HD activiteit vista systemen

Allert Kikkert

HD activiteit vista systemen
Hallo,

Heb afgelopen weken een paar nieuwe laptops met vista onderhanden gehad,
wat me elke keer opviel is, als je zo`n laptop aanzet, de HD min. 5
minuten doorreuteld. Weet iemand wat vista dan allemaal aan het doen is ?.
--

vr.gr. Allert
http://members.home.nl/a.kikkert/
Jawade

Re: HD activiteit vista systemen
In article <edbgXVIIIHA.3940@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>, Allert Kikkert <a.kikkert@home.spam.nl> says...
> [...]
> wat me elke keer opviel is, als je zo`n laptop aanzet, de HD min. 5
> minuten doorreuteld. Weet iemand wat vista dan allemaal aan het doen is ?.

Lijkt mij dat het werkgeheugen wat aan de krappe kant is.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
Allert Kikkert

Jawade wrote:
> In article <edbgXVIIIHA.3940@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>, Allert Kikkert <a.kikkert@home.spam.nl> says...

> Lijkt mij dat het werkgeheugen wat aan de krappe kant is.

2 GB .... lijkt me genoeg..

In article <#IAo7fJIIHA.2100@TK2MSFTNGP03.phx.gbl>, Allert Kikkert <a.kikkert@home.spam.nl> says...

> 2 GB .... lijkt me genoeg..

Ja, dat is genoeg. Ik denk dat het de indexing service is, daar is
volgens mij weinig aan te doen.

[...]
Orion

Re: HD activiteit vista systemen

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.219ad9a3ab6da2f49897c6@news.microsoft.com ...
> [...]

> Bootmanager (+Vista), ClrMBR, DiskEditors, POP3lezer, Filebrowser,
> Kalender (Agenda, Dagboek), Webtellers en IP-log, Linux-Diskeditor

Ik heb de Windows Search service gestopt, zowel op de laptop als op de
desktop
Maar het helpt niet echt hoor: de hd blijft 5 minuten rammelen

gr. Cor

Mark Veldhuis

Re: HD activiteit vista systemen
In article <78703$4730c375$54686047$18775@cache80.multikabel. net>,
nieuwsgroepenlezer@quicknet.nl says...
> Ik heb de Windows Search service gestopt, zowel op de laptop als op de
> desktop
> Maar het helpt niet echt hoor: de hd blijft 5 minuten rammelen

Ik heb het vermoeden dat dat wordt veroorzaakt door Superfetch. Google
maar eens op die term.
Na het opstarten van mijn PC gebeurt precies hetzelfde, de HD blijft
minutenlang ratelen.

Mark Veldhuis.
Allert Kikkert

Mark Veldhuis wrote:

> [...]

> maar eens op die term.
> Na het opstarten van mijn PC gebeurt precies hetzelfde, de HD blijft

Hoi,

Om die reden ben ik wel heel benieuwd wat er gebeurde, ik heb dit al van
verschillende mensen gehoord, met verschillende systemen, dus het moet
iets van Vista zijn.. Ik zal een kijken of ik met zo`n proces explore
programma mee te weten komt....

--

vr.gr. Allert
http://members.home.nl/a.kikkert/
Planky

Allert Kikkert schreef:

> [...]
> verschillende mensen gehoord, met verschillende systemen, dus het moet
> iets van Vista zijn.. Ik zal een kijken of ik met zo`n proces explore

Klopt is waarschijnlijk de superfetch, bij het monitoren van het
opstartproces blijkt dat Vista erg veel in het geheugen laad, als blijkt
dat dit niet nodig is dan worden de gegevens naar de HD terug geschreven
en rateld je harde schijf dus nog flink na.

Is dus een truc om een comp sneller op te laten starten: "Plemp alles
eerst in het geheugen en kiep het er later maar weer uit" wat ook
bronnen en tijd kost, maar de pc is al opgestart.

Frank