Virtual pc

George

Virtual pc
Merkwaardig. Ik had deze vraag gisteren in alt.nl.os.windows.vista gepost,
en.... in deze ng.
Maar alleen in alt.nl.os.windows.vista wordt de post getoond. In de hoop dat
deze post er nu niet dubbel in staat, doe ik nog maar een poging.

De vraag:
Ik wil naast Vista Premium XP installeren. Op diverse fora lees ik dat dit
eigenlijk niet zo'n goed idee is. Er zou van alles mis kunnen gaan.

Alternatief is om een Virtual pc te installeren. Graag wil ik in deze ng van
mensen die hier ervaring mee hebben horen hoe zij hier over denken.
Belangrijkste voor mij is dat ik geen gedoe krijg met het opstarten van
Vista of dat er partities verschuiven, of nog erger; verloren gaan. En...
dat
virtual pc makkelijk te verwijderen is.

Virtual PC 2007 van MS zou goed zijn, las ik ergens.

Kan dit trouwens uberhaupt met Vista Premium?

George

George van der Ven

Jawade

Re: Virtual pc
In article <473340cf$0$243$e4fe514c@news.xs4all.nl>, George <aethiopicus@hccnet.nl> says...
> [...]
> virtual pc makkelijk te verwijderen is.
>
> Virtual PC 2007 van MS zou goed zijn, las ik ergens.
>
> Kan dit trouwens uberhaupt met Vista Premium?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Mijn antwoord op je eerdere bericht (staan hier gewoon) was:

Er is niks tegen Virtual PC, maar ook niet tegen het ernaast zetten
op een eigen partitie. Je kunt met Vista's Schijfbeheer een vrije
partitie maken, en daarop XP installeren. Die zorgt er wel voor dat
Vista's bootmanager wordt overschreven, maar met het gratis
VistaBootPro is dit makkelijk te herstellen.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>