Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.

Mamamegs

Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.
http://www.vistabits.nl/complete_pc_back-up_maken.html

http://www.vistabits.nl/complete_pc_...rugzetten.html

Windows Vista Problems?
www.vistabits.info

~~ G.C ~~

Re: Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.
Ik ben het met U eens, een prima oplossing, maar !!!

Wat als de pc crasht?
is er daar ook en mogelijkheid om de pc via een boot cd, terug aan de praat
te krijgen en een backup terug te zetten.

Daarom gebruik ik liever Norton Ghost of Norton Save & Restore.

Groeten GC

"Mamamegs" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
news:mn.4bc27d7be5852b7f.72151@wilgeenmail.invalid ...
> http://www.vistabits.nl/complete_pc_back-up_maken.html

> [...]

Jawade

Re: Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.
In article <0%_Yi.198398$4V7.10699921@phobos.telenet-ops.be>, ~~ G.C ~~ <gcgc@telenet.invalid.be>
says...
> [...]
> te krijgen en een backup terug te zetten.
>
> Daarom gebruik ik liever Norton Ghost of Norton Save & Restore.

Als je het gelezen zou hebben, had je gezien dat terugzetten ook
via de Windows_DVD kan.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
Jawade

Re: Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.
In article <mn.4bc27d7be5852b7f.72151@wilgeenmail.invalid>, Mamamegs <mamamegs@wilgeenmail.invalid>
says...
> http://www.vistabits.nl/complete_pc_back-up_maken.html
>
> http://www.vistabits.nl/complete_pc_...rugzetten.html

Is het iemands bekend hoe groot de backup wordt en hoe lang het
duurt?

[...]
ramses

Re: Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.

> [...]

Beste, dat is wat MS zegt en nogal obligaat maar ik heb het volgende
probleem :
Ik wil een systeembackup maken op DVD van mijn Vista Ultimate OS
installatie op laptop Asus G2P
Wanneer de backup start houdt hij er me**** mee op omdat de DVD niet
geformatteerd zou zijn
Het heeft niets te maken me het soort DVD want ik heb al alle smaken
geprobeerd
Het probleem heeft volgens mij te maken met de InCD faciliteit maar ik weet
niet hoe ik dat kan verhelpen en in de KB van MS is uiteraard niks te
vinden.
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar niemand heeft tot nog toe een
antwoord
Voor een solutiefe reactie zou ik heel dankbaar zijn

MVG

Ramses

El Patriotaę

Re: Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.

"ramses" <fc019761@SKYNET.BE> schreef in bericht

> [...]

> antwoord
> Voor een solutiefe reactie zou ik heel dankbaar zijn

Ikzelf gebruik daarvoor het brandprogramma Nero.
Werkt prima, nooit geen problemen mee gehad.
Geert.

ramses

Re: Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.

"El Patriotaę" <TodoPorLaPatria(nospam)@zeelandnet.nl> schreef in bericht

> "ramses" <fc019761@SKYNET.BE> schreef in bericht

> Ikzelf gebruik daarvoor het brandprogramma Nero.
> Werkt prima, nooit geen problemen mee gehad.
> Geert.

Natuurlijk; ik idem dito, maar de vraag was of iemand weet hoet het moet in
Vista Ultimate

Frans

Mamamegs wrote:
> http://www.vistabits.nl/complete_pc_back-up_maken.html
>
> http://www.vistabits.nl/complete_pc_...rugzetten.html

Dank. Hoeveel pakketten Vista Ultimate zullen uitgebracht zijn, tov de wat
minder dure pakketten?

QPC

Re: Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.
"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> <mamamegs@wilgeenmail.invalid>
> says...

> Is het iemands bekend hoe groot de backup wordt en hoe lang het

Dat is uiteraard afhankelijk van de grootte van hetgeen je in de backup zet
en de snelheid van de harde schijfen.
Als voorbeeld:

Ik heb op mijn C-schijf 30GB in gebruik.
Ik heb een backup gemakat naar een andere schijf (niet naar een andere
partitie, maar naar een fysiek andere schijf)
Deze backup is 22GB groot geworden en het duurde ongeveer 10 minuten eer de
backup gemaakt was.

Nog even een opmerking over de uitleg op de Vistabit pagina over een backup
maken:

Het volgende valt daar te lezen:

>Als de computer meerdere partities heeft, moet je Complete PC Backup
>uitvoeren kort nadat je de computer hebt ge´nstalleerd. De back-up moet
>alle >bestanden en programma's op alle partities omvatten.

Dat klopt niet helemaal...... Het is niet noodzakelijk om van ALLE partities
een backup te maken. Je kan er voor kiezen om bijvoorbeeld alleen van de
C-partitie een backup te maken en deze te schrijven naar de D-schijf.

koze

Re: Voor de ge´nteresseerden, Backuppen in Vista.

"QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht
> [...]

> partities een backup te maken. Je kan er voor kiezen om bijvoorbeeld
> alleen van de C-partitie een backup te maken en deze te schrijven naar de

Als je een volledige portable restore wil kunnen doen inclusief de
bootgegevens dan is dat wel noodzakelijk!

Ko.