netwerk Vista - XP : duurt lang voor ze elkaar zien

A.Translator

netwerk Vista - XP : duurt lang voor ze elkaar zien
Ik had sinds jaar een dag een netwerkje met 4 XP computers. Een daarvan is
sinds kort vervangen door een laptop met Vista.

Nadat ik de naam van de werkgoep op de XP-machines veranderd had in
'werkgroep', zagen zowel de XP-machines als de Vista laptop elkaar en kon ik
bestanden heen en weer slepen.

Maar: het duurt somds wel een halfuur voor ze elkaar zien, dus dan denk ik dat
er iets mis is. ook na 'vernieuwen" verschijnen ze niet direct. Het gaat om een
bekabeld netwerkje.

Vragen: Is het normaal dat het zolang duurt voordat het netwerkje zichtbaar is?
Kan ik er iets aan doen?

Vast dank.

--
Groet,
Adriana

GJ.Oomens

Re: netwerk Vista - XP : duurt lang voor ze elkaar zien

Nee dat is niet 'normaal'. Helpt dit?
http://computerbits.wordpress.com/20...a-auto-tuning/
http://www.ads-links.com/index.php/h...-transfer.html

--
Gérard
A.Translator

Re: netwerk Vista - XP : duurt lang voor ze elkaar zien
GJ.Oomens schreef op 9-11-2007
> Nee dat is niet 'normaal'. Helpt dit?
> http://computerbits.wordpress.com/20...a-auto-tuning/
> http://www.ads-links.com/index.php/h...-transfer.html

Het is niet de overdracht van de ene pc naar de andere die langzaam gaat, maar
het 'herkennen'.
Ik worstel nu ook nog met de machtigingen, maar daar kan ik ongetwijfeld op
googlen.

A.Translator wrote:
> GJ.Oomens schreef op 9-11-2007
>>

> Het is niet de overdracht van de ene pc naar de andere die langzaam
> gaat, maar het 'herkennen'.

Daarvoor zou dit ook kunnen helpen..., maar het werkt nu wel begrijp ik?

> Ik worstel nu ook nog met de machtigingen, maar daar kan ik ongetwijfeld
> op googlen.

Als je het niet kunt vinden, kun je wellicht aangeven wat er precies is
met die machtigingen...?

--
Gérard
A.Translator

Re: netwerk Vista - XP : duurt lang voor ze elkaar zien
GJ.Oomens schreef op 9-11-2007
> Als je het niet kunt vinden, kun je wellicht aangeven wat er precies is met
> die machtigingen...?

Dat is me niet duidelijk. Als ik van de XP's in de veronderstelde gedeelde
mappen op de Vista wil kijken, krijg ik de melding dat me de toegang ontzet
wordt omdat de machtiging niet in orde is.

Wat de lange tijd van herkennen betreft:

een wilde gok, misschien, maar ik ben nu aan het kijken of het uitmaakt of ik
de laptop (met Vista) op batterij heb, of op netspanning.

Zal eventuele interessant bevindingen melden.

A.Translator wrote:
> [...]

> gedeelde mappen op de Vista wil kijken, krijg ik de melding dat me de
> toegang ontzet wordt omdat de machtiging niet in orde is.

En ben je (degene die inlogt) toegevoegd onder de machtigingen met
voldoende rechten?

--
Gérard
Andre

Re: netwerk Vista - XP : duurt lang voor ze elkaar zien
Op Fri, 09 Nov 2007 22:51:41 +0100 schreef A.Translator
<transVUILlatoria@yaNIShoo.com>:

> [...]

>de laptop (met Vista) op batterij heb, of op netspanning.
>
>Zal eventuele interessant bevindingen melden.

http://users.pandora.be/andrevb/Netwerk.delen1.jpg

En iedereen toevoegen, zie onderstaande JPG
http://users.pandora.be/andrevb/Netwerk.delen2.jpg

--

mvg, Andre
A.Translator

Re: netwerk Vista - XP : duurt lang voor ze elkaar zien
Andre schreef op 10-11-2007
> http://users.pandora.be/andrevb/Netwerk.delen1.jpg

> En iedereen toevoegen, zie onderstaande JPG
> http://users.pandora.be/andrevb/Netwerk.delen2.jpg

Bedankt voor de duidelijke screen shots. Alles staat bij mij net zo. Ik kan nu
vanaf de XP-machines de Vista-laptop zien, maar de laptop ziet de andere nu
even niet. Soms floepen ze na een hele tijd op, soms als ik wat in het
netwerkcentrum heb zitten rommelen, zonder overigens iets te veranderen.

> [...]

GJ.Oomens schreef op 9-11-2007
> En ben je (degene die inlogt) toegevoegd onder de machtigingen met voldoende

Bedankt, G.J. De machtigingen zijn opgelost met de tip van Karel: ik had alleen
gedeeld, niet ook nog Iedereen toegevoegd onder Beveiliging. Mijn hele
data-partitie wordt nu door XP gezien, maar mijn bureaublad nog niet.

Ik heb gisteren (zie draadje 'verwijderde gebruikers') de map van een
verwijderde gebruiker onder 'users' gewist. Vista gebruikte daar kennelijk toch
nog instellingen van (al log ik nu onder een andere gebruikersnaam in) want
vanmorgen was mij bureaublad weg en werd de update van mijn anti-virus
(kennelijk onder de verwijderde gebruiker geïnstalleerd) geblokkeerd.

Leuk, hoor, die beveiliging, maar ze maken het wel erg ingewikkeld.

A.Translator schreef op 10-11-2007 10:46:
> [...]

> hele data-partitie wordt nu door XP gezien, maar mijn bureaublad nog niet.

Daarvoor zul je op de XP moeten inloggen met dezelfde
accountnaam+wachtwoord als het account op de vista. Dan kun je ook
kijken in jouw persoonlijke mappen ( c:\users\adriana\enzovoorts )