Virtual PC

George

Virtual PC
Ik wil naast Vista Premium XP installeren. Op diverse fora lees ik dat dit
eigenlijk niet zo'n goed idee is. Er zou van alles mis kunnen gaan.

Alternatief is om een Virtual pc te installeren. Graag wil ik in deze ng van
mensen die hier ervaring mee hebben horen hoe zij hier over denken.
Belangrijkste voor mij is dat ik geen gedoe krijg met het opstarten van
Vista of dat er partities verschuiven, of nog erger; verloren gaan. En dat
virtual pc makkelijk te verwijderen is.

Virtual PC 2007 van MS zou goed zijn, las ik ergens.

George

Jawade

Re: Virtual PC
In article <47321929$0$230$e4fe514c@news.xs4all.nl>, George <aethiopicus@hccnet.nl> says...
> [...]
> virtual pc makkelijk te verwijderen is.
>
> Virtual PC 2007 van MS zou goed zijn, las ik ergens.

Er is niks tegen Virtual PC, maar ook niet tegen het ernaast zetten
op een eigen partitie. Je kunt met Vista's Schijfbeheer een vrije
partitie maken, en daarop XP installeren. Die zorgt er wel voor dat
Vista's bootmanager wordt overschreven, maar met het gratis
VistaBootPro is dit makkelijk te herstellen.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
dany.v

Re: Virtual PC

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> Vista's bootmanager wordt overschreven, maar met het gratis
> VistaBootPro is dit makkelijk te herstellen.

Mag ik even.
Ik probeerde zelf reeds op een (nieuwe) Acerlaptop waarop een
Vista-OEMversie ge´nstalleerd was op een vrije partitie XP te installeren.
Dit blijkt niet mogelijk aangezien er bij het begin van de installatie (in
feite alvorens deze aan te vangen) gevraagd wordt een diagnostisch programma
te installeren aangezien het schijfstation niet wordt gedetecteerd. Ik vraag
mij trouwens af hoe dergelijk programma kan worden ge´nstalleerd aangezien
er naar een diskette in een "A"-station wordt gevraagd en kennelijk geen
andere mogelijkheid bestaat om drivers te installeren.
De aanwezigheid van een Serial Ata HD zou hier mogelijks de oorzaak van
zijn.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

dany.v

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Virtual PC
"dany.v" <anonymous@incorrect.com> schreef in bericht
> Mag ik even.

Tuurlijk.

> [...]
> feite alvorens deze aan te vangen) gevraagd wordt een diagnostisch
> programma te installeren aangezien het schijfstation niet wordt

Een driver bedoel je? Dat is een standaard praktijk omdat de driver voor
jouw harddisk-controller nog niet op de Windows XP cd staat. Als je hulp
nodig hebt bij het installeren van Windows XP dan kun je dat beter in een
groep over XP vragen.

> mij trouwens af hoe dergelijk programma kan worden ge´nstalleerd aangezien
> er naar een diskette in een "A"-station wordt gevraagd en kennelijk geen
> andere mogelijkheid bestaat om drivers te installeren.

Wel hoor, je kunt de driver toevoegen aan de cd.

> De aanwezigheid van een Serial Ata HD zou hier mogelijks de oorzaak van
> zijn.
> Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Zie boven.

Jetze Mellema (MS MVP)

Eurocounter

Re: Virtual PC
> [...]
> dat virtual pc makkelijk te verwijderen is.
>
> Virtual PC 2007 van MS zou goed zijn, las ik ergens.

Ik gebruik VitrualBox stukken sneller dan Virtual PV of VM