakt als de gebruiker weer aanlogt.
Instellingen en bijvoorbeeld items op het bureaublad ben je natuurlijk kwijt
dan.

Jetze Mellema (MS MVP)

FluffyB

Re: Accountnamen?

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> naam wijzigingen gaat het niet).
>
> Dit is enerzijds verwaarrend daar als ik ergens toegangsrechten wil

Ja inderdaad maar een nieuwe account maken met de juiste naam en het
profiel met de "verkeerde" naam kopiŽren naar de nieuwe gebruiker map is
eigenlijk een betere oplossing. In XP lukt dit meestal maar heb dit nog niet
uitgetest op Vista. Het spreekt vanzelf dat je een profiel niet kan
kopiŽren als je onder ťťn van beide accounts zijt ingelogd. Dus inloggen als
admin.

KopieŽren van profielen vindt je onder computer ->rechts
klikken->eigenschappen - taken - geavanceerde
instellingen ->gebruikersprofielen ->instellingen->kies het te kopiŽeren
profiel (de verkeerde naam) - klik op kopiŽren naar - blader naar
c:\gebruikers\juistenaam enz...

Onder voorbehoud...Moet dat dringend eens uittesten...

FB

Huib

Re: Accountnamen?
Hallo,
Ik had deze morgen al geantwoord doch zie nu pas dat er een
syncronisatiefout was.

Bedankt voor de info.
De eerste naam die ik koos was nogal ongelukkig, dus wordt het ingrijpen in
het register of verwijderden en herbeginnen (ik realiseer me dat ik dan alle
gegevens onder die account kwijt ben).

Groeten
Huib

"Jetze Mellema" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> gebruikersprofiel niet zomaar veranderen, dit moet je dan ook in het
> register doen. Ga er maar vanuit dat het niet kan.

Huib

Re: Accountnamen?

"FluffyB" <fluffybee@telenet.be> schreef in bericht

> [...]

> c:\gebruikers\juistenaam enz...
>
> Onder voorbehoud...Moet dat dringend eens uittesten...

Hallo,
Dit ter info.
Dit even geprobeerd doch ik krijg een "Groups policy error - toegang
geweigerd"
De totale inhoud van de oude naar de nieuwe geinstalleerd en dit gaf
dezelfde indicatie - geen toegang.

Groeten
Huib

GJ.Oomens

Re: Accountnamen?
Huib wrote:

> [...]

> geweigerd"
> De totale inhoud van de oude naar de nieuwe geinstalleerd en dit gaf

Zo gedaan?
http://windowshelp.microsoft.com/Win...2001e1033.mspx

--
Gťrard
Huib

Re: Accountnamen?

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht
news:cbbab$47364060$9163a566$28943@news1.tudelft.n l...

> Zo gedaan?
> http://windowshelp.microsoft.com/Win...2001e1033.mspx
>
> --
> Gťrard

Dag Gťrard & Fluffy,
Jullie hebben me beide interessante informatie gegeven: doch ik krijg al
mogelijke randverschijnselen in die gekopieerde account dat ik me toch niet
gerust voel als ik ooit een crash heb en alles moet herinstalleren van een
back-up.
Om er maar een paar te noemen :
-niet meer mogelijk om de menubalk te installeren in internet explorer
-de e-mails gedragen zich eigenaard: bij het activeren van winmail werkt
alles prima en worden uitgaande en inkomende mails gelezen, doch het drukken
van de knop verzenden/ontvangen ..alles fout???

Benieuwd wat de expertise van Fluffy hier is en of dit al ooit door iemand
met succes uitgevoerd werd?

Groeten
Huib

Andre

Re: Accountnamen?
Op Sun, 11 Nov 2007 13:06:37 +0100 schreef "Huib"
> [...]

>gerust voel als ik ooit een crash heb en alles moet herinstalleren van een

Maak gewoon een nieuwe gebruiker en switch naar die nieuwe gebruiker,
en doe al uw settings opnieuw en verwijder gewoon de oude gebruiker
alsook hun mappen via configscherm en gebruikersaccounts.

Gebruik je windows mail, exporteer dan eerst uw emails en adresboek naar een
andere map, kan je dan later opnieuw inporteren in de nieuwe gebruiker.

Dan kan je toch geen problemen hebben...

--

mvg, Andre