Harde schijf partitie weg?

Iris

Harde schijf partitie weg?
Ik heb een vraag. Ik heb sinds een maand of 3 een Vista-pc. Er zit een 500GB
harde schijf in, die was verdeeld in 3 partities, C:, D: (Recovery) en E:. Ik
heb op de C al mijn programma's staan en de Windows installatie zelf. Op E:
staan al mijn foto's, muziek en dergelijke. Nu heb ik gisteravond mijn pc
normaal uitgedaan en vanochtend weer opgestart. Ineens ziet mijn computer de
E: partitie niet meer. Hoe kan ik die terug krijgen? Ik heb verder gisteren
voor het uitzetten van de pc geen programma's geinstalleerd of verwijderd of
iets anders raars gedaan met de pc.

Bij het opstarten krijg ik de melding: Apparaatstuurprogramma geinstalleerd,
dit heeft te maken met mijn dvd-brander, die was eerst F: en is nu E:. Maar
de partitie van de harde schijf die E: was is nu dus nergens te vinden. Ook
als ik schijfbeheer open zie ik hem niet staan.

Ik ga er vanuit dat er 1 HD in mijn pc zit die in 3 partities verdeeld
is/was, maar kunnen het ook meerder zijn? Hoe kan je dat zien?

Help please want ik zou graag mijn foto's e.d. terug willen...

Mvg,

Iris van Leeuwen
Jawade

Re: Harde schijf partitie weg?
In article <2175AB43-0119-4A6E-B851-5F5586F10451@microsoft.com>, =?Utf-8?B?SXJpcw==?=
<Iris@discussions.microsoft.com> says...
> [...]
> is/was, maar kunnen het ook meerder zijn? Hoe kan je dat zien?
>
> Help please want ik zou graag mijn foto's e.d. terug willen...

Je kunt in Schijfbeheer zien hie je partities verdeeld zijn en
hoeveel drives je hebt. Één balk per drive, die dan weer
onderverdeeld is in partities of lege ruimte. Is de oude E:
partitie nog steeds een partitie of is het lege, unallocated
ruimte geworden. In het eerste geval kun je die partitie die
nu zonder driveletter zit, een driveletter toekennen. Door er
met de rechter muistoets op te klikken. Je kunt je brander op
dezelfde manier ook eerst weer F: maken, zodat de E: weer
vrijkomt voor de 3e partitie. Als je dit niet snapt moet je
maar eens precies beschrijven hoe Schijfbeheer er uit ziet.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
Iris

Re: Harde schijf partitie weg?
Als ik kijk in schijfbeheer, staat op de 1e Schijf'balk' de C en D er gewoon
in als partitie, maar geen E of lege ruimte. De andere stations staan
daaronder ook allemaal apart in een balk vermeld. Maar er is dus niets dat
wijst op dat er uberhaupt nog ergens 250 GB beschikbaar moet zijn.

Mvg,

Iris van Leeuwen

In article <0D243472-8000-4EBC-AACE-5DE0C700EA71@microsoft.com>, =?Utf-8?B?SXJpcw==?=
> [...]
> daaronder ook allemaal apart in een balk vermeld. Maar er is dus niets dat
> wijst op dat er uberhaupt nog ergens 250 GB beschikbaar moet zijn.

Nou, dat is toch wel erg vreemd. Dan blijft er volgens mij maar 1
conclusie mogelijk: Die E: is (was) een aparte disk, die nu niet
meer wordt herkend door het systeem. Hij kan kapot zijn, of als je
geluk hebt, zit een van de aansluitkabels los. Je kunt nog in het
BIOS kijken of hij vermeld staat, maar dat zal wel niet. Hopelijk
heb je een backup, want het ziet er niet goed uit.

[...]

In de BIOS wordt hij inderdaad niet vermeld. Ik heb daar alleen 1 schijf
staan v 250GB terwijl ik er dus denk ik 2 moet hebben. In ieder geval 500GB
in totaal. Ik heb denk ik nog wel een backup. Ik heb mijn oude computer ook
nog en daar staat ook nog alles op geloof ik. Ik vrees ook het ergste. Ik
weet niet of er meerdere schijven in zitten. Maar daar zal ik eens naar gaan
kijken. De rest werkt gewoon prima dus lijkt me sterk dat 2 partities van de
3 op 1 schijf normaal werken en 1 dan ineens niet meer. Dan is het verhaal
van 3 schijven logischer. Zou balen zijn als er nu al 1 stuk is, want deze pc
is nog geen 3 maanden oud. Maar gelukkig nog wel garantie, dus dan valt het
wel te repareren/vernieuwen. In ieder geval bedankt voor de moeite!

Mvg,

Iris van Leeuwen

"Jawade" wrote:

> [...]

> Bootmanager (+Vista), ClrMBR, DiskEditors, POP3lezer, Filebrowser,
> Kalender (Agenda, Dagboek), Webtellers en IP-log, Linux-Diskeditor

avanca

Re: Harde schijf partitie weg?
"Iris" <Iris@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> het
> wel te repareren/vernieuwen. In ieder geval bedankt voor de moeite!

Al eens een poging gedaan om een herstelfunctie uit te voeren?
Dit kan uw probleem op een eenvoudige manier oplossen.
Mvg

In article <t4FYi.196692$BU7.10670185@phobos.telenet-ops.be>, avanca
<achilles.vancauter@telenet.be> says...
> "Iris" <Iris@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Al eens een poging gedaan om een herstelfunctie uit te voeren?
> Dit kan uw probleem op een eenvoudige manier oplossen.

Een herstelfunctie op een schijf die door het systeem niet gezien
wordt? Hoe wou je dat doen?